Hirdetés
. Hirdetés

A LinkedInhez fordulnak a CIO-k

|

A közösségi hálózatok ma már befolyásolják az IT-döntéshozatalt is.

Hirdetés

Az IT-beszerzés nem egyszerű feladat, de a Forrester Research és a LinkedIn frissen végzett tanulmánya szerint az IT-döntéshozók komolyan támaszkodnak a közösségi hálózatokra a folyamatok során. Az "IT Purchasing Goes Social" tanulmány elkészítése során 400, különböző iparágakból érkező IT-vezért kérdeztek meg Észak-Amerikában, és mint kiderült: 85 százalékuk használt már fel legalább egy közösségi hálót üzleti döntés meghozatalakor.

Mike Weir, a LinkedIn egyik vezető fejlesztője szerint a legmeglepőbb az, hogy milyen mértékben támaszkodnak a döntéshozók ezekre a hálózatokra, amikor a beszerzésekről határoznak. “A közösségi hálózatok az egész döntéshozatali folyamatra befolyással bírnak” - mondta Weir. “ És nem csak a felmérési fázisban”.

socialmedia
socialmedia

Nézzük mit javasolnak a többiek

A válaszadók 59 százaléka vallotta, hogy beszerzés során legalább egy közösségi háló befolyásolta őket – ráadásul jóval inkább, mint az általános online média-megjelenések, amik esetében ez a szám csak 46 százalék volt. Ennek megfelelően ezek a hálózatok mára a technológiai értékesítők tevékenységének melegágyává váltak, ugyanis a felmérésben résztvevők 73 százaléka lépett már kapcsolatban IT-szállítóval valamelyik közösségi hálón.

“A CIO-k rendkívül szorosan együttműködnek a marketingvezetőkkel” - mondta Wier. “Ez olyan egyedi lehetőséget kínál az értékesítők számára az IT-döntéshozók eléréséhez, amiről korábban nem is álmodhattak”.

A tanulmány szerint a menedzsment négy okból fordul a közösségi hálózatok felé: 58 százalékuk tanulni szeretne megbízható emberektől, 40 százalékuk gyorsan akar információt szerezni, 37 százalékuk itt szeretne kapcsolatba lépni a szállítókkal, és 49 százalékuk szélesebb hálózatot szeretne elérni. A három legnagyobb közösségi háló, a Twitter, a Facebook és a LinkedIn közül a döntéshozók leginkább ez utóbbit használják arra, hogy az információforrásuk hitelességéről megbizonyosodjanak(71%), ellenőrizzék a más forrásokból érkező információkat (58%) és megbízható csatornákból tudjanak meg többet a szállítókról (55%).

Weir három jó tanáccsal is szolgálhat az IT döntéshozóknak a LinkedIn hatékonyabb használatához: először is a tervezési szakasz elején érdemes összegyűjteni a szóba jöhető vállatokat és rájuk keresni a közösségi hálózaton. Ha a cég neve fölé visszük az egeret, megjelenik a Follow Company link, amire kattintva folyamatos információkat kapunk a cégről. Ennek a lehetőségnek a segítségével értesülhetünk például új termékek megjelenéséről, álláslehetőségekről és még sok minden másról.

Másodsorban érdemes böngészni a SlideShare-t. A LinkedIn májusban vásárolta fel a csak a „prezentációk YouTube-ja” jelzővel illetett megosztó-oldalt. Ezen az oldalon Weir szerint rengeteg információ áll rendelkezésre minden vezető számára – itt érdemes tehát utánanézni a megvásárolni kívánt technológiáról szóló prezentációknak és információknak.

Harmadrészt nagyon hasznos lehet a csoportokhoz történő csatlakozás. “A csoportok jól használhatóak a vezetők követésére, új technológiák megismerésére, friss ötletek felfedezésére és megtudni azt, ki a legjobb az üzletágban” - mondta el Weir. “Érdemes néhány releváns csoporthoz csatlakozni és kérdéseket feltenni nekik”.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.