Hirdetés
. Hirdetés

Facebook-gyilkost indít a Google

|

Az egyelőre még csak bétaverzióban működő Google+ projektet olyan közösségi szolgáltatásnak szánják, amely alkalmas lehet a nagy rivális piacvezető pozíciójának elhódítására.

Hirdetés

A Google kedden mutatta be új közösségi szolgáltatását, a Google+ projektet. Az oldal mind külsejét, mind alkalmazásait tekintve nagyon hasonlít a Facebookhoz. A két óriás régóta elkeseredett harcot folytat az interneten; mai bejelentésével a Google jelentős lépést tett afelé, hogy betörjön egyik legnagyobb vetélytársa „hazai piacára".

„A szociális kapcsolattartás egyik alapvető emberi igényünk" - írta blogján Vic Gundotra, a Google tervezésért felelős rangidős alelnöke. - "A barátainkkal való kapcsolattartás egyre inkább online történik. A valódi interakciók finomságai és jelentősége mégis elvész a rideg internetes világban. Az online közösségi portálok nem működnek jól. Mi megpróbáljuk kijavítani ezt a hibát."

A Google új szolgáltatásának egyelőre csak meghívottak számára elérhető bétaverziója Gundotra fenti kijelentései ellenére funkcionalitásában nagyon hasonlít a Facebookra: a felhasználók status update-eket és linkeket oszthatnak meg egymással, képeket tölthetnek fel az oldalra.

Az egyetlen valódi különbség a többi közösségi megoldással szemben az, hogy a Google+ lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy különféle szempontok szerint kialakított csoportokban kommunikáljanak a barátaikkal. Ahelyett, hogy bárki számára elérhető status update-eket osztanának meg, tetszőleges felhasználói körökbe - például pókerklubokba, céges vagy a családtagokat tartalmazó listákba - sorolhatják az ismerőseiket.

„Az ismerősi körök kialakítása remek ötlet" - vélekedett Ezra Gottheil, a Technology Business Research elemzője. - "Okos húzás volt a Google részéről. Igaz, hogy a Facebook is rendelkezik hasonló funkcionalitással, ám ott sokkal bonyolultabban oldható meg ugyanez."

Az elemző pozitív véleménye ellenére természetesen továbbra is kérdéses, hogy képes lesz-e a Google új szolgáltatása felhasználókat elhódítani a rendkívül népszerű, egyes adatok szerint közel 750 millió felhasználóval rendelkező Facebooktól. A bloggerek és szakértők már hosszú ideje vitatkoztak arról, érdemes-e előrukkolnia a keresőcégnek egy hasonló, Facebook-killer alkalmazással, ám egyelőre ők sem tudtak egyetértésre jutni ebben a kérdésben.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.