Hirdetés
. Hirdetés

Közös munka a T-Systems palettáján

|

A cégek munkája során a közös munka az egyik legfontosabb feladat. Amíg egy irodáról vagy műhelyről van szó, és mindenki ott tartózkodik, addig a dolog egyszerű. De amikor egy távolabbi munkahelyről is be kell vonni valakit, akkor kiderül, hogy már a legegyszerűbb feladat, mármint hogy akár hárman megbeszéljenek valamit, nem is olyan egyszerű.

Hirdetés

A fejlett közlekedés lehetővé teszi, hogy a világ bármely részéről összehozzuk a szakembereket -, de a világot átfogó digitális hálózatok ennél is többet kínálnak. A Magyar Telekom IT-szolgáltatásportfólió termékmenedzsment osztályvezetőjét, Fábián Zoltánt arról kérdeztük, hogyan lehet a közös munka megszervezését egyszerűsíteni.

?A T-Systems többféle eszközt kínál a közös munka, a csoportmunka támogatására. Ezek akár rendszeres heti megbeszélések vagy egy probléma gyors megoldására összehívott értekezletek is lehetnek, a kkv-szektor kis cégeitől kezdve - ahol két telephely dolgozói szeretnének valamit megbeszélni - a több telephelyes középvállalatokon át a legnagyobb, jelentős nemzetközi kapcsolatokkal rendelkező nagyvállalatokig - mindenütt" - kezdte a beszélgetést Fábián Zoltán.

?Megoldásaink elég differenciáltak, mindenféle méretű és profilú cég megtalálja a megfelelő eszközt. Olyan szempontokat is figyelembe tudunk venni, hogy a meglévő eszközeiket szeretnék használni, vagy teljesen új infrastruktúra kialakítására is hajlandók" - folytatta. ?Az együttes munkát támogató szolgáltatásportfóliónknak négy pillére van. Első a Virtualoso WorkPlace szolgáltatás. Ez egy Microsoft SharePoint-hátterű megoldás, mely testreszabhatósága révén nem csak a nagyobb cégeknek lehet hasznos a közös munkára, hanem a kisebbek is kihasználhatják sokoldalúságát. A gyorsan igénybe vehető felület kiváló a közös dokumentumkezelésre - csökkenti a feldolgozási időt és segíti a visszakereshetőséget. A webes felület révén a jogosultak számára bárhol elérhetővé tehetjük a dokumentumokat - természetesen mindezt megfelelő jogosultságkezeléssel. Vállalkozásunk munkatársainak, partnereinek vagy ügyfeleinek ezen keresztül biztosíthatunk dokumentum-hozzáférést. A közös felületek könnyen és gyorsan kialakíthatóak akár egy rövid projekthez, így nem kell szervert üzembe állítani, szoftvert telepíteni."

?A második pillér a Virtualoso Meeting megoldása. Ez online közös felületet kínál. Olyasmi, mint egy konferenciabeszélgetés képpel és közös munkafelülettel. A szervező személy megosztja a számítógép képernyőjét, a többiek hallják, látják, miről beszél. A résztvevők kaphatnak jogot a dokumentumban való módosításra. Emellett webkamerás kapcsolat is működhet. A felhasználók ennél a megoldásnál is saját megszokott eszközeiket használják: asztali számítógép, noteszgép, webkamera vagy más alkalmazások. A T-Systems a szolgáltatást adja. A megosztott képernyőhöz a résztvevők aktívan hozzáférnek - bele tudnak írni a szövegszerkesztő által megnyitott dokumentumba, vagy belerajzolhatnak a rajzba. Közben nekik nem is kell futtatniuk az adott szoftvert, hiszen az a megosztott képernyőjű gépen fut."

?A Virtualoso Meeting bármilyen méretű vállalkozásnak szóló ajánlat - a kkv-knek azért, mert az ilyen lehetőségek miatt nem kell fenntartaniuk egy kiszolgáló infrastruktúrát, a nagyvállalatoknak pedig azért, mert úgy tudnak partnereikkel, ügyfeleikkel közös virtuális megbeszéléseket folytatni, hogy ahhoz nem kell bonyolult előkészületeket tenniük: például tűzfalak beállítása, szoftververziók illesztése stb. Kiváló megoldás ez a tervezőknek, akik a világ bármelyik részén dolgozhatnak; a képernyőjükön megmutathatják a kész tervet, a megrendelő pedig azonnal visszajelezhet ugyanott az esetleges módosításokat illetően. Így közösen véglegesíthetik a terveket. De szoftverkészítőknek is jó, hisz konzultálhatnak egymással, egyszerre többen átnézhetik a forráskódot stb. A hagyományos munkavégzés esetén sokkal kisebb körben is elvégezhető mindez, mivel a tervezők, programozók számára sem idő, sem pénz nincs arra, hogy távoli helyen dolgozó szakemberekkel konzultáljanak. A vezetők számára is kiváló lehetőség ez, hiszen a cégtől távol is aktívan részt tudnak venni a megbeszéléseken. A megoldás legnagyobb előnye, hogy lényegében minden funkciót képes ellátni, amire csak egy értekezleten szükség lehet; márpedig ezzel feleslegessé teszi az idő- és költségigényes utazásokat."

?A közös munka támogatásában a T-Systems harmadik pillére a videokonferencia mind hagyományos, mind HD minőségben. Ezek az eddig ismertetettektől abban különböznek, hogy már saját eszközöket igényelnek, amelyek beszerzése természetesen nagyobb költséget jelent. Ugyanakkor így a minőség jobban kézben tartható: az asztali számítógép-webkamera megoldásnál a kapcsolat minősége ki van szolgáltatva az eszközöknek, míg a külön felépített videokonferencia stabil képminőséget kínál. Erre a megoldásra olyan cégeknél van szükség, ahol igen gyakran tartanak távoli helyeken dolgozók számára konferenciát."

?A negyedik pillér a Telepresence, amely a videokonferencia-megoldások új generációját képviseli. A nagy felbontású (High Definition) technológiának, a térhangzásnak és a tárgyalószoba kialakításának köszönhetően úgy érezhetjük, mintha mindannyian ugyanazon tárgyalóasztalnál ülnénk. A megoldás a Cisco technológiáján alapul. A rendszer nagy felbontást, nagy sebességgel képes továbbítani, még az esetleges prezentáció anyagát is. Mivel egy megbeszélésen a kommunikáció fele nem szavakkal történik, az átvitt kiváló minőségű, életnagyságú, élethű képnek köszönhetően, valódi tárgyalási élményt nyújt a megbeszélés - valóban, mintha mindenki ugyanannál a tárgyalóasztalnál ülne. A Telepresence egy tucat résztvevőt tud kezelni, és a Virtualoso WorkPlace-szel és Meetinggel vagy más szoftverekkel is integrálható. Így egy dokumentumban már közösen lehet dolgozni - a tárgyalópartnerek például közösen állíthatnak össze egy szerződést oly módon, hogy a résztvevők mindegyike belejavít a dokumentumba. A Telepresence további előnye, hogy egy konferenciahívás felépítése nem több egy gombnyomásnál; nem kell külön személyzet a berendezés beüzemelésére, beállítására, minden felhasználóbarát módon zajlik."

?Ezek a megoldások sokat segítenek a megbeszélések, értekezletek könnyebb összehívásában, hiszen az érintetteknek nem kell utazniuk, vagy az értekezlet miatt akár csak a szomszéd épületbe átmenni -, nem beszélve egy másik földrészről. A sok utazás önmagában is meglehetősen nagy költséggel jár, ráadásul a résztvevők az utazás alatt lényegében kiesnek a munkából is. Egyre fontosabb a környezettudatos viselkedés. Ezek az eszközök ennek is megfelelnek, hiszen éppen az utazások jelentik az egyik legnagyobb terhelést a környezetre - és sokszor az utazókra is" - zárta válaszát Fábián Zoltán.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.