Hirdetés
. Hirdetés

A határtalan üzlet

|

A hazai vállalkozások többsége még mindig nem gondolkozik azon, hogy miként törhetne be az uniós piacokra, pedig az internet segítségével ma már könnyű határokon átnyúló üzleteket nyitni.

Hirdetés

Az internet üzleti felhasználása egyre jobb lehetőséget teremt a vállalkozásoknak arra, hogy termékeiket határainkon túl is értékesítsék. Tehetik ezt ráadásul úgy, hogy nem kell fenntartani irodát, kirendeltséget, ügyfélszolgálatot a megcélzott országok többségében. Ez nem zárja ki azt, hogy - látható siker esetén - a helyi piacokat ismerő értékesítési, illetve marketingszakemberrel megerősítsük a pozícióinkat egy adott régióban. Ezek a kollegák több országot átfogva, lehetőleg azonos nyelvterületen koordinálhatják az értékesítést és a promóciót.

A „határtalan" stratégia alapja általában az aktív internetes jelenlét. Ehhez létfontosságú egy olyan weboldal, amelyen keresztül a leendő felhasználóinkat tájékoztathatjuk termékeinkről, akciós ajánlatainkról. Ez az oldal jó lehetőséget teremthet arra is, begyűjtsük a vásárlók igényeit, ötleteit, reakcióit. Az oldalnak természeteses versenyképesnek kell lenni az adott piacon megjelenő többi - hasonló terméket, vagy szolgáltatást kínáló - oldallal. Sőt, jobb, ha a többet kínálunk, kevesebbért taktikát alkalmazva próbáljuk megnyerni a leendő vásárlókat, hiszen ez legtöbbször működik.

Az idegen nyelvű oldalak indításának legfontosabb követelménye, hogy megfelelő előkészítő munkával felmérjük a piacot. Tudnunk kell, hogy kik a versenytársak, milyen termékekkel kell versenyeznünk, sőt az adott ország lakóinak a felhasználói szokásait sem hátrányos megismernünk. Tudnunk kell a termékünkről azt is, hogy az adott országban mennyi potenciális vásárlót vonzhat, illetve, hogy mennyire telített a piac az adott szegmensben.

Rizikó és haszon
A feltörekvő piacokon számíthatunk nagyobb érdeklődésre informatikai szolgáltatások vagy konkrét termékek esetében, de nem árt azzal is tisztában lennünk, hogy ezek a legrizikósabb piacok, ahol a kommunikáció infrastruktúra nem feltétlenül juttatja el mindenkihez cégünk üzenetét. Tehát ismernünk kell az internetezők számát, összetételét is.

bridge.jpg


Fel kell mérnünk a lehetséges fizetési megoldásokat ugyanúgy, mint ahogy a termékeink eljuttatását a vásárlóhoz. A „határtalan" üzlet alapja az információ, ennek hiányában gyakorlatilag értelmetlen belevágni egy ilyen tevékenységbe.

Európa és Észak-Amerika ezzel szemben teljesen nyitott az internetes vállalkozások irányában. Itt viszont hatalmas, már most is a tolongás a vásárlók kegyeiért, és hacsak nem találunk valami piaci rést nagyon nehéz a nagyok mellett labdába rúgni. Egy jól felépített hazai márka európai, vagy tengerentúli bevezetése sajnos meglehetősen nehéz feladat, de nem lehetetlen, ha valaki jól ismeri a célközönséget és megfelelő marketing eszközöket vonultat fel a piacra jutáshoz.

Milyen marketinget válasszunk?
Egyre több cég használja az olcsó gerillamarketing technikát. A YouTube és a hasonló oldalak akár ingyenes videó-hirdetési lehetőségként is szóba jöhetnek, bár jelentősen befolyásolja a sikert a feltöltött videó tartalma is. Könnyen lehet, hogy egy jól tervezett - poénos - videóval akár több százezer embert is elérünk világszerte, bár az már vitatható, hogy ezek közül mennyit tudunk vásárlóvá konvertálni.

Olcsó hirdetési megoldásként választható a Google Adwords és Adsense megoldása is, vagy a megcélzott országban működő hasonló szolgáltatás. Egy ilyen szolgáltatás esetén jól tervezhetőek a költségeink, és a kampány hatékonysága is folyamatosan követhető. Siker esetén egyszerűen növelhető az erre tervezett marketingköltés, sikertelenség esetén pedig könnyebben vonhatunk le tanulságokat a kudarc okairól.

Pénzünkbe sem kerül, ha oldalunk jól optimalizált, ilyenkor a jó keresési eredménynek köszönhetően az üzenetünk, vagy termékünk is könnyebben jut el a vásárlóhoz. Megfelelő keresőoptimalizáló szakember - SEO - szakértő segítségével a sikerünk esélye is megnövekszik. A keresők „lelkét" jól ismerő SEO akár a vállalkozásunk működőképességét is megalapozhatja.

Azzal tisztában kell lennünk, hogy a verseny nagy az interneten, sőt napról napra nagyobb lesz, mégis akadnak még olyan szegmensek, ahová érdemes befurakodni, piacbővítési céllal, vagy akár csak kísérleti jelleggel, hiszen amelyik vállalkozás nem veszi észre a „határtalan" lehetőségeket, az előbb-utóbb lemarad a versengésben.
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.