Hirdetés
. Hirdetés

Felejthető évet zárt a Yahoo

|

Pocsék negyedéves eredményei ellenére a Yahoo bizakodó, és a saját hajánál fogva rántaná ki magát a gödörből.

Hirdetés

A Yahoo emelkedő bevételről és csökkenő nyereségről számolt be a december 31-én lezárt negyedik pénzügyi negyedévével kapcsolatban. A küszködő internetes óriás a pénzügyi időszakban megpróbálta ésszerűsíteni saját működését, és igyekezett fejleszteni versenyképességét a Google-lel és más riválisaival szemben, ám az számok egyelőre nem igazolják az intézkedéseket. Az 1,832 milliárd dolláros bevétel 8 százalékos növekedést jelent a 2006-os negyedik negyedévhez képest, a nettó nyereség azonban 269 millióról 206 milló dollárra csökkent.

A Yahoo azt is bejelentette, hogy a február közepéig tartó átszervezések során ezer alkalmazottjától válik meg; ez Blake Jorgensen pénzügyi igazgató szerint 20-25 millió dollárjába kerül a vállalatnak, ám éves szinten 100 milliós megtakarítást jelent. A Yahoo jelenleg 14 300 embert foglalkoztat. Jerry Yang, a cég vezérigazgatója arról beszélt közleményében, hogy a "szembeszél ellenére" is hónapokon belül láthatóvá válik majd a "több éves átalakítás" eredménye, és 2008-ban célirányos befektetésekkel, valamint a "bürokrácia és a redundanciák csökkentésével" kapszkodnak vissza az őket megillető helyre.

Szintén most derült ki, hogy a Yahoo újratárgyalta az AT&T mobilszolgáltatóval 2001 óta tartó együttműködését. Az AT&T eddig minden olyan ügyfél után részesedést fizetett partnerének, aki igénybe vette a két vállalat közös márkanéven futó internetes szolgáltatását. Ez évente 250 millió dollárt jelentett a Yahoonak, mostantól azonbankénytelen lesz megosztozni az AT&T-vel a szolgáltatásból származó hirdetési bevételeken. Az AT&T állítólag 3-400 milliós, egyszeri fájdalomdíjat fizet, azonban az új megállapodás hosszabb távon mindenképpen kedvezőtlenebb a Yahoo számára.

A Yahoo teljes pénzügyi évét tekintve 6,969 milliárd dolláros bevételt és 660 milliós nettó nyereséget mutathat fel (utóbbi szintén nem túl kedvező a tavalyi 751 millióhoz képest), 2008-ra azonban optimista becslésekkel szolgált. Az első negyedévre 1,68-1,1,84 milliárdos bevételt várnak, a teljes évre pedig 7,2-8 milliárdot. Sue Decker, a vállalat elnöke bejelentette, hogy felszámolnak olyan oldalakat és szolgáltatásokat, amelyek már nem illenek a Yahoo elképzelései közé; ezzel párhuzamosan még jobban koncentrálnak majd a kulcsfontosságú termékekre, mint amilyen a My Yahoo, a kereső, a Yahoo Mail vagy a mobil szolgáltatások.

Ha a vállalat vezetői valamiben egyetértenek az elemzőkkel, akkor az nem más, mint a Yahoo előtt álló rengeteg munka. Derek Brown, a Cantor Fitzgerald munkatársa meglepőnek nevezte a Yahoo nehézkességét: a céget 2003 óta nemcsak a Google hagyta faképnél a kereső- és az online hirdetési ágazatban, de kisebb versenytársai is sikeresen szorították ki a jól fizető piacokról. A Yahoo nem reagált elég gyorsan a technológiai és üzleti változásokra, később pedig abban is kudarcot vallott, hogy az online videomegosztás, az internetes közösségi élet vagy a blogkultúra vezető erejévé váljon.

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.