Intelligencia és innováció a felhőből

|

Harmadával több új előfizetési szerződést kötött felhőalapú megoldásaira az SAP az év első hat hónapjában, mint tavaly ugyanebben az időszakban. Az eladásokhoz hasonlóan gyors ütemben gyarapodnak a szolgáltatásként használható szoftverek képességei is, amelyekről Berczik Mártont, az SAP Hungary üzletfejlesztési vezetőjét kérdeztük.

Augusztusban jelent meg az SAP S/4HANA Cloud legújabb, 1708-as kiadása, amely idén már a harmadik frissítés. A szoftvercégnél a világ első intelligens felhőalapú ERP-megoldásaként aposztrofált szolgáltatás ezúttal a felhasználói élmény és a gépi tanulás terén fejlődött tovább.

Hirdetés

Computerworld: Az SAP S/4HANA Cloud új vagy továbbfejlesztett funkciói a pénzügy, a beszerzés, a gyártás és a professzionális szolgáltatások területét támogatják. Mely képességekre hívná fel elsősorban a hazai vállalatok figyelmét?

Berczik Márton: Számos, a gépi tanulásra és a mesterséges intelligenciára épülő fejlesztéssel érkezett a nyilvános felhőben elérhető SAP S/4HANA Cloud legújabb kiadása is. Közülük egyrészt a számlaigazolás és a beszerzés integrált folyamatának támogatását emelném ki. A megrendelés alapján kiadott beszállítói számlákat a vállalatoknak érkeztetniük kell, ami manuális munkavégzést éppúgy feltételez, mint bizonyos döntések meghozatalát. Mesterséges intelligenciájával azonban az S4/HANA Cloud idővel megtanulja a számlák besorolásával összefüggő rutinszerű feladatok elvégzését, így tehermentesíti az érintett alkalmazottakat, miközben a hatékonyságot és a pontosságot is növeli.

A digitális átalakulás következtében a vállalatoknak mind sokrétűbb hozzáférést kell adniuk hálózatukhoz a mobilkörülmények között vagy távolról dolgozó alkalmazottaknak, a beszállító és értékesítő partnereknek, valamint az ügyfeleknek. Mindez növeli az üzlet érdekeit potenciálisan veszélyeztető kockázatokat, amelyek felismerésében, elemzésében és kezelésében az S4/HANA Cloud ugyancsak mesterséges intelligenciájával segít.

Újabb országok - Írország és Svédország - szabályozási környezetét és nyelvét (arab, kínai, koreai, svéd, valamint olasz) is támogatja az 1708-as kiadás, számuk ezzel 25-re, illetve 15-re emelkedett. Közéjük tartozik a magyar nyelv és szabályozási környezet is, amelyeket az S4/HANA Cloud már korábbról támogat. Nyilvános felhőszolgáltatásunkat a hazai vállalatok unión belüli adatközpontjainkból érhetik el, ami jövő év májusától, a GDPR általános adatvédelmi rendelet hatályba lépésétől kezdve az eddiginél is fontosabb szemponttá válik.

Berczik Márton üzletfejlesztési vezető, SAP Hungary

Idén a siófoki SAP Forum Hungary konferenciánkon a Delaware Consulting fogja megosztani a résztvevőkkel az SAP S4/HANA Cloud bevezetésének tapasztalatait, ahogy hallható lesz majd a Budapest Airport és a Waberer's szakmai előadása is.

Szeptemberben érkezik egyébként az SAP S/4HANA on-premise változatának következő frissítése, többek között a logisztika, a karbantartás és a gyártástámogatás területét érintő fejlesztésekkel, míg a nyilvános felhőben elérhető szolgáltatás idei negyedik kiadása novemberben várható.

CW: Az első félévről készült jelentése szerint az SAP 2017 januárja és júniusa között 33 százalékkal több új felhőszolgáltatás-előfizetést regisztrált, mint a múlt év azonos időszakában. Éves alapon 70 százalékkal nőtt az S/4HANA-t használó szervezetek száma, így az világszinten meghaladja a 6300-at. Magyarországon is népszerűek az SAP felhőalapú megoldásai. Az SAP nyilvános felhőben elérhető SuccessFactors HR- és Ariba e-beszerzési rendszerét, valamint a partnerei által kínált menedzselt szolgáltatásokat is beleértve tavaly az új bevezetések jelentős százaléka felhőalapú volt. Jellemzően miért választják a hazai vállalatok ezt a szolgáltatási modellt, milyen előnyöket várnak az SAP felhőalapú megoldásaitól?

BM: Nagyra értékelik a vállalatok, hogy felhőalapú megoldásainkkal jól tervezhető, kiszámítható infrastruktúrát kapnak. Házon belül bevezetett rendszerek esetében a szoftverlicenc és -követés megvásárlásán túl ki kell alakítani a futtatáshoz szükséges hardver- és szoftverkörnyezetet, valamint kompetenciákat is, majd a bevezetéshez nagyobb projektet indítani, melynek során gyakran előre nem látott fejlemények adódnak, ezért a költségek túllépik a kijelölt keretet. Nyilvános felhőben elérhető szolgáltatás esetében viszont a vállalat az előfizetési díj megfizetésével mindezt megkapja szolgáltatójától, így pontosan számolhat költségeivel. Aki dolgozott már nagy IT-projekteken, az pontosan tudja, milyen óriási a különbség a két modell között.

CW: Sok hazai nagyvállalat még az SAP régebbi, R/3 vagy ECC verziójú ERP-megoldását használja, relációs adatbázis-kezelővel. Számukra mekkora feladatot jelent az SAP S/4HANA migráció, és milyen támogatást kapnak hozzá?

BM: A migráció egyúttal váltás az SAP HANA in-memory adatplatformjára, de nem ez jelenti a legnagyobb kihívást, ezt a folyamatot ugyanis megfelelő eszközökkel hathatósan támogatjuk, és nagyrészt automatizáljuk. Bonyolíthatja a helyzetet viszont, ha a vállalat egyedi fejlesztésekkel nagymértékben testre szabta meglévő vállalatirányítási rendszerét. A migráció részeként ezeket felül kell vizsgálni, mert egy részükről kiderülhet, hogy már nem vagy csak ritkán használja őket a vállalat, más részük pedig szabványos folyamatokkal kiváltható. Így csupán azokat az egyedi fejlesztéseket kell átalakítani, amelyeket a vállalat mindenképpen megtartana. Mindhárom feladathoz - az egyedi fejlesztések kivezetéséhez, kiváltásához és átalakításához - kész szolgáltatáscsomagokat adunk, és az S/4HANA-ra átállás támogatására ERP-megoldásokkal foglalkozó összes hazai partnerünk is felkészült már.

CW: Idén költözött új irodaépületbe az SAP Budapesten működő globális felhőinformatikai támogató központja, amely a foglalkoztatott szakemberek létszámához hasonlóan a kompetenciák körét is bővíti, többek között a dolgok internetével (IoT), a Leonardo digitális innovációs platformmal összefüggésben. Mi különbözteti meg az SAP Leonardo IoT-t a piacon elérhető többi platformtól?

BM: Nemcsak felhőalapú technológiai platformot adunk a vállalatoknak Leonardo portfóliónkban, hanem a dolgok internetére épülő iparági üzleti alkalmazásokat is, amelyekre más szállítók kínálata jellemzően nem terjed ki. Connected Asset alkalmazásunk például a hálózatra csatlakoztatott eszközök, berendezések és alkatrészeik hibamegelőző karbantartásának kialakítását könnyíti meg a vállalatoknak. Connected Car és Connected

Fleet megoldásunkkal a szervezetek a tehergépkocsik, haszongépjárművek, vasúti kocsik és flottát alkotó személyautók valós idejű monitorozását és felügyeletét valósíthatják meg, ugyancsak az üzemeltetés optimalizálása érdekében.

Folyamatosan bővítjük IoT-megoldásaink körét is. Júliusban az SAP Leonardo Live konferencián mutattuk be a platform új elemeit, többek között az IoT Bridge szerepköralapú digitális műszerfalat, az Edge Services szolgáltatást, amellyel az adatközponton kívül, a hálózat peremén is közel valós idejűvé tehető a feldolgozás, valamint a Digital Manufacturing Insights folyamatoptimalizáló megoldást gyártóvállalatoknak és az Asset Manager mobilapplikációt eszközfelügyelethez.

Hirdetés

CW: Magyarországon ma jellemzően mely iparágakban használnak IoT-alkalmazásokat a vállalatok, és az SAP mely területeken számít további elterjedésükre?

BM: Magyarországon is nagy növekedés elé néz az IoT-piac, a dolgok internetére épülő alkalmazások használatában élen járó vertikumok közül a gyártóipart és a szállítmányozást emelném ki. Mindkét területen kulcsfontosságú, hogy a szükséges eszközök mindig a megfelelő időben kerüljenek a megfelelő helyre, a bennük megtestesülő tőke minél kevesebbet álljon raktáron. IoT-megoldásokkal a gyártó- és a szállítmányozó vállalatok a begyűjtött adatokat elemezve optimalizálhatják folyamataikat, csökkenthetik költségeiket és növelhetik nyereségüket. A mezőgazdaságban is elindultak az első IoT-projektek, és iparágtól függetlenül a hibamegelőző karbantartás is a legígéretesebb alkalmazási területek közé tartozik.

SAP Forum Hungary konferenciánk résztvevői idén több standon élőben is láthatják iparági IoT-megoldásainkat. Tanácsadóink nemcsak bevezetésükben segítenek, hanem annak felmérésében is, hogy egy adott vállalatnál mely folyamat vagy terület támogatásától várhatóak a legjobb és leggyorsabb eredmények. Az üzleti felmérést követően prototípust készítünk, így különösebb beruházás nélkül is pár héten belül lemérhető, hogy tervezett fejlesztéseivel a vállalat valóban jó irányban indul-e a dolgok internetén.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!