Hirdetés
. Hirdetés

Magyarországon a Freecom

|

A Verbatimmel karöltve erőteljesebb jelenlétet ígér a német-japán vállalat régiónkban.

Hirdetés

Ma tartotta bemutatkozó sajtótájékoztatóját a Verbatim és a Freecom - a közös esemény nem véletlen, hiszen mindkét vállalat a Mitsubishi Kagaku Media 100 százalékos tulajdonában levő leányvállalat. Noha mindkét cég termékeit hosszú idő óta kapni lehet már hazánkban, a mai esemény vízválasztó e tekintetben, mivel a Verbatim és a Freecom is hangsúlyosabb jelenlétet ígér. Nem csak hazánkban, hanem általánosan a régióban erőteljesebben kívánnak megjelenni a piacokon.

Amint azt a Verbatimnél már 20 éve dolgozó Maria Csilics, a régió PR menedzsere elmondta, a két cég termékei ugyan tulajdonságaikat tekintve átfedést mutatnak, de célcsoportjuk különbözik, így nem kannibalizálják egymás piacait. Míg a Freecom elsősorban a professzionális felhasználókat célozza, azokat, akik magas ár/érték arányt várnak egy terméktől, a Verbatim termékei a mainstream szegmens számára készülnek. Ez az elkülönülés jól nyomon követhető a termékek kialakításában is: a Freecom külső merevelemezek visszafogott, elegáns designjának fehér-szürkés kialakításával szemben a Verbatim inkább játszik a színekkel és formákkal.

Hazánkban leginkább optikai tárolóiról ismert utóbbi, és nem véletlenül. Noha a CD/DVD piac már elérte csúcspontját, a Verbatim - piacvezetőként - még képes volt 2010-ben is növekedést elérni az öreg kontinensen. A 2010-es eredményekhez képest 4,4 százalékkal bővítette részesedését (CD-R), ami azt jelenti, hogy a tavalyi év első három negyedévében a teljes, 536,5 milliós eladás 40,7 százalékát tudta megszerezni. A DVD-R esetében még nagyobb, 48,3 százalékos piaci erővel bír a vállalat (a teljes szegmens 614,7 millió darab eladott DVD-t tesz ki), 3,7 százalékos növekedést produkálva 2010-hez képest. A cég jelentős részesedéssel (11 százalék) bír az 50,5 millió darabszámú USB pendrive-ok piacán, illetve a külső merevlemezek esetében is említésre érdemes pozíciót foglal el (5 százalék, a Freecom külső HDD-k pedig 2 százalékot birtokolnak).

Verbatim Store 'n Go Executive Portable HDD

Mostanában újult meg mind a Freecom, mind a Verbatim termékkínálata. Előbbi többek között a világ legkisebb külső merevlemezével (Mobile XXS 3.0) és a fizikai hatásoknak ellenálló Toughdrive 3.0-val bővült, illetve a privát felhő alkalmazásra felkészített SilverStore 2-Dive NAS-szel. A hálózati adattárolóval private cloud hozható létre a számítógép(ek), az androidos eszközök és tabletek között. A tárolópiacon már 42 éve jelenlevő Verbatim pedig SATA-III SSD-ket mutatott be, illetve olyan, USB 3.0-s, hordozható merevlemezeket, melyek 256 bites AES titkosítással védik a rajtuk tárolt adatokat. Ezek érdekessége, hogy egyetlen érintéssel végezhetők el olyan feladatok, mint backupkészítés vagy adatszinkronizáció. A készüléket hamarosan közelebbről is megvizsgáljuk.

A Verbatim új termékeivel részletesebben testvérlapunk, a PCworld foglalkozik.

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.