Hirdetés

Google+ a cégnél - egy szükséges plusz?

|

Kétségtelenül a Google keresője rendelkezik a legnagyobb forgalomterelő képességgel. A Google+ okos és tudatos használatával a cégek láthatóbbá válhatnak a találati listában, amely jókora versenyelőnyt eredményezhet számukra.

Hirdetés

A Google+ megjelenésekor a cégek többsége csupán egy újabb közösségi oldalként tekintett az újonnan indult szolgáltatásra. Hazánkban Facebook jelenlétét már majd minden fontos szervezet felépítette, amely mellett visszafogott Twitter pezsgés is érezhetővé vált. Mivel egy teljesen új portálról van szó, az üzleti felhasználóknak nem volt más érvük a pluszos jelenlét mellett, mint hogy valamiképp ott is jelen kell lenni.

A visszafogott felhasználói aktivitás miatt sokuk nem fogalmazott meg karakteres Google+ stratégiát, s inkább a más szolgáltatásokon lévő tartalmakat duplikálták, a nagy fáradságot és plusz energiát nem igénylő Ctrl+C - Ctrl+V elvet alkalmazva. Még akkor is, ha tudták, hogy teljesen más logikát kellene alkalmazni az eltérő funkcionalitás miatt. A kezdeteknél ezt még megtehették, ám telt az idő, és a Google gondoskodott arról, hogy szolgáltatása megkerülhetetlenné váljék. E téren kétségtelenül fontos mérföldkő volt a Search, plus Your World funkció bevezetése, amely gyanúnk szerint Keresés+ néven érkezhet majd valamikor a magyar keresőbe.

 



A megoldással a Google találati listáján a bejelentkezett felhasználóknál hangsúlyos szerepet kapnak majd a Google+ tevékenységek. Egyrészt az instant keresés aktív jelenléte mellett már a kifejezés beírásakor felbukkanhatnak a releváns pluszos oldalak, illetve a találati listában a felhasználó ismerőseitől származó releváns Google+ találatok fogják személyesebbé tenni a keresést, az oldalsávon pedig az adott kulcsszóhoz/kifejezéshez leginkább illő „Google+ személyek és oldalak” jelennek meg. Mivel a Google keresője rendelkezik a legnagyobb forgalomterelő képességgel, a cégeknek érdeke, hogy többek között egy releváns Google+ oldal létrehozásával is azon dolgozzanak, hogy előkelőbb helyen szerepeljenek a találati listában.

Habár a keresőcég e lépése ellen többen is felemelték a szavukat – versenyelőnnyel visszaélést emlegetve –, az kétségtelen, hogy a Google+ oldallal rendelkező szervezetek a jövőben előnybe kerülhetnek azon cégekkel szemben, amelyek nem építik fel megfelelően pluszos jelenlétüket, főként mert a világhálón egyre hangsúlyosabbá válnak majd az emberi kapcsolatok, az ismerősök ajánlásai és megosztásai. Az új keresési élményre már most érdemes készülni, habár hazánkban még várni kell a Kereső+ funkció (maradjunk ennél az elnevezésnél) bevezetésére. „Jelenleg az új keresési élmény egyelőre csak az Egyesült Államokban érhető el. Habár az a szándékunk, hogy a világ minden részére kiterjesszük a funkciót, egyelőre nem tudok ezzel kapcsolatos ütemtervet elárulni” – nyilatkozta megkeresésünkre Natalia Cano Marren, a Google termékmenedzsere.

Hirdetés

 



Felejtsük el a lájkot!

Az új keresési képesség tehát idővel hazánkba is megérkezik, amely időpontot nem érdemes kivárni. Már most fel kell építeniük a cégeknek Google+ jelenlétüket, különben e téren versenyhátrányba kerülnek. Natalia Cano Marren márciusi adatai alapján már több mint 1 millió szervezet rendelkezik Google+ profillal, és immár 50 millióan naponta látogatják a kevesebb mint egy éves közösségi oldalt. Vagyis a verseny egyre inkább fokozódik. A jó jelenléthez kevés az, ha duplikálják a máshol megosztott tartalmakat, mivel a lájkolás nem kompatibilis a pluszolással, ráadásul a Körök és a Hangouts jelenléte új eszközöket ad a cégek számára. Előbbi funkció körülbelül a Facebook listáinak felel meg, ám jóval hangsúlyosabb a rendszerben. Segítségével érdeklődési kör alapján szeparálhatjuk követőinket, és így az egyéneknek releváns megosztásokat tehetünk közzé. Mindenki számára más ugyanis az értékes tartalom.

Tegyük fel például, hogy egy olyan szépségszalonnal rendelkezünk, amelynél a fodrászat és a kozmetika két eltérő ügyfélkört fed le. A hajvágással kapcsolatos híreket tehát érdemes előbbieknek eljuttatni, míg az új műkörmöket bemutató videót utóbbiak körében oszthatjuk meg nagy érdeklődést kiváltva. A szegmentálás egy másik esetben is jól jöhet, különbséget tehetünk a néma követők és a véleményvezérek között. Utóbbiak több üzenetre fogékonyak oldalunkon, míg a többieknek csak a valóban kiemelt megosztásokat érdemes megjelenítenünk. A körök alkalmazásával ráadásul követőink is érezhetik, hogy fontosak szervezetünknek, mivel a visszaigazolásról értesítést kapnak, arról nem tudva, hogy pontosan milyen csoportba kerültek. Érdemes egyébként olyan köröket is alkotni, amelyek a vállalat partnereit, különböző márkáit/termékeit vagy munkatársait tartalmazzák. Azok ugyanis megoszthatók a követőkkel, így könnyen népszerűsíthetők személyek és oldalak.

 



A körökkel kombinált Hangouts szintén egy remek eszköz, általa élő webkamerás kapcsolatot tarthatunk követőink kisebb vagy nagyobb csoportjával. Megkérhetjük például tagjainkat, hogy jelentkezzenek, ha éppen segítségre van szükségük egy termékkel/szolgáltatással kapcsolatban. Egyrészt így értékes hozzászólásokhoz juthatunk, másrészt a kiválasztott kör lojalitását is növelhetjük. A brit Cadbury csokoládégyártó cég például csokikészítési leckéket adott a Hangouts közvetítésein keresztül, és az ötlet nagyon népszerű volt az internetezők körében. „Főként azt tudom tanácsolni a cégek és szervezetek számára, hogy rendszeresen osszanak meg olyan érdekes tartalmakat, amelyekre a felhasználók szívesen reagálnak, és amiket előszeretettel osztanak meg másokkal. Minél több időt és energiát szánnak egy oldal építésére, válaszolva a hozzászólásokra és Hangouts beszélgetéseket indítva, annál több ember fog visszajárni a profiljukra” – tanácsolta a termékmenedzser. Ehhez mi csak annyit tennénk még hozzá, hogy ne mennyiségre, hanem minőségre törekedjünk.

Vágjunk bele!

Google+ oldal létrehozásához jelentkezzünk be személyes profilunkkal a szolgáltatásba, majd a kezdőlap jobb oldalán lévő sávban kattintsunk a Készíts egy Google+ oldalt utasításra. A megjelenő panelen ezt követően válasszuk ki a megfelelő kategóriát a következő lehetőségek közül: Helyi üzlet vagy hely; Termék vagy márka; Vállalat, intézmény vagy szervezet; Művészet, szórakozás, sport; Egyéb. Adjuk meg a kért adatokat (helyi üzlet vagy hely esetén telefonszámmal történik az azonosítás), és átolvasás után hagyjuk jóvá a felhasználási feltételeket. A Google+ következő lépésként regisztrálja az oldalt, amely után meg kell adnunk rövid bemutatkozó szövegünket és oldalunk profilfotóját, majd az opcionális megosztás után már használatba is vehetjük cégünk új pluszos profilját.

Hirdetés

 



Hozzá is kezdhetünk az érdemi munkához. Helyezzük el webhelyünkön saját Google+ jelvényünket, illetve ha nagyobb márkával rendelkezünk, akkor a Közvetlen kapcsolódást is érdemes konfigurálni a „rel=publisher” speciális hivatkozást oldalunk kódjában elhelyezve (a portál súgója ebben segítségünkre lesz). Elsőként azonban mindenképpen profilunk szerkesztésébe érdemes belefogni. Szánjunk időt a bemutatkozásra, a kapcsolattartási információk és egyéb adatok kitöltésére, töltsünk fel pár fotót, valamint ha tudunk, videót is osszunk meg. Legyünk kellően alaposak, mivel minden üresen hagyott mezővel komoly ziccert hagyunk ki. Keresőoptimalizálási okból fontos, hogy kellően alaposan és körültekintően járjunk el, főként a bemutatkozásnál, mivel a jól megírt szöveggel – a releváns kulcsszavakat kellő mennyiségben és minőségben elhelyezve - előrébb kerülhetünk a találati listában.  

A népszerűsítésre is szánjunk kellő időt. A Google+ márkajelvények elhelyezése csak az első lépés e téren. Érdemes ezen túl az AdWords hirdetéseket összekapcsolni oldalunkkal, mivel így az ott kapott minden +1 szerepelhet a hirdetésekben ajánlásként, illetve ezt megfordítva, az AdWords kampányoknál kapott minden +1 szerepelhet oldalunk ajánlásaként. Ezen felül a „rel=author” speciális hivatkozással a személyes profilokat kiemelhetjük a találati listában, illetve azok relevanciáját is javíthatjuk, amely főként szakértők és tartalomgenerálók számára lehet előnyös.

 



Hogyan tovább?

Oldalunk már készen van, s a megfelelő ajánlásokat és hivatkozásokat is elhelyeztük, ám munkánk itt még korántsem ért véget. Sőt, még csak most kezdődik. A megosztások figyelése és a tanulságok levonása után ugyanis az oldal iránti érdeklődés folyamatos ébren tartása egy véget nem érő feladat. A megfelelő eredményhez nem árt, ha mérjük, hogy mi működik és mi nem. Ebben lehet segítségünkre az Analytics közösségi modulja, amely nevéből adódóan azt méri weblapunkon, hogy mennyien kattintottak a +1 vagy a Tetszik gombra.  

Hirdetés

 



Sajnos a Google+ nem rendelkezik analitikai eszközzel, s Natalia Cano Marren kérdésünkre elmondta, hogy ezzel kapcsolatban egyelőre semmiféle bejelentenivalójuk nincs. Mint ahogy még azt sem lehet tudni, hogy a szolgáltatáson a jövőben milyen hirdetési lehetőségek lesznek. „Mindenképpen várható több Google termék integrálása, amely remélhetőleg jobb netezési élményt nyújt majd a felhasználóknak. Azt kell, hogy mondjam, még a Google+ életének elején járunk, és rengeteg innováció várható. Feladatunk most az, hogy figyeljünk a felhasználókra, mivel visszajelzéseik hatással vannak a fejlesztési irányra” – nyilatkozta a szolgáltatás jövőjéről a Google termékmenedzsere.

Ügyfélszolgálati változás!
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.