Hirdetés
. Hirdetés

20. születésnapját ünnepelte az IDG

|

20 évvel ezelőtt ezekben a napokban jegyezte be a cégbíróság hivatalosan a lapunkat is kiadó IDG Hungary Kft.-t, az IDG Inc (USA) teljes jogú magyarországi tagvállalatát.

Hirdetés

A vállalat története magában foglalja a rendszerváltás idejét és az utóbbi évtizedek informatikai fejlődésének krónikáját. Különösen, ha figyelembe vesszük, hogy a cég az 1985-ben alakult CWI Kft. szakmai utódja, és mind a mai napig az 1969-ben alapított Computerworld-Számítástechnika szaklap kiadója.

Az elmúlt 20 év drasztikusan átalakította a teljes lappiacot, az IDG pedig mindvégig élen járt az új technológiák és trendek implementálásában, népszerűsítésében. Az utóbbi évek gazdasági válságát, illetve a médiafogyasztási szokások átalakulását az IDG lehetőségként fogta fel: rendezvény- és videoüzletágának megerősítésével, saját blogszolgáltatásának elindításával, erőteljes és tudatos közösségépítéssel sikerült a piac élvonalában maradnia.

Ezt a fejlődést tükrözi a vállalat hivatalos nevének változása is: az 1991-ben alapított IDG Magyarországi Lapkiadóból IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft.-re módosította nevét. Jelenleg a cég online és nyomtatott kiadványokat, videókat, rendezvényeket, illetve mobiltermékeket szolgáltat elsődleges, összefoglaló néven „tech buyer” célcsoportjának.

Néhány érdekes adat az IDG hazai jelenlétének történetéből:
1985 Magyarország volt az első szocialista ország, ahol az IDG tagvállalatot alapított
1985 a CWI Kft. átveszi az 1969-ben alapított Számítástechnika hetilap kiadását
1990 a CWI Kft. vesz át és ad ki Magyarországon először olyan vezető nyugati sajtótermékeket, mint a Playboy magazin, a Tudomány vagy az Orvostudomány
1992 elindul a PC World magazin magyar változata
1995 megjelenik az abCd, az első nem papíralapú, önálló CD-ROM kiadvány
1996 a hazai lappiacon a PC World jelentkezik először rendszeres CD-melléklettel
1996 elindul az iNTerNeTTo, az első magyar nyelvű, hazai internetes magazin
1996 az IDG szervezi az ország első virtuális világkiállítását, a Millecentenárium alkalmából
1997 lezajlik az első hazai online sajtótájékoztató
2000 a PC World Magyarországon elsőként ad DVD-mellékletet a magazin mellé
2001 a nyomtatott és az online médiumok mellett a portfólióban megjelenik az infokommunikációs szakrendezvények szervezése is
2003 a vállalat elindítja az első BioTech oldalt Kelet-Közép-Európában
2003 a GameStar játékmagazin indít először saját gyártású tévéműsort a DVD-mellékletén
2008 az IDG elindítja az első IT-tematikájú videomegosztó oldalt Magyarországon
2009 a GameStar csomagol Magyarországon elsőként dobozos teljes játékot a magazinhoz
2010 az IDG elindítja blogszolgáltatását, a blog.web4.hu-t, amelyen a Nintendo.hu hivatalos hazai oldala is fut
2011 Magyarországon is elindul a nemzetközileg is elismert Macworld online változata

Az IDG a tervek szerint a jövőben is a bevált módon, azaz a tradíció és a modern irányok ötvözésével kíván alkalmazkodni a piac igényeihez, miközben megtartja a hagyományos brandeket (Computerworld, PC World, GameStar), de azokat már négy egyenrangú irányban fejleszti tovább (nyomtatott lapok, online oldalak, rendezvényszervezés, videoszolgáltatás). A közeljövő tervei közé tartozik a blogszolgáltatás (blog.web4.hu) további fejlesztése is.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.