Hirdetés
. Hirdetés

Csapnivaló negyedévet zárt a Motorola

|

A vállalat nemrégen még a mobiltelefon-piac élén birkózott a Nokiával, most a harmadik helyről figyeli, ahogy a Samsung teszi ugyanezt.

Hirdetés

A Motorola tegnapi jelentése szerint a vállalat 2007-es, 36,6 milliárd dolláros eladásai 15 százalékos csökkenést jelentenek az egy évvel korábbi 42,8 milliárdhoz képest. A negyedik negyedév sem hozott változást: a vállalat a 2006-os 11,7 milliárd dollárját messze alulmúlta a 2007-es 9,6 milliárdos bevétel. A Motorola a mobileszközök értékesítésének területén éves szinten 33 százalékos csökkenésről számolt be; ehhez az utolsó negyedév mínusz 38 százalékos eredménnyel járult hozzá, mellyel a mobil divízió 388 millió dolláros veszteséget ért el. Vállalati szinten a tavalyi 529 milliós nyereség 100 millióra olvadt.

Greg Brown, a Motorola tavaly kinevezett vezérigazgatója igyekezett mindenkit megnyugtatni, mondván: "keményen dolgozunk azon, hogy a mobileszközöket újra sínre tegyük." Ennek - némi jóindulattal - már tapasztalhattuk is a jeleit a negyedik negyedévben: a vállalat több mint 40 millió kézieszközt szállított, és bejelentett kilenc új készüléket is, köztük a RAZR újabb kiadását és az U9-et. A Motorola illetékesei mindehhez hozzáfűzték, hogy ROKR E8 négy díjat is besöpört a CES-en.

Szintén bíztató, hogy a cég más területeken meggyőzően zárta az utolsó pénzügyi negyedévet. Az otthoni és hálózati eszközök területén mind éves, mind negyedéves szinten 10 százalék körüli növekedést produkált, a vállalati megoldásokat tekintve pedig 35 százalékkal teljesített jobban, mint az előző negyedévben. Utóbbi főként a Symbol Technologies üzleti egység érdeme, melyet tavaly vásárolt fel a Motorola, és 43 százalékos éves növekedést ért el.

Jeffrey Kagan technológiai elemző, aki évek óta figyelemmel kíséri a Motorolát, hullámvasútról beszél. Szerinte a cég hol kiemelkedően teljesít, hol pedig csapnivalóan. Ennek egyik okát abban látja, hogy a vállalat képtelen volt megismételni a RAZR első generációjának sikerét, és 2008-ra nézve sem bizakodó: nem tartja valószínűnek, hogy a Motorola "igazán forró" termékkel áll majd elő a közeljövőben. Kagan szerint a mobiltelefon-üzlet a technológiai iparra jellemző módon gyorsan változik és kemény versenyre kényszeríti a vállalatokat, amit tovább súlyosbít, hogy ezen a területen a divat is különösen fontos tényező. Az elemző elismeri Greg Brown rátermettségét és tapasztalatát, de nem várja tőle, hogy egykettőre talpra állítsa a Motorolát.

Ed Zander, a Motorola novemberben leköszönt vezérigazgatója (jelenleg a vállalat elnöke) annak idején úgy fogalmazott, hogy a Motorola nem száll be az olcsó telefonok piacán zajló marakodásba. Annyi bizonyos, hogy a RAZR2 nem volt képes a hátán cipelni a szebb napokat látott vállalatot, és a tengerentúlon az iPhone vagy más, felsőkategóriás riválisok legyőzése sem jelent majd számára könnyű feladatot.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.