Hirdetés
. Hirdetés

A Google leszólta az online médiát

|

A nem túlzottan jó viszony ellenére a Google úgy döntött, hogy olajat önt a tűzre és megmagyarázza az online médiának, miért is veszteségesek még a legnagyobbak is.

Hirdetés

A Google vs. online sajtó csatának úgy tűnik továbbra sincs vége. A huzakodó felek közül most a Google, illetve annak vezetője Eric Schmidt feszítette tovább a hangulatot egy rendezvényen. Az ellenségeskedés oka továbbra is az, hogy Rupert Murdoch és az általa vezetett médiabirodalom a News Corporation nehezményezi hogy a Google nem fizet a sajtónak az átvett hírekért.

A Google főnök most kifejezetten támadólag lépett fel, s azt hangsúlyozta, hogy cége éppen elég erős ahhoz, hogy kibírja ha néhány sajtótermék kivonulna a keresőből, míg az online média és a nyomtatott sajtó éppen nem áll túl rózsásan. A nyomtatott lapokkal kapcsolatban Schmidt kifejezetten a zuhanórepülés kifejezést használta.

A Google vezető szerint a sajtó a saját stratégiai hibáinak köszönheti a bukdácsolást. A Google továbbra is hatékony tartalom marketing eszközként pozicionálja a keresőszolgáltatását, s továbbra sem szándékozik fizetni a médiának a tartalomért.

A háborúskodást nehéz lesz nyugvó pontra juttatni, de a kiadók egy része hajlik arra, hogy a tartalom terítésben nem mellékes a keresőkben és a Google News-ban való hatékony megjelenés. A keresővállalat pedig  jelenleg is olyan megoldásokon dolgozik , amely segítségével az olvasóknak speciálisan érdeklődési körüknek megfelelő hirdetéseket kínálnak.

A kérdésben keményvonalasnak mondható kiadók nem látják, hogy a Google igazán a kiadók partnere lenne a hírpiacon, de a Murdoch által javasolt fizetés tartalom bevezetése kérdésében mindenki nagyon óvatos most is.

A kiadói oldal egysége a Google kérdésben egyáltalán nem egyértelmű, az útkeresés azonban úgy tűnik könnyűnek, a rossz helyzetből nem olyan egyszerű kilábalni, s sok nyomtatott lapnak valószínűleg nem is sikerül kihúzni magát a válság mocsarából.

Az tény, hogy az online sajtó még nem készült fel arra, hogy átvegye az egyre nehezebben fenntartható nyomtatott lapok helyét, főképp azért nem, mert a válság a legrosszabb pillanatban vetette vissza a hirdetői kedvet. A hagyományos hirdetői modellek valóban nem igazán működnek, de igazán hatékony megoldásokat még a kreativitásáról híres Google sem tudott felmutatni a nagy látogatottságú Youtube esetében sem. Eric Schmidt így csupán a saját erejét fitogtatta az amerikai újságíró konferencián, ahelyett hogy végre megoldást kínált volna a régóta húzódó vitára.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.