Hirdetés
. Hirdetés

A Mercedes drágább chipeket akar használni, hogy megfékezze a hiányt

|

A Daimler, a Mercedes-Benz anyavállalata fejlettebb és drágább elektronikai chipekre áll át, hogy megmeneküljön a jelenlegi hiánytól, amely korlátozza a gyártást.

Hirdetés

Ola Kallenius, a Daimler vezérigazgatója szerint a jelenleg legnehezebben elérhető alkatrészek viszonylag egyszerű chipek, amelyek az autókban olyan alapvető funkciókat látnak el, mint például az ajtózárak aktiválását.

Mivel a piacon lévő szinte minden autóban tucatnyi ilyen alkatrészre van szükség, rendkívül nagy a kereslet rájuk az autóiparban, de azon kívül is, és a probléma nagy részt ebből származik. A chipgyártók ugyanis előnyben részesítik azokat a technológiai vállalatokat, amelyek telefonokat és más, nagyon hasonló alkatrészeket használó elektronikus eszközöket gyártanak.

Hirdetés

A Daimler szerint ezt a problémát úgy lehetne megfékezni, ha drágább, kifejezetten a funkciójukra tervezett, így kevésbé keresett chipeket használnának. A vállalat partnerségre lépett az Nvidia technológiai céggel, hogy saját, nagyobb kapacitású elektronikus chipeket fejlesszenek ki.

Ezek az új alkatrészek lehetővé tennék az autógyártók számára, hogy csökkentsék a járműveikben használt alkatrészek számát, mivel több funkció vezérlésére is alkalmasak lennének. Úgy tűnik, más autógyártók is egyetértenek ezzel, mivel ők is elkezdték keresni a technológiai cégekkel való partnerséget, hogy megoldják a chipek egyenletesebb ellátását

A globális chiphiány történelmi próbatétel az évszázados múltra visszatekintő iparág számára, amely éppen most próbálja felgyorsítani az intelligensebb, elektromos járművek felé való elmozdulást. Az év első felében még optimista hangot ütöttek meg, mivel a szárnyaló autóárak felpumpálták a profitjukat, de az autógyártók csökkentették az eladások 2021-es növekedésére vonatkozó előrejelzéseket, miután a Covid-19 ellenőrzésére Malajziában elrendelt zárlatok megakasztották a chipellátást.

A Mercedes szenvedte el a legnagyobb csapást - írja a Bloomberg. A nagy luxusautó-gyártók közül a harmadik negyedévben például az amerikai eladások július és szeptember között 21 százalékkal csökkentek 2020-hoz képest. Ez lehetővé tette a rivális BMW és a Toyota égisze alatt futó Lexus számára a részesedésük növelését az Edmunds piackutató cég szerint. Kallenius arra számít, hogy a Mercedes chipellátásának a negyedik negyedévben fokozatosan javulnia kell.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.