Hirdetés

Közel 1,4 millióan televízióznak digitálisan

|

A legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában, a tavalyi év novemberében 31 ezerrel 1,385 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizető háztartások száma - derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) gyorsjelentéséből.

Hirdetés

A gyorsjelentés a tizenkét legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. Az NMHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., HD Platform Kft., Hello HD Kft., UPC DTH S.á.r.l.) tavaly november végén 2,618 millió előfizetést tartottak nyilván.

2010 tizenegyedik hónapjában a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 52,9 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 52,3 százalék után.

A digitális előfizetéseken belül 2010 novemberében 524 ezerről 537 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma és 830 ezerről 848 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül az októberi 20,2 százalékról 20,5 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése novemberben az előző havi 32,1 százalékról 32,4 százalékra nőtt.

Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent a vizsgált hónapban. Ez az érték korábban 47,7 százalékos, novemberben 47,1 százalék volt.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között - valamennyi szolgáltatást figyelembe véve - a UPC a piacvezető, az októberi 29,5 százalék után november végén 29,4 százalékos piaci résszel. A második DIGI piaci része 25,3 százalékról 25,9 százalékra nőtt, míg a harmadik Magyar Telekom (T-Home) piaci része a tizenegyedik hónapban 24,9 százalékon stagnált.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások - kábeltelevízió és IPTV - piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma tavaly novemberben 1,757 millióról 1,770 millióra emelkedett, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest alig változott, közel 1,233 millió maradt, míg a vezetékes digitális előfizetések száma 537 ezerre emelkedett.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése az októberi 33,2 százalékról 33,0 százalékra csökkent, a Magyar Telekom részesedése 23,0 százalékon maradt, míg a DIGI-é 15,9-ről 16,4 százalékra nőtt.

A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi - ide sorolva a Hello HD Kft. által üzemeltetett Hello Digital előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése az októberi 45,2 százalékról 45,6 százalékra, a UPC-é pedig 21,7 százalékról 21,8 százalékra nőtt, míg a Magyar Telekomé 29,0 százalékról 28,8 százalékra csökkent.

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.