Hirdetés

Kiszervezett IT: nem kényszer, hanem lehetőség!

|

Blogunk olvasóinak aligha kell hosszasan bizonygatni, hogy az informatika dinamikus fejlődése miatt a vállalatoknak is egyre profibb és szerteágazóbb IT-támogatásra van szükségük. Mostanra azt is egyre többen látják be, hogy a folyamatokat képtelenség, vagy irracionálisan drága "házon belül" kézben tartani, így ma már az IT-feladatok kiszervezése teljesen evidens. Ráadásul mindez még csak nem is szükséges rossz, vagy kompromisszum, hanem új lehetőség, és az eredményes működés egyik fő záloga!

Hirdetés

Amikor fent az "evidens" kifejezéssel éltünk, gazdaságossági szempontokra is gondoltunk - de nem kizárólag azokra! Tény, hogy külső szolgáltatóra bízni az informatikai infrastruktúrát ár-érték szempontból hatékonyabb, hisz napjainkban az eleve nehezen toborozható, jó szakemberek nagyon drágák - és akkor a tudás fenntartásáról, rendszeres továbbképzésükről még nem is beszéltünk. A komplett IT kiszervezése elsősorban a KKV-knak jelent nagy előnyt, hiszen így a cég működése gazdaságosabb lesz, nem kell egy drága, és jellemzően kihasználatlan IT szakembert házon belül "tartani". Ez azonban csak egy az "outsourcing" számos előnye közül. Az IT-feladatok ésszerű kiszervezésével a cégek jól tervezhető, fix költségért "nyerhetnek" egy olyan partnert, ahol minden egyes technológiának vagy épp gyártónak megvan a maga specialistája. A kiszervezett IT a multinacionális vállalatoknak pedig védőhálót biztosít, amelyre bármikor támaszkodhatnak, még időszakos túlterheltség vagy kompetenciahiány esetén is. Így a legnagyobb cégeknek nem kell belső IT kapacitásaikat az egyébként ritka, időszakos csúcsterhelésekhez igazítani.

Minden cég a saját szakterületén a legjobb, ezért, ha a munkatárs akárcsak részben mással tölti az idejét, az azt jelenti, hogy az erőforrás felhasználás nem optimális. Az IT-Outsourcing legnagyobb előnye tehát még csak nem is a házon belül gyakorlatilag elérhetetlen mértékű szaktudás. A vezető szolgáltatók több évtizedes tapasztalattal és folyamatosan képzett szakértőkkel, rendszermérnökökkel és technikusokkal rendelkeznek. Ezek a szakemberek készek átvállalni ügyfeleiktől akár a teljes hardver- és szoftverüzemeltetés minden iparágra és területre egyaránt jellemző, általános és ismétlődő feladatait. A cég alkalmazottai így saját szakterületeikre fókuszálhatnak, ami önmagában is profitnövelő. A problémamentes informatikai működésről kompletten az új partner gondoskodik, a cég szakemberei pedig azzal foglalkoznak, ami a céget előre viszi.

Az IT-Outsourcing ráadásul nemcsak arról szól, hogy ha a meglévő rendszerrel akad valami probléma, akkor a külső szakértő azonnal megoldja azt, legyen éjjel vagy nappal - bár ez is minőségi ugrás. Legalább ilyen fontos, hogy a kiszervezéssel az ügyfelek előtt új erőforrások, technológiák, innovációk, lehetőségek tárulnak fel. Az informatikai cégek változatos hardver- és szoftverrendszereket üzemeltetnek, állandóan lépést tartanak a trendekkel, és készek arra, hogy megszerzett tudásukkal minden egyes partner számára az optimális megoldásokat javasolják. Mivel több szolgáltatónál a technológiák már eleve rendelkezésre állnak, az IT-fejlesztések egy része beruházások nélkül jöhet létre a cégeknél.

Az IT-feladatok kiszervezése mellett fontos érv az is, hogy a minőségi szolgáltatók képesek minden szigorú elvárásnak megfelelni, miközben bármilyen cégméret esetén olcsóbbak és felkészültebbek, mint a belső szakember, hiszen a partnereknek így nem kell többé olyan kompetenciákat fenntartani, amelyek csak alkalomszerűen, bizonyos időközönként szükségesek. Lássuk végezetül, milyen szintekre bontható az IT-üzemeltetés, és hol milyen feladatok jellemzők.

A Level 1-nek nevezett szolgáltatások jellemzően kliensoldali problémákat oldanak meg. Ilyen bárkinél adódhat, legyen szó nyomtatókonfigurációról, egy jelszó visszaállításáról, vagy épp a kliensgép alkatrészeinek cseréjéről. Ezek mindennapos, gyakran váratlan, de nem súlyos gondok, amelyek száma ugyanakkor hozzáértő kezekben jelentősen csökken.

A Level 2-es szint már szerveroldali, hálózati tudást, felkészültséget jelent. Erre is mindenütt szükség van, ahol akárcsak egyetlen szervert is üzemeltetnek. Itt a feladatok zöme, de nem mindegyike, előre tervezett. Ide tartoznak a tűzfal-, szerver- és hálózatüzemeltetési kérdések, a jogosultságkezelés, a rendszeres szoftver és hardvergazdálkodás, a komolyabb javítások, a dokumentáció, a mentési és biztonsági protokollok működtetése, vagy a naplózási rendszer.

A Level 3-as szint a specialistáké, nem is mindenütt van rá szükség. Tipikus példák a hibrid rendszerek komplex tervezése és üzemeltetése, az adatbázisokkal kapcsolatos bonyolult feladatok vagy ezek optimalizációja, a ritka vagy speciális hálózati anomáliák kiszűrése, kezelése és más speciális, nem hétköznapi problémák megoldása.

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.