Hirdetés
. Hirdetés

IP-telefóniával Matolcsy telefonadója ellen?

|

A Cisco-n ugyan nem múlna, de a cég szkeptikus.

Hirdetés

Ma mutatta be szűk körben a Cisco Jabber kommunikációs kliensének legújabb, Windows-os és iPadre készített változatát. A Jabber lévén sokkal gördülékenyebben történhet a munkatársak közötti kommunikáció, mivel használói pontos képet kaphatnak általa kollégáik pillanatnyi elérhetőségéről. A presence adatokat számos helyről begyűjtő megoldás segítségével mindig a leghatékonyabb módon érhetjük el azt, akivel beszélni szeretnénk: ha például éppen előadáson ül, inkább a szöveges kommunikáció lesz a célravezető, de indokolt helyzetben még akár a desktopunk feletti ellenőrzést is átengedhetjük.

A Jabber segítségével nem csak a rosszkor érkező telefonhívások kerülhetők el, hanem számos egyéb szolgáltatást is kapunk. Például integrált vizuális hangpostát, ahol az üzenetet egy fapados médialejátszó segítségével lehet meghallgatni, megállítani, előre-hátra ugrani az üzenetben stb. Lehetőség nyílik nagyfelbontású hang-, illetve videoalapú konferenciák tartására, sőt, a mai demó szerint még desktopunkat is megoszthatjuk másokkal. Ezáltal anélkül lehet hatékonyan megbeszélni függőben levő kérdéseket, hogy ehhez autóba kellene ülni, repülőre kellene szállni.

„A kommunikáció akkor segíti leginkább a hatékonyságot, ha minél többen és minél több csatornán érhetők el. Ennek jegyében cégünk valamennyi Cisco Unified Communications rendszert használó ügyfele számára ingyenesen elérhetővé tette a Jabber jelenlét-információt és azonnali üzenetküldést nyújtó funkcióit, a felhasználói létszámra való tekintet nélkül. Jelenleg Magyarországon a top 1000 vállalat közel harmadánál alkalmazzák a Cisco egységes kommunikációs megoldását, így a hazai piacon is nagy számú felhasználó élhet a Jabber alapvető funkcióinak előnyeivel” – hangsúlyozta Mihályfi Márton, a Cisco mérnök tanácsadója.

Amint az elhangzott, a tapasztalatok egyelőre azt mutatják, hogy jelenleg a kisebb, 50-150 fős vállalatok éltek a „Jabber for everyone” lehetőségével. A nagyobb cégek tehetetlenségükből adódóan nehezebben váltanak, mindazonáltal az érdeklődés ebből a szegmensből is egyre nagyobb, számolt be a Cisco a hazai helyzetről. A vállalat magyar leányának véleménye szerint ugyanakkor a nemrég köztudatba került telefonadó nem fog érdemi változást hozni az IP-telefóniában. Azon cégeket, amelyek eddig sem foglalkoztak a kérdéssel, a havi, felhasználónként tervezett 2500 forintos összeg nem készteti váltásra, viszont azok a vállalatok, amelyek már fontolgatták az átállást, ezzel megkaphatják a végső lökést. Matolcsy György újabb megszorítása tehát könnyen kevesebb bevételt hozhat a toldozott-foldozott államháztartásnak, ugyanakkor az IP-telefonálás még így sem válik általánossá hazánkban.

Visszatérve a bejelentésre: a Cisco kibővítette a Jabber és a TelePresence natív integrációját is. A megújult Cisco Jabber és TelePresence portfólió minden eleme együttműködik egymással, ami nemcsak a mobil eszközökben rejlő lehetőségek körét bővíti, hanem a korábbi Telepresence beruházások felhasználási területét is. Így a felhasználók akár az irodából, akár útközben is indíthatnak TelePresence hívást vagy bekapcsolódhatnak folyamatban levő hívásokba Jabber kliensük segítségével.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.