Hirdetés
. Hirdetés

Feltárulnak a Flash-tartalmak

|

A Google és a Yahoo! együttműködik az Adobe-val, hogy a keresőmotorokat felkészítsék az SWF-állományok értékelhető feldolgozására.

Hirdetés

A Google, a Yahoo! és az Adobe együttműködési megállapodást jelentett be: az internetes vállalatok az Adobe támogatásával úgy fejlesztik tovább a keresőmotorok algoritmusát, hogy az teljes mértékben alkalmassá váljon a Flash technológiával készített oldalak indexelésre. A Google-n jelenleg a "filetype:" operátor segítségével kereshetünk SWF-tartalmakat, a Yahoo!-n pedig az "originurlextension:" vagy például a "feature:" operátort lehet alkalmazni; a keresőmotorok ezen kívül a statikus szövegállományokat és linkeket veszik nyilvántartásba, a lapok egyéb (dinamikus) elemeit jó eséllyel hagyják figyelmen kívül. A keresőoptimalizálás alapvető szempont egy oldal elkészítésekor, ez pedig sokszor szól a Flash-alapú megoldások ellen, vagy jelentős pluszmunkával terheli a fejlesztőket.

Justin Everett-Church, az Adobe termékmenedzserének hasonlata szerint a Flash-tartalmak esetében a kereső elolvassa a könyv tartalomjegyzékét, mostantól azonban az új algoritmusok az egész könyvet el tudják olvasni. A bejelentés alapján a Google keddtől már Flash-optimalizált keresési eredményekkel szolgál (ezt egyelőre nem tapasztaltuk), a Yahoo! pedig rövidesen ugyancsak megjeleníti a Flash-oldalakat a keresési találatok között.

Mindez honlapok millióit érinti anélkül, hogy azok felépítésén vagy tartalmán bármit is meg kellene változtatni; ezzel együtt a valóban nagyszabású eredményekre valószínűleg még várnunk kell. Az e-kereskedelemmel foglalkozó, Flash-alapú oldalak például profitálhatnak a dologból, mivel sokkal markánsabb megjelenést kapnak, ezel szemben a videókban szereplő információ továbbra is láthatatlan marad, márpedig ez az online tartalomszolgáltatás fejlődésének egyik legfontosabb iránya. (Everett-Church szerint utóbbi területen is előrelépés várható, ám arról majd a maga idejében.)

A bejelentés fontosságát a legtöbb beszámoló vagy túlbecsüli, vagy éppen elbagatellizálja. Érdekes, hogy a legtárgyilagosabb értékelés magától az Adobe-tól származik: a Webmonkey Eric Wittmant, a Flash-platform disztribúciójáért és az üzleti fejlesztésekért felelős igazgatót kapta telefonvégre, aki az időzítés fontosságát emelte ki. Wittman szerint mostanában jutottunk el odáig, hogy a Flash-környezetben valóban összetett és tartalomban gazdag webes alkalmazásokat (Rich Internet Application - RIA) készítenek, így a szóban forgó fejlesztés nem téveszti szem elől a netes keresés valódi célját - más szóval a RIA-k lényeges, a tárgyhoz tartozó információt hordoznak, amit immár érdemes kiaknázni.

Wittman úgy gondolja, hogy a keresési találatok besorolásának relevanciájában nagy változások elé nézünk. Az Adobe állítólag külön-külön, egymástól független megoldásokat kínál az egyes keresőknek, és a Flash Player optimalizált változatával járul hozzá azok tevékenységéhez, a Google pedig saját maga fejleszti azt a botot, amely virtuálisan végigkattintja az összes szembejövő Flash-anyagot, és indexeli, amit talál. Egyelőre csak a szöveges állományokról és a linkekről van szó, a (mozgó)képek és hanganyagok esetében a jelenlegi technológia nem ad pontos eredményt - ez azonban nem is cél a legelső lépcsőben.

A felhasználók szempontjából mindenképpen jó hír, hogy a Flash-tartalmak végre kitörhetnek a jelenlegi karanténból, ami csökkenti majd öncélúságukat is. Utóbbi gyakran fakad abból, hogy a Flash esetében sokszor maga az eszköz határozza meg a koncepciót, bár ennek az ellenkezője lenne ideális - reméljük, hogy a Flash-tartalmak egyre jobb hozzáférhetősége újabb lökést ad a fejlesztőknek is.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.