Hirdetés
. Hirdetés

Hogy is állunk (ülünk, fekszünk) a kétszintes repülőgépülésekkel?

|

A mérnöki lelemény választ adott erre a kérdésre is.

Hirdetés

Ha máshol nem, hát promóciós fotókon mindenki láthatta, hogy vannak olyan közforgalomban üzemelő utasszállító repülőgépek, amelyeken le is lehet feküdni a hosszú utakon. Választhatunk is magunknak ilyen kényelmet, feltéve, ha van rá elég pénzünk. De mit tehetnek azok, kik nem akarnak elkölteni egyetlen repülőút alatt egy kisebb vagyont a kényelmükre?

A mérnöki lelemény választ adott erre a kérdésre is. Az üléseket nem egy szinten, hanem emeletes elrendezésben kell elhelyezni. Az Expedia felmérése szerint az utazók 48 százaléka nem tud aludni a repülőn, de egy cég szerint megtehetnék, ha a légitársaságok átállnának az ülések emeletes elrendezésére.

Hirdetés

A Zephyr Aerospace "Zephyr Seat" nevű ülése 2 vízszintes ülést helyez egymás fölé, így mindkét utas vagy fekszik, vagy kinyújtott lábbal ül. A felső utas egy kihúzható létrán keresztül foglalja el és hagyhatja el az ülést. Az elrendezés nem adna nagyobb kapacitást, ha a normál turistaosztályú ülések helyére kerülne, de a business osztályon már több utas férne el - írja a Business Insider.

Nagyobb magánteret nyújtanának, mint a hagyományos ülések, ami vonzó lehet a fertőzéstől tartó utasok számára is. Valószínűleg ezzel az elrendezéssel olcsóbbak lennének a jegyek, mint a jelenleg elérhető első és business osztályon található fekvőhelyes üléseké.

A Zephyr alapítója, Jeffrey O'Neill és a társtervező Matt Cleary a Forbes szerint 2018 márciusában szabadalmaztatta a Zephyr Seat-et. Ennek bevezetése előtt még el kell szerezni néhány engedélyt. Például a guruláshoz, felszálláshoz és leszálláshoz szükséges tanúsítás vagy az evakuálási tesztek tanúsítványát. Az hatályos előírások szerint az összes utasnak és a személyzetnek 90 másodpercen belül ki kell tudnia jutni a gépből, és a repülőgépgyártóknak élő bemutatókat kell tartaniuk ennek bizonyítására. Az Airbus A380-as óriásgép tesztje során például 78 másodperc alatt evakuáltak 873 utast.

Összességében a biztonsági tesztek a CNN Travel szerint akár 3 évig is eltarthatnak a Zephyrnek. De a kereslet nagy lehet. A Zephyr 739,3 ezer dollárt gyűjtött össze crowdfundingon keresztül a projektre, ami az eredeti cél hétszeresét jelenti.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.