Hirdetés
. Hirdetés

Agykontroll és reklámok

|

Amerikai kutatók a Super Bowl döntő reklámait vizsgálták MRI műszerekkel: a kísérleti alanyok reakcióiból számos dologra fény derült.

Hirdetés

A rangos sporteseményre a nagyobb gyártók rendszeresen külön reklám-armadát készítenek: az itt megvásárolt műsoridő különösen sokba kerül, ezért a kisfilmeknek rövidnek, de minél hatásosabbnak kell lenniük.

 

superbowl_agy.jpg

 

A kutatók szerint az idei év reklámai pozitív érzelmek helyett izgatottsággal, fenyegetettség-érzettel próbálták meg elérni hatásukat. A Coca-Cola például a hírhedt GTA sorozat grafikai világát felhasználva készített reklámot, az akciódús jelenetekben a főhös azonban ezúttal nem gonoszkodott, hanem - feltehetőleg az üdítőital hatására - csupa jótékony dolgot cselekedett.

 

 


 

A nézők egy számítógéppel felügyelt, MRI-alapú szkennerben ültek - a kutatók pedig azt figyelték, hogy agyuk mely részét stimulálják a reklámok, ebből következtettek a tudat alatt kifejtett hatásra. A technológia ugyanaz, amit manapság az agresszív és könnyedebb videojátékok által kifejtett reakciók vizsgálatára használtak bírósági tárgyalások során.

 

A lista tetején a feljebb megtekinthető kólareklám, a Doritos ropogtatnivalók reklámja, valamint a Bud Light sörök stopposokat bemutató videója végzett, a kutatások szerint a leggyatrább eredményt pedig az Emerald Nuts, valamint az új Honda CR-V mutatták fel "agykontroll" terén.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.