Hirdetés
. Hirdetés

A VoIP tiltása miatt perelhetik a Vodafone-t

|

Perelné a brit Vodafone-t egy VoIP-szolgáltató, mert a mobiltársaság blokkolja a VoIP-alapú telefonálás használatát. A Vodafone szerint minderre a fogyasztók védelmében van szükség.

Hirdetés

A Truphone vezetője, James Tagg szerint a Vodafone törvénytelenül akadályozza az általuk biztosított VoIP szolgáltatások használatát mobiltelefonokon, ezért a cég jogi lépéseken gondolkodik. A kis VoIP-szolgáltató vezetője azért háborodott fel, mert a Vodafone nem kapcsolja a Truphone mobilszámaira érkező hívásokat, ami a távközlési szabályok megsértését jelenti. A Truphone 07624 000 kezdetű számai normális mobilszámként működnek, bárki felhívhatja azokat és SMS-eket is lehet rájuk küldeni - a Vodafone ezen hívások kapcsolását nem végzi el, függetlenül attól, hogy a hívásokat a Wi-Fi hálózaton keresztül vagy a Vodafone 3G szolgáltatásán át kezdeményezik.

A Truphone alkalmazása a Nokia E sorozatának készülékein, illetve az N80-ason és az N95-ösön is működik. A telefonokra egy kis alkalmazást kell letölteni, ezután Wi-Fin vagy 3G-n keresztüli adatátvitellel internetes telefonhívásokat lehet lebonyolítani. A regisztrált felhasználók egy visszahívható telefonszámot is kapnak, erre a számra SMS-t is lehet küldeni.

James Tagg elmondása alapján a Vodafone több VoIP-os weboldalt is blokkol, mobilinternet-szolgáltatásán keresztül például a Skype oldala sem érhető el. Szerinte mindez ellentmond az EU versenyjogi előírásainak, hiszen a szolgáltatónak kötelessége kapcsolni a konkurens távközlési szolgáltatók hívásait, és korlátlan hozzáférést kell biztosítania a szolgáltatásokhoz.

A Vodafone a tőle megvásárolható Nokia N95-ös telefont is korlátozza: a készülék SIP és internetes telefonálási lehetőségeket kínál, ám ezeket a szolgáltató blokkolja, vagyis nem lehet használni azokat. Tagg szerint ez az eljárás még a szolgáltató által támogatott készülékeken is törvénytelen.

A mobilszolgáltatók korábban úgy vélekedtek, joguk van a támogatott készülék szoftverét megváltoztatni, Tagg azonban úgy gondolja, hogy a szolgáltató által biztosított készülék független a szerződéstől. Szerinte egy N95-ös telefont a felhasználók azért választanak, mert integrált internetes telefonálási lehetőségekkel rendelkezik, és ha ilyen lehetőség nincs a készülékben, akkor visszaküldhetik azt a szolgáltatónak.

Az ügy érdekessége, hogy a világ legnagyobb részén, ahol a szolgáltató nem támogathatja a mobilkészülékek árát, a Vodafone nem blokkolja az internetes telefonálási lehetőségeket.

Az, hogy a Vodafone megnehezíti a VoIP szolgáltatások használatát, még nem jelenti, hogy nem is lehet használni őket. A blokkolt mobiltelefonokra is le lehet tölteni a VoIP-alapú alkalmazásokat és telepíteni is lehet őket, ám azok a szakértők szerint jobban lemerítik a készülékeket. James Tagg elmondta: a Nokia több millió eurót költött arra, hogy SIP alkalmazásai működését és az alkalmazások energiafogyasztását összehangolja, így értelmetlen, hogy a szolgáltató ezt a lehetőséget egy mozdulattal elérhetetlenné teszi.

A Vodafone közleményében arra nem reagált, hogy miért nem kapcsolja a Truphone VoIP számait. Az internetes telefonálási lehetőségek kikapcsolásáról úgy nyilatkozott, hogy azt a fogyasztók védelmében tette, mert a szolgáltatásnak nincs garantált minősége, és az a közfelfogás ellenére nem ingyenes, mivel 3G-s adatforgalom lebonyolítására van szükség használatához.

A szolgáltatótól vásárolt és a hivatalos Nokia forgalmazótól beszerzett N95 közötti különbségeket a következő YouTube videón láthatjuk.

 


 

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.