Hirdetés
. Hirdetés

Elindult az első iPad exkluzív lap

|

A Daily érkezése kapcsán újra felmerül a kérdés: vajon az emberek hajlandóak-e fizetni az online tartalmakért?

Hirdetés

A tegnapi napon a News Corp útjára indította az első iPad-re készített lapot: a Daily-t. A termék olyannyira táblagép exkluzív, hogy egyelőre csak az Apple eszközére tölthető le (később érkezhet az Androidos változat is), és sem nyomtatott, sem más webes kiadással nem rendelkezik.

 

A Daily működés közben



Habár a lap megtekintéséhez szükséges alkalmazás ingyenesen letölthető az Apple iTunes webáruházából, a Daily egyáltalán nem ingyen kínálja a benne megtalálható tartalmakat. A két hetes ingyenes tesztidőszak után az egy hetes előfizetési díja 99 cent lesz, míg 39,99 dollárt kell kifizetnie annak, aki egész évben olvasni szeretné a táblagép exkluzív lapot. E bevételekből egyébként az eszköz biztosítója, Steve Jobs cége 30 százalékban fog részesülni.

Jesse Angelo, a Daily szerkesztőjének elmondása alapján a lap napi 100 oldalon fog megjelenni minden reggel, és ha szükséges, akkor frissítik majd a tartalmát nap közben is. Készítői teljes mértékben kihasználják a webes tartalmakat, a szövegek és képek mellett így beágyazott videók, Twitter és Facebook dobozok és más interaktív tartalmak is szerepelnek majd az újságban.

 

A Daily-t teljes mértékben az Egyesült Államok felhasználóinak írják, így helyet kapnak majd benne például a legfontosabb belpolitikai események (mármint amerikai), sporthírek és minden más, amit egy modern napilapba bele lehet zsúfolni. Sajnos ezen okok miatt a hazai felhasználóknak kevésbé lehet érdekes, míg az Egyesült Államokban valószínűleg jó pár iPad tulajdonos fog előfizetni az exkluzív lapra.

A fizetős hírek veszélye

Hogy mennyien azt nehéz megjósolni, hiszen hiába mutatós a Rupert Murdoch által kigondolt Daily, a tapasztalatok szerint csak nagyon kevesen hajlandóak fizetni az online tartalmakért, főként ha azokat ingyen is megtalálják a weben. A News Corp első embere egyébként nem elsőként tesz kísérletet arra, hogy fizetésre ösztönözze a látogatóit. Korábban például fizetősé tette a brit Timest (nap 1 fontot vagy heti 2 fontot kérve az elérésért), ám ezt csak olvasóik 10 százaléka tudta elfogadni. A maradék 90 százalék elpártolt a laptól.

 

 



Sőt később Rupert Murdoch azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy felvetette: oldalait eltünteti a Google keresőjéből. Indoklása alapján ugyanis elfogadhatatlan, hogy a keresők indexelik a fizetős tartalmakat és így átvezetik a látogatókat a zárolt oldalakra.

A Nielsen 27 ezer ember megkérdezésén alapuló korábbi felmérése alapján az emberek szívük szerint egyébként egy centet sem fizetnének az online hírekért. 52 különböző ország válaszadóinak 85 százaléka nyilatkozott ugyanis úgy, hogy az ingyenes tartalomnak továbbra is ingyenesnek kell maradnia. A megkérdezetteknek egyébiránt több mint 50 százaléka mondta, hogy fizetne filmek, zenék és játékok letöltéséért. Ami mellett a magazinok és újságok iránti fizetési hajlandóság sokkal alacsonyabb volt.

A válaszadók 71 százaléka nyilatkozott úgy, hogy fizetne a cikkekért, feltéve ha azok minősége jelentősen jobb lenne, mint az ingyenesen elérhető változataié. Ha ugyanis ugyanazt a tartalmat máshol ingyen is megtalálják, akkor soha nem fognak fizetni. Sőt 79 százalékuk azonnal elhagyná azon tartalomszolgáltatót, amely pénzt kérne a cikkei megtekintésért.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.