Hirdetés
. Hirdetés

Mit tegyünk, ha a kolléga behozza problémáit a munkahelyre?

|

A munkavállalók személyes problémái befolyásolják a munkateljesítményt, a hangulatot és a munkahelyi viselkedést.

Hirdetés

A munkavállalók magánélete befolyásolhatja a munkájuk végzésére és a munkatársakkal, a felettesekkel, valamint az ügyfelekkel való interakcióra való képességüket. Fontos megjegyezni, hogy ha a munkavállalóknak komoly személyes problémákkal kell megbirkózniuk otthon, akkor is meg kell felelniük a teljesítménybeli elvárásoknak és szakszerűen kell viselkedniük. A felettesek, kollégák azonban támogatóak és megértőek lehetnek, miközben a munkahelyi teljesítmény- és viselkedési normákat érvényesítik.

Annak a kollégának, akinek személyes problémái befolyásolják a munkateljesítményét, adjunk konkrét példákat az elfogadhatatlan viselkedésre, és tegyük világossá a munkáltató elvárásait a javulással kapcsolatban. Ha aggódó módon hívjuk fel a munkavállaló figyelmét ezekre az ügyekre, az valószínűleg lehetővé teszi, hogy az illető felismerje: a személyes problémák hogyan befolyásolják negatívan a munkakapcsolatokat és a munkateljesítményt. Lehet, hogy egy személyes megbeszélés elegendő a probléma megoldásához, de a helyzettől függően a munkáltatónak érdemes lehet más lehetőségeket is mérlegelnie:

Hirdetés

- Súlyos helyzetek esetén a munkáltató javasolhatja, hogy a munkavállaló önként vegyen igénybe szakértői segítséget, hogy személyes problémáit egy szakember előtt feltárja, és szükség esetén további tanácsadást kapjon.
- Az a munkavállaló, akit személyes problémái a munkahelyén is felemésztenek, lehet, hogy fizikailag az irodában van, de minden idejét a személyes problémáival tölti, ahelyett hogy a munkáját végezné. Helyénvaló lehet, hogy az ilyen munkavállalónak szabadidőt biztosítsunk - szabadság vagy fizetés nélküli szabadság formájában -, hogy nyugodtan foglalkozzon a problémáival, majd koncentráltabban térhessen vissza a munkába.
- Az a munkavállaló, akit otthon érzelmi problémák terhelnek, nehezen tud prioritásokat felállítani és koncentrálni a munkahelyén. A munkavállalónak extra segítségre lehet szüksége a prioritások meghatározásához, a feladatok megoldásához és az akadályok kezeléséhez. Hasznos lehet, ha a munkavállalónak időt hagyunk arra, hogy konstruktívan megbeszélje a problémáit velünk vagy más kollégákkal.
- A teljesítményjavítási terv felvázolhatja a javítandó területeket és a munkáltató teljesítményelvárásait.

A munkáltatóknak figyelembe kell venniük a munkavállalók stressz-szintjét, mivel az komoly hatással van a termelékenységére. A gondos tervezés és az empátia az olyan munkavállalókkal való bánásmódban, akiknek személyes problémái befolyásolják a munkateljesítményüket, hasznos eszközök, amelyeket a vezetőknek az eszköztárukban kell tartaniuk.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.