Hirdetés

Tudatos self-branding a közösségi médiában

|

Álláskeresők, munkavállalók számára a közösségi hálókon önmagukról megosztott tartalom az önéletrajz és a privát élet keveréke, a róluk kialakuló kép része, adott esetben pedig döntő lehet az állásinterjún.

Hirdetés

Álláskeresőként fontos eszköz lehet a kezünkben a közösségi média (SM), de ha korábban meggondolatlanul használtuk, könnyen ellenünk is fordulhat. A Hottsuite adatai szerint 2020 januárjában Magyarországon a legnépszerűbb SM-platformok a Facebook, az Instagram, a LinkedIn, a Snapchat és a Twitter voltak. Miért fontos, hogyan nyilvánulunk meg ezeken a fórumokon? Röviden a self-branding miatt.

Hirdetés

Lehet bármennyire szűk a munkaerőpiac, a munkáltató abban az illúzióban akar élni, hogy munkavállalója csak a legjobbak közül kerülhet ki, ezért megragad minden olyan lehetőséget, ami szerinte segíti őt a legmegfelelőbb ember kiválasztásában. Természetesen nem minden egyes toborzási folyamat részét képezi a jelöltek SM-tevékenységének vizsgálata, de minél magasabb pozíciót hirdetnek meg, annál kényesebb lehet számunkra egy-egy korábbi bejegyzés.

Hogyan kezdjünk tudatosan élni?

Mindenekelőtt szűrjük meg a nagy nyilvánosság elé kitett információkat. Be tudjuk állítani a profil láthatósága mellett, hogy egyes tartalmakat kik láthatnak. Éljünk a lehetőséggel!

Privát jellegű fotóinkat idegenek elől tüntessük el, de az olvasott szakmai cikket vagy könyvet osszuk meg nyilvánosan, akár olyan fotóval is, amelyen a könyvet a kezünkben tartjuk, és írjunk néhány sort arról, milyennek értékeltük az írást, miért olvastuk el.

Válogassuk meg, milyen oldalakat, vloggereket, véleményvezéreket követünk, milyen reakciókat, megosztásokat, kommenteket adunk posztjaikra. Nehéz komoly szakemberként eladnunk magunkat, ha az oldalunk tele van a pongyola humor szintjét alulról súroló bejegyzésekkel.

Ha a laza oldalunkat is szeretnénk megmutatni, osszunk meg inkább arra érdemes tevékenységeket a magánéletünkből. Ilyen lehet a sport, a színház, a társasjáték (a videójátékok Magyarországon egyelőre inkább csak a lustaság és gyerekesség szimbólumai), koncertek, baráti sütögetések, összejövetelek, kertészkedés… Természetesen a pózoló, csücsörítő és egyéb viccesnek hitt fotók, videók megosztását kerülni kell. A zenei tartalmakra is figyeljünk! Kerüljük a megosztó előadókat és a lehangoló zeneszámokat!

Hirdetés

Ne feledjük, önmárkát építünk!

Akár akarjuk, akár nem, saját márkánk felépítése a közösségi hálón sokáig tart, de egy szerencsétlen kommenttel, rossz poszttal egy perc alatt le tudjuk nullázni magunkat. Erősen rombolják a rólunk kialakuló képet a kattintásvadász megosztások, a fakenews és adathalász tartalmak, a buzdítás azok további megosztására. Manapság elvárható, hogy ellenőrizzük az ilyen bejegyzések forrását, valós alapját. Elég ehhez egy gyors Google-szűrés vagy például a www.urlvoid.com használata, amely az URL alapján megadja az oldal ismérveit, és ha az IP-cím vagy a szerverlokáció ismeretlen, élhetünk a gyanúperrel, hogy kamu oldal tartalmát népszerűsítenénk.

Mi van, ha ennyire tudatosan nem akarunk mozogni?

Ez esetben ne tegyünk közzé semmi olyan információt, amivel be lehet azonosítani minket. Hozzunk létre új, nevünkhöz távolról sem köthető email-címet, a követőink listáját ne a tényleges barátaink adják ki. Se lakhelyet, sem iskolákat ne adjunk meg, nem professzionális profilunkat ne kössük össze elsődleges profilunkkal. Ez legyen csak a mi játszóterünk, egy szállal sem kötődhet hivatalos önmagunkhoz.

A szolgáltatók igyekeznek minél megbízhatóbb tartalmakat megjeleníteni, de a sor elején mi állunk, akik segíthetünk abban, hogy minőségi tartalmakkal tudják megtölteni szolgáltatásaikat. Nem vagyunk kiszolgáltatott helyzetben, mert képesek vagyunk befolyásolni, milyen benyomás rajzolódjon ki rólunk a munkáltató szemében. Ehhez azonban oda kell figyelnünk arra, milyen tartalmakat és eseményeket osztunk meg a nyilvánossággal, hiszen ami egyszer megjelent az online világban, az örökre ott is marad.

Ügyfélszolgálati változás!
--
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.