Hirdetés
. Hirdetés

Így optimalizáljuk oldalunkat Microsoft Bing-re!

|

A Bing nagy vonalakban hasonló módon keres, mint társai. Az apró eltérések miatt azonban érdemes a néhány különbségre odafigyelnünk.

Hirdetés

A redmondi szoftvercég közzétette új keresőjének, a Bingnek 24 oldalas dokumentációját, amelyben hasznos tippeket adnak web-mestereknek a Bing-es keresőoptimalizálás kapcsán. Bár a Bing magyar kiadása még nem tartalmazza a tengerentúlon elérhető újdonságokat, s csupán a Live Search átnevezett változatának felel meg, érdemes felkészülni az érkezésére. Kevés módosítást kell ugyanis alkalmazni a web-oldalak forráskódjában, hogy azok ne csak a Google esetében kerüljenek az élmezőnybe.

 

bing_webmester.jpg

 

Webmester Központ a Bing új ruhájával


Ne feledjük: alapvetően a Bing is kereső…
A Microsoft bármennyire hangsúlyozza, hogy a Bing esetében egy döntéselőkészítő-motorról van szó, a keresőoptimalizálásnál gyakorlatilag keresőként kell rágondolnunk. Főként, hogy a Bing örökölte a Live Search motorjárt. Vagyis továbbra is az MSNBot végzi a lényegi munkát, amely rivális társaihoz hasonlóan leginkább a web-oldalak tartalmát indexeli és analizálja. Többek között figyeli a meta-információkat, az URL-mezőt, az oldalra mutató linkeket és azok tartalmát, hogy ezek alapján rangsorolja a találatokat egy bizonyos kulcsszóra. Magyarán ezen tekintetben nem különbözik például a Google, vagy a Yahoo keresőjétől.


A Live-os örökséget viszi tovább emellett a kereső webmester központja is, amely gyakorlatilag csak a nevében változott, funkcionalitásában nem. A www.bing.com/webmaster címen elérhető vezérlőben érdemes web-oldalunkat regisztrálni, hiszen az új látogatókat eredményezhet.

 

arany_haromszog.jpg

 A mágikus „arany háromszög”

 

Egyedüli újdonság, hogy az eddigi 10 ezer helyett immár akár 50 ezer címet tartalmazó web-térképeket is képes kezelni a rendszer, miközben azok fájlmérete továbbra sem lehet nagyobb 10 MB-nál. A fenti okok miatt, akik már elküldték térképüket a Microsoft keresőjének, nem kell a műveletet a Bing-nél megismételniük. Akik viszont ezt nem tették meg, regisztráció nélkül is pótolhatják a hiányosságukat. Ehhez írják be a következő sort a böngészőbe, ahol logikus módon a "sitemap" után a saját web-térképünket kell megadnunk.


http://www.bing.com/webmaster/ping.aspx?sitemap=www.oldalam.hu/sitemap.xml

 

…más logikával
Ha szeretnénk kihasználni a Bing képességeit, akkor viszont már mindenképpen érdemes átböngészni az oldalunk forráskódját. A kereső ugyanis habár nagyjából hasonló módon keres, mint társai. A találatokat mégis eltérően jeleníti meg. Így ha jó pozícióban szeretnénk kerülni érdemes tudatában lennünk a Bing képességeivel.


A legfontosabb, hogy a Bing leginkább az első öt találatra fókuszál, mivel a Microsoft elmondása szerint a felhasználók az arany háromszög elv értelmében az ötödik találaton túl már nem böngészik a felkínált hivatkozásokat. Inkább módosítják és pontosítják a kereső-kifejezést, hogy közelebb kerüljenek az áhított információhoz. Mivel ezen ok miatt csak minden negyedik keresés hoz sikert ezért a redmondi szoftvercég száműzte az ötödik pozíción túl lévő találatokat, hogy helyükre bizonyos kritériumok alapján csoportosított hivatkozások kerüljenek. Valamint a gyakori kulcsszó pontosítások miatt a Bing maga is felajánl további lehetséges kulcsszó párosításokat.

 

bing_kateg.jpg

Kategorizált hivatkozások

 

Vagyis ha nem férünk be az első ötbe, akkor egyrészt érdemes ezen felkínált ajánlott párosításokra optimalizálni az oldalunkat, illetve célravezető lehet a külön csoportosított alkategóriák dobogós helyeit megcélozni.


Főként, hogy mivel ebben az esetben speciálisan csoportosított linkekről van szó, ezért azok sokkal nagyobb átkattintási aránnyal rendelkeznek, mintha sima 6-10 pozícióban lévő találatok lennének. Például egy tévékészülék esetén a szervizeket külön gyűjtve a felhasználó rögtön a neki érdekes linkekhez tud navigálni. Ezen találatokat a Bing több mint 300 kritérium alapján szedi csoportokba, vagyis ha az alkategóriára optimalizáljuk oldalunkat, akkor jó eredményt érhetünk el.

 

Természetesen itt is számít a relevancia, így nem releváns hivatkozásokkal kár próbálkozni. Az átkattintási arány úgyis ellenünk fog dolgozni.

 

bing_bestmatch.jpg

  Kiemelt kulcsszavak


Persze a legjobb eredményt a "Best match" biztosítja, ám ezt csak nagyon ritka esetben kaparinthatjuk meg. A Bing szerkesztői ugyanis bizonyos kulcsszavak esetén - mint például jelenleg a UPS, vagy az Amazon - plusz szolgáltatásokat nyújtanak a hozzá tartozó kulcsszavak tulajdonosai számára. Ekkor nem csak a web-oldalon belülre mutatóhivatkozásokkal látják el a találatokat, hanem plusz információkat és egyedi keresődobozokat is csatolnak hozzá.

Tiltsuk le az előnézetet!
a Microsoft Bing egyik további újítása, hogy immár betekintést nyújt a találatok web-oldalaiba, hogy így is csökkentse a felesleges kattintások számát. A rendszer azonban lehetőséget nyújt arra, hogy ezt oldalunk esetén letiltsuk. Ehhez a következő sort írjuk be az oldalunk meta-információkat tartalmazó mezőjébe:

bing_metaname.jpg
 

 

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.