Hirdetés
. Hirdetés

Hulu - a legújabb kísérlet

|

A Fox és az NBC online videótárat indít, ráígérve a YouTube szolgáltatásaira. A hirdetőkre még várni kell.

Hirdetés

A Hulu.com tesztverziója már el is indult, az NBC és a Fox online videótárát bárki kipróbálhatja. A Hulu természetesen a hirdetésekre épül, lényege pedig a különböző csatornák és stúdiók saját, legális tartalmainak megosztása lesz. A cél egyértelműen az, hogy a szerzői jogi problémákat kiküszöbölve alternatívát kínáljanak a YouTube-bal szemben. Magát az oldalt a News Corp. és az NBC Universal fejleszti, de mások, például a Sony és a Metro-Goldwyn-Mayer is csatlakoztak a kezdeményezéshez.

A YouTube töretlen népszerűségét beárnyékolja a kiadókkal való viszonya: legutóbb a Comedy Centralt, az MTV-t, a VH1-t és más csatornákat működtető Viacom perelte be őket kereken 1 milliárd dollárra. A YouTube most is, mint mindig, azzal védekezik, hogy a jogtulajdonosok kérésére azonnal eltávolítja az illegális tartalmakat, ez azonban senkit nem nyugtat meg - főleg, mert a szóban forgó anyagokat rövid idő múlva bárki újra feltöltheti az oldalra. A Hulu erre a problémára kínálna megoldást, mivel rajta a kiadók ellenőrzött körülmények között tehetik közzé műsoraikat, a hirdetési bevételek pedig hozzájuk folynak vissza.

Hogy az új oldal olyasmit nyújtson a felhasználóknak, amit máshol nem találhatnak meg, az NBC-Fox agytröszt két ötlettel is előállt. Egyrészt a teljes műsorokat és kiemelt részleteket a lehető legjobb minőségbenkívánják elérhetővé tenni, másrészt olyan felvételeket is közre adnak, amelyeket máshol nem sugároznak, még a résztvevők saját weboldalain sem. A hirdetők a televíziós gyakorlatnak megfelelően a műsorokban vásárolhatnak reklámidőt. A különböző tartalmak egyébként nemcsak a Hulu.com-on jelennek majd meg, hanem a terjesztésbe az AOL, az MSN, a MySpace, a Yahoo és a Comcast is beszáll.

James McQuivey, a Forrester Research elemzője szerint a Hulu jelentősége abban áll, hogy az általa felvonultatott technológia valóban figyelemre méltó, és lépéselőnyt jelent a versenytársakkal szemben. McQuivey úgy látja, hogy a hirdetőknek is szimpatikusabb egy olyan műsorba ölni a pénzüket, amely nem csak a Fox vagy az NBC saját csatornáin jelenik meg, hanem minél szélesebb közönséghez eljuthat, így a kezdeményezés szép jövő elé néz. Ennek ellenére az üzemeltetőknek számtalan, főleg technikai jellegű problémával kell majd megküzdeniük - így a tárolás mellett például azzal, hogy versenyképességük egyik feltételeként a nagyképernyős televíziókon is élvezhető tartalmat kell majd szolgáltatniuk. Mindez nem olcsó mulatság, azt pedig senki sem láthatja előre, hogy a Hulu.com képes lesz-e nyereséget termelni.

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.