Hirdetés

E-útdíj: hamarosan kész a WebEye új rendszere

|

Noha kezdetben többletköltséget jelent a fuvarozók számára, a befektetés akár fél éven belül megtérülhet.

A jelenlegi tervek szerint 2013. július elsejével hazánkban is bevezetésre kerül az elektronikus útdíj rendszer, ami kezdetben a 3,5 tonnánál nagyobb megengedett legnagyobb össztömegű kamionokra vonatkozik majd. A projekt megvalósulásában, „bevallási közreműködőként” vagyis adatszolgáltatóként, a WebEye Magyarország Kft. is részt vesz. A társaság jelenlegi becslései szerint, a fuvarozók számára, kifejezetten az útdíj fizetéshez kapcsolódó adatszolgáltatásra fejlesztett eszköz akár 40-50 ezer forint körüli indulási költséget jelenthet.

 

A WebEye Magyarország az Állami Autópálya Kezelő Zrt. felkeresésére csatlakozott az elektronikus útdíj projekthez, amelyben bevallási közreműködőként GPS adatok szolgáltatásával segíti ügyfeleit a díjszedési rendszerhez való csatlakozásban és a hatékony ügyintézésben. A vállalat feladata tehát arra korlátozódik, hogy pontos adatokat tudjon szolgáltatni az érintett járművek vonatkozásában.

„A WebEye Magyarország nagy tapasztalattal rendelkezik a telematikai adatok rögzítésében és feldolgozásában egyaránt, ezért meggyőződésem, hogy a több éves tapasztalatunk, szakmai tudásunk és piaci ismereteink megfelelőek ahhoz, hogy meghatározó szerepünk legyen a projektben adatszolgáltatóként.” – mondta Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország Kft. ügyvezetője.

Hirdetés

A telematikai megoldás lényege, hogy a járművekbe egy speciális fedélzeti eszköz, úgynevezett „On Board Unit” kerül beszerelésre, amely műholdas jeladók segítségével méri az előre meghatározott 2 200 fizetős szakaszon megtett utat. Az így mért útvonal alapján kerül kiszámításra az útdíj összege, amit elektronikus fizetéssel rendezhet a felhasználó. A fuvarozó vállalatok így a rendszerben történő regisztrációt követően automatikusan, külön jegy megvásárlása nélkül intézhetik az e-útdíjhoz kapcsolódó adminisztrációt. A rendszer ráadásul a tervek szerint a sofőröknek is könnyebbséget jelenthet, hiszen nekik csupán a működőképességet kell majd ellenőrizniük.

Az eddigi műszaki paraméterek ismeretében egyébként a WebEye kapcsolódó fejlesztései a terveknek megfelelően haladnak. „A piacon futó telematikai eszközeink többsége már jelenleg is képes az adatok ilyetén feldolgozására, azon fuvarozók pedig, akik nem rendelkeznek az adatszolgáltatáshoz szükséges eszközökkel, akár a mai naptól be tudják szerezni nálunk. Ez kezdetben többletköltséget jelenthet a fuvarozóknak, ugyanakkor a megfelelő telematikai rendszer segítségével – mely nem csupán a helymeghatározásra képes – jelentős összegeket spórolhatnak meg a felhasználók. A fuvarvállalatok az útdíj miatti esetleges többlet kiadásukat minimalizálhatják, ha olyan, komplexebb telematikai rendszer használata mellett döntenek, amely az útvonaltervezéstől az üzemanyag-felhasználáson keresztül a vezetési stílus figyeléséig számtalan egyéb szolgáltatást nyújt. Az ügyfeleinktől érkező visszajelzések alapján ez a befektetés átlagosan 0,5-1 éven belül megtérül” – mondta el a WebEye ügyvezetője.

Hirdetés
Hirdetés
X

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.