Hirdetés
. Hirdetés

2009-től elektronikus útdíjfizetés

|

Megjelent az elektronikus útdíjfizetési rendszer kiépítésére vonatkozó pályázat. A rendszernek két év múlva kell megkezdenie működését, ám egyelőre csak a tehergépkocsik számára lesz kötelező.

Hirdetés

A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ szerdán kiírta a "használatarányos elektronikus útdíjfizetési rendszer (ED) infrastruktúrájának kialakítása, valamint az üzemszerű működés kezdetétől számított 5 évig történő üzemeltetése, útdíjszedési szolgáltatás nyújtása Magyarországon" tendert. A hangsúly a használatarányos használaton van, ugyanis a jelenlegi, matricás rendszer nem tesz különbséget a jármű mérete és a megtett távolság között. Az sem elhanyagolható szempont, hogy ezzel a bliccelés is nagymértékben csökkenthető. A tervek szerint az üzemeltetés öt éve alatt a költségvetés több mint 200 milliárd forint bevételhez jutna az új rendszer révén.

A pályázati eljárás végén három vagy négy cég marad versenyben. A nyertes public-private partnership formájában építi majd ki a rendszert. Ez azt jelenti, hogy a nyertesnek kell majd finanszíroznia az új útdíjbeszedő infrastruktúra telepítési és üzemeltetési költségeit, ezért a kormány szolgáltatási díjat fizet. Az elektronikus díjfizetés (EU-s direktíva alapján) egyelőre csak a 3,5 tonna súly feletti teherkocsik számára lesz kötelező, eleinte csak az autópályákon, később a főutakon is. A személyautók esetében ez a kötelezettség 2012-től lép életbe.

A Computerworld kérdésére a T-Systems és a Kapsch is megerősítette, hogy részt vesznek a pályázaton.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.