Hirdetés
. Hirdetés

DMS: TV-t nézünk a boltban is

|

A vásárlói döntések egyre inkább az üzletekben születnek, így a speciális DMS megoldások egyre nagyobb szerepet kapnak.

Hirdetés

A DMS – digital media signage, azaz magyar nevén digitális média felületek – az eladáshelyi reklámozás legdinamikusabban fejlődő területe.

Az ABI Research Amerikai piackutató cég szerint 2009-ben a DMS piac 30 százalékkal nő az Egyesült Államokban – ami nem véletlen, hiszen a kereskedők mindent megtesznek a csökkenő fogyasztás ellensúlyozására. A kutatások szerint a vásárlási döntések 80 százaléka az üzletekben dől el – azaz a vásárlás helyén átadott információ kiemelt szerepet kap. A Digital Media rendszerek használata Nyugat-Európában is követi az USA-beli trendeket, a kelet-európai terjeszkedés pedig vélhetően 2010-től vesz nagyobb lendületet.

Az Onlinet - a terület hazai szakértője - szerint a hazai DMS piac még gyerekcipőben jár, azonban jól látszik, hogy mindenki szeretné növelni eladáshelyi marketing tevékenységének hatékonyságát. Ezért a Digital Media terjedése várhatóan nemcsak a bérelhető reklámfelületeken fog erősödni, hanem a saját üzletek kirakataiban és beltereiben is meg fognak jelenni a digitális hirdető felületek.

dms.jpg


Hogyan alkalmazhatók a digitális médiafelületek?
A bankokban, benzinkutaknál, postán, elektronikai áruházakban és számos más helyen már a hazai közönség is gyakran találkozhat azokkal a képernyőkkel, amelyeken filmek, reklámok, szövegek vagy képi információk peregnek. A hagyományos módon – például videóról vagy DVD-ről – lejátszott tartalomhoz képest a DMS rendszerek lelke az az intelligencia, amely révén bármely pillanatban az akkor legmegfelelőbb tartalom jeleníthető meg. Ha például egy bankba belépve az ügyfél a  hitelügyintézéshez kér sorszámot, a gomb megnyomását követően röviddel a pénzintézet hitelekkel kapcsolatos információi jelennek meg a képernyőkön.

A DMS egy sajátos informatikai megoldás abból a szempontból, hogy az előnyeivel elsősorban nem az informatikai vagy pénzügyi vezetőnek érdemes megismerkednie, hanem a marketingért és kommunikációért felelős vezetőknek.

A rendszerekkel vetített, állandóan változó mozgóképek, információk, marketing szempontból hasznosabbak, eredményesebbek, mivel sokkal figyelemfelkeltőbbek a hagyományos állóképnél, vagy az egyszerű, nyomtatott szövegnél.

Például egy Cisco Digital Signage rendszerrel a cégek és intézmények maximálisan kihasználhatják az újszerű kapcsolatban rejlő marketing-, reklám- és kommunikációs lehetőségeket. A kiskereskedelmi hálózatok például a digitális médiafelületen új termékek bemutatásával növelhetik bevételeiket, de lehetséges alkalmazási területet jelenthet a kormányhivatalok kommunikációja vagy képzései, a hotelekben, repülőtereken vagy egyéb nyilvános helyeken megjelenített információs tartalmak, sőt, akár az egészségügyi intézmények, kórházi várótermeiben sugárzott hírek és információk is.

A szakértők szerint a válság miatt visszafogott média hirdetések egy része is erre a területre került át és ez is azt bizonyítja, hogy a marketing eszközök között egyre nagyobb jelentőségre tehet szert a Digital Signage, mint célzott reklámhordozó.
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.