Hirdetés
. Hirdetés

Európára is kiterjesztenék a Microsoft-Yahoo! megállapodást

|

Ha az USA-ban jóváhagyják a szövetséget, a Microsoft és a Yahoo! Európára is kiterjesztheti közös kereső- és hirdetési stratégiáját. Feltéve, ha az Európai Uniónak nem lesz ellene kifogása.

Hirdetés

Steve Ballmer, a Microsoft vezérigazgatója (képünkön) csütörtökön arról beszélt, hogy amennyiben az Egyesült Államokban jóváhagyják a Microsoft és a Yahoo! megállapodását, a két cég Európára is kiterjeszti közös szolgáltatását. A tervek szerint a redmondiak a keresőcég rendelkezésére bocsátják a Bing keresőmotorját, amely a Yahoo!-ról indított kereséseket szolgálná ki, a Yahoo! pedig a sajátján kívül a Microsoft keresőjében is értékesítené prémium hirdetéseit. Ballmer ezt egy tokiói sajtótájékoztatón mondta, ahol arról kérdezték az újságírók, Japánban is várható-e a szolgáltatás bevezetése.

Hosszú és rögös volt az út

A Microsoft és a Yahoo! megállapodása valójában egy "B" vagy inkább "C" terv az eredeti elképzelésekhez képest. Ballmerék ugyanis még tavaly tettek ajánlatot a keresőcég felvásárlására, ám a vállalat igazgatótanácsa akkor elutasította a 44,6 milliárdos akvizíciós ajánlatot, mert nem tartotta elegendőnek a vételárat, és tárgyalásokat kezdeményezett a Google-lal és a News Corppal egy lehetséges összeolvadásról vagy együttműködésről, de megállapodás egyik féllel sem született. Eric Schmidt, a Google vezérigazgatója kijelentette, a Microsoft-Yahoo! egyesülés súlyosan sértené az internet szabadságát. (Érdekesen hangzott ez a vélemény attól a vállalattól, amely a keresőpiac közel háromnegyedét tudhatja magáénak.) Eközben a részvényesek egy része azzal vádolta meg a vezetést, hogy nem veszik figyelembe az érdekeiket.

Elkezdődött a nyilatkozatháború: Ballmer egy levélben arra figyelmeztette a Yahoo!-t, hogy ha záros határidőn belül nem fogadják el az ajánlatot, a részvényeseken keresztül megkísérlik leváltani az igazgatótanácsot. A keresőcég ekkor az AOL-lel kezdett tárgyalni egy lehetséges megállapodásról, amiből szintén nem lett semmi. A Microsoft május 3-án visszavonta az ajánlatát, mire a Yahoo! részvényei mélyrepülésbe kezdtek. A tárgyalások tovább folytatódtak a háttérben, szóba került egy másik vételár, illetve egy olyan megoldás is, amelynek keretében a Microsoft a hirdetési üzletágat vette volna át, de végül ez sem valósult meg. A Yahoo! több vezető munkatársa elhagyta a vállalatot, arra hivatkozva, hogy már nem hisznek a cég hosszú távú stratégiájában. A redmondiak a nyár közepén Carl Icahn közbelépésének köszönhetően már új vezetőséggel tárgyalhattak. A teljes vagy részleges felvásárlás így sem valósult meg. A Yahoo! részvényei az eredeti ajánlattétel óta 60 százalékot estek.

Mi lesz a "C" terv sorsa?
A Microsoft és a Yahoo! kereső- és hirdetési motorjának összehangolásáról szóló tervet idén, július 29-én jelentették be a felek, és úgy számoltak, hogy október 27-ig lezárhatják az ügyletet, azonban a tárgyalások elhúzódtak, végleges megállapodás legkorábban 2010 elején várható. Közben az USA Igazságügyi Minisztériuma is vizsgálatot indított, amelynek célja kideríteni, nem sérti-e a versenyt a 10 évre szóló megállapodás.

A Microsoft és a Yahoo! keresője egyelőre alaposan a Google mögött van, amely októberben 71 százalékos részesedést tudhatott magáénak az USA-ban, míg a Yahoo! 16, a Bing 10 százalék alatt teljesített. A Microsoft növelni szeretné részesedését a keresőpiacon, a pénzhiánnyal küzdő Yahoo! pedig bevételt remélhet a hirdetések értékesítéséből.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.