Hirdetés
. Hirdetés

Hogyan segíthet a mesterséges intelligencia a vállalatoknak?

|

A nagy tech vállalatok dollármilliárdokat költenek a különböző MI fejlesztésekre, ami egyáltalán nem véletlen, hiszen a technológia a gazdaság szinte bármely szegmensében bevethető.

Hirdetés

Ahogy a mesterséges intelligenciára épülő technológiák egyre fejlődnek, úgy válnak kiterjedtebbé azok felhasználási lehetőségei, melyek mostanra az egészségügytől az adatfeldolgozáson át a marketingig terjednek. A magyar kormány szerint a technológia az 2030-ban már 7 ezer milliárd forinttal is hozzájárulhat a magyar GDP-hez. A Braining Hub IT oktatási centrum szakértői összegyűjtötték azokat a területeket, melyekre érdemes lehet odafigyelnie azon cégeknek, akik érdeklődnek a mesterséges intelligenciák iránt.

Hirdetés

Gépi tanulás

Nem beszélhetünk úgy az MI-kről, hogy ne említenénk meg a gépi tanulást, melynek alkalmazása elképesztően kiterjedt. A Small Data technológia segítségével kisebb adatmennyiségekből vonhatók ki megbízható adatok, melyek sokkal olcsóbbá teszik a gépi tanulást olyan vállalatok esetében, amelyeknek nem áll rendelkezésére olyan adathalmaz, mint a Google-nek vagy a Facebooknak.

Ez hatalmas előrelépést jelenthet a kiberbiztonság terén is, mivel az MI alapú rendszerek sokkal hatékonyabban védhetik meg a cégek felhőben tárolt adatait az illetéktelen behatolókkal szemeben. Ezek a gépi tanuláson alapuló algoritmusok képesek felismerni a kárt okozó tevékenységeket és téves konfigurációkat, mielőtt azok bajt okozhatnának.

"A Microsoft például éppen az elmúlt hetekben vásárolt egy kiberbiztonsági céget, amely a vállalati hálózatok épségét AI-alapú megoldásokkal biztosítja, ráadásul ezek az eszközök képesek előre megtalálni és minimálisra csökkenteni az esetleges biztonsági kockázatokat" - mondta Laczkó Gábor, a Braining Hub IT oktatási centrum ügyvezetője.

Mesterséges intelligencia a mindennapi életben

A legnagyobb problémát nemzetközileg a koronavírus okozza jelenleg, a járványok elleni harcban pedig szintén nagy szerepe lehet a mesterséges intelligenciáknak. Sok helyen alkalmaznak már MI alapú testhőmérő eszközöket, de talán ezeknél is fontosabbak azok az okos eszközök, melyek képesek jelezni, ha gyanús tüneteket észlelnek a felhasználón - ezekben szintén a technológián alapuló keresőmotorok működnek.

Komoly előrelépések történetek a szöveggenerátorok terén is, melyek akár történetek és versek megírására is képesek lehetnek. Ez egyrészt a chatbotok fejlődésében is szerepet játszhat, amik képesek lehetnek sokkal hatékonyabbá tenni az ügyfélszolgálatok működését; másrészt viszont a szövegfelismerő algoritmusok terén is nagyon fontos. Ezek fejlődésével a hangalapú vezérlés is évről évre jobbá válik, mely az élet megannyi területén hozhat könnyebbséget a felhasználóknak.

A magyar vállalatok egyáltalán nem állnak rosszul a nemzetközi piacon a mesterséges intelligenciák bevezetésével, ugyanis 30%-uk képzi munkavállalóit az ilyen technológiák használatára - derült ki a Microsoft egy kutatásából. Az ilyen képzéseken résztvevő munkavállalók 48%-a érezte úgy, hogy ennek köszönhetően érdekesebb és nagyobb hozzáadott értékkel bíró munkához jutott.

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.