Hirdetés
. Hirdetés

A Kyoceráé a Sanyo mobil üzletága

|

A Sanyo beleegyezett, hogy 375 millió dollárért eladja mobil üzletágát a Kyocera Wirelessnek.

Hirdetés

A megállapodás értelmében a Kyocera a mobilos szolgáltatását egyesíti a Sanyo humán erőforrásaival, technológiai adottságaival és észak-amerikai ügyfélkörével - nyilatkozta a Sanyo ügyvezető igazgatóhelyettese, Kentaro Yamagishi. Körülbelül 2000 alkalmazott dolgozik a Sanyo mobil üzletágában, ők a Kyoceránál folytatják a munkát az összefonódás után.

A Gartner elemzője, Carolina Milanesi szerint az üzlet a japán és az észak-amerikai piacokra lesz hatással, de hozzátette, hogy az új vállalatnak hosszú utat kell még megtennie, hogy utolérje a piacvezető Nokiát, Samsungot, Motorolát, Sony-Ericssont és LG-t. A tavalyi év harmadik negyedévében ugyanis a 288 934 leszállított készülék a piaci részesedésnek csupán 1,55 százalékát tette ki. Összehasonlításképpen: a versenyben ötödik helyezett LG-nek 6 százalékos volt a részesedése. Nem mindenki ennyire borúlátó az ügylettel kapcsolatban. A Strategy Analyitics elemzője, Neil Mawston arra hívja fel a figyelmet, hogy a CDMA készülékek piacán a két cég együttesen tíz százalékos részesedést ért el 2007 harmadik negyedévében.

Mivel a mobil eladások csökkentek Japánban, a Kyocera keresi a módját, hogy a tengerentúli piacokon növelje az eladásait. Különösképpen az Észak-Amerikai mobiltelefon mobil üzletét szeretné megerősíteni a japán vállalat. Az üzlet lezárását április 1-jére tervezik, ezután a Kyocera egy új észak-amerikai leányvállalatot tervez létrehozni, ami a jelenlegi vezeték nélküli tevékenységével párhuzamosan mellett fog működni. Az új leányvállalat egyik célja az lesz, hogy szorosabbra fűzze a kapcsolatot a Sprint és Verizon vezetéknélküli szolgáltatókkal, amelyek már régóta a Sanyo legnagyobb észak-amerikai ügyfelei. Emellett, a márka ismertségét kihasználva a Kyocera továbbra is használni fogja a Sanyo nevet a mobiltelefonokon a japán és tengerentúli piacokon.

A Kyocera a költségek csökkenését várja a két mobilos tevékenység ötvözéséből, noha nem lesz könnyű hasznot húzni a kombinált üzletből. A bejelentésben a Sanyo megemlítette, hogy a mobilos törekvéseiket az utóbbi időben gátolta az erősödő piaci verseny. A Kyocera saját mobilos eladásai sem biztatóak összességében: a Kyocera aktuális pénzügyi évének első felében a vállalat telekommunikációs berendezésekkel foglalkozó részlege csökkenő eladásokról számolt be.

Más példa is azt mutatja, nehéz felvásárlásokon keresztül növelni a piaci részesedést. A Kyocerához hasonlóan a BenQ is úgy vélte, ha felvásárolja a Siemens AG mobil üzletágát és márkanevét, növelheti a vezeték nélküli eszközökből származó bevételét. De az új egység egyre több veszteséget termelt, így egy év után, 2006 szeptemberében a tajvani vállalat kivonult a piacról.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.