Hirdetés
. Hirdetés

Mobilinternet. Gyorsan, egyszerűen?

|

A mobilinternet mindennapjaink része - legalábbis a szlogenek szintjén. A szolgáltatás igénybevételének gyakorlata viszont egyelőre sokaknak rejtély.

Hirdetés

Mobilinternet-hozzáférésre lett volna szükségem, egyetlen napra. Nem itthon, Szlovákiában. A szolgáltatók aktuális hirdetéseit látva, ennek megoldása nem tűnt különösebben nehéznek még akkor sem, ha nem számlás, hanem kártyás szerződésem van. Felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy megérdeklődjem, a jelenlegi telefonomat a noteszgépemhez csatlakoztatva, el tudom-e érni az internetet. Az ügyfélszolgálatos hölgy igen kedves volt, megkérdezte a készülék típusát, majd rövid várakozás után közölte: igen, a készülék alkalmas erre, csupán egy adatkábelt kell hozzá vennem. A telefon gyártója által kínált kábel egy kicsit drága (10 ezer forint felett van), de van utángyártott típus is 2500 forintért, és az is ugyanolyan jó. Az előfizetésemre még aktiválta az internetelérést, amelyről SMS-üzenetet kaptam.

 

Megvettem a kábelt, gondosan ügyelve, hogy a telefonom szerepeljen a vele kompatibilis típusok listáján. A telefont csatlakoztattam a noteszgéphez, és telepítettem a kábelhez járó szoftvert. A telefon és a noteszgép is felismerte a kábelt, csak éppen egymást nem - és sajnos többszöri próbálkozás után sem. Ismét felhívtam az ügyfélszolgálatot, elmondtam a problémámat, a hölgy pedig megígérte, hogy hamarosan visszahív egy szervizmérnök. Az ő segítségével közel fél órát küzdöttem, néhányszori újratelepítéssel, de eredmény nélkül. Végül abban maradtunk, hogy vagy a kábellel van gond, vagy a telefonban lévő modemmel, mert ezt sehogy sem akarta felismerni a meghajtója. Attól, hogy a telefon jó, a modemje még lehet rossz. A szervizmérnök azt tanácsolta, hogy a telefonnal, a kábellel és a noteszgéppel együtt menjek be a szolgáltató egyik üzletébe, ott segítenek kideríteni, hogy melyikkel van gond.

 

Az üzletben közölték, ne csodálkozzak, hogy a szoftver nem ismeri fel a modemet, mert az én telefonomban nincs ilyen. Ezt kissé nehezen hittem el, hiszen mind az ügyfélszolgálatos hölgy, mind pedig a szervizmérnök megerősítette, ezzel a típussal működni fog az internetelérés. Utánanéztem az interneten - nem ment gyorsan, mert már nem forgalmazzák a típust: valóban nincs benne modem. De miért nem tudta ezt sem az ügyfélszolgálatos hölgy, sem a szervizmérnök?

 

Kell tehát egy új telefon. Modemmel. Lassú volt a rendszer, a hölgy csak fél óra múltán tudta megmondani, hogy mekkora kedvezménnyel juthatok a kiválasztott, beépített modemmel biztosan szerelt típushoz. A kábel pedig már megvan. Csakhogy nem gyári, utángyártott. Az pedig baj, azzal nem szokott működni. Próbáljuk ki! A telefon felismeri a kábelt, majd néhány másodperccel később azt is kiírja, nem támogatott típus. Akkor mire jó?!

 

A dolog több mint zseniális. Az utángyártott kábellel lehet adatot cserélni a telefon és a noteszgép között - elmenteni, visszatölteni a névjegyzéket stb. -, de internetezni nem. Rajta keresztül a telefont felismeri a szoftver, de a modemet nem. Ahhoz gyári kábel kell, 10 ezer forintért. Ennyit pedig kevesen szánnak rá, ezért nem is tartják az üzletben, előre meg kell rendelni.

 

Vehetek persze olyan telefont is - kicsit drágábban -, amihez jár a kábel. Ekkor már egy kártyatelefonnal is kiegyeztem volna, csakhogy az adott szolgáltatónál ehhez számlás előfizetés kell, kétéves hűségnyilatkozattal. Ja, és külföldön nem működik.

 

Nem kell nekem mindenáron ennél a szolgáltatónál interneteznem. Egy másik hónapok óta az ismert vízilabdás sportolóval hirdeti a tévében a külföldi internetelérést, kártyás előfizetőknek is, "mindössze" napi 5 ezer forintért. Sok országban működik, de pont Szlovákiában nem.

 

Végül a legcélszerűbb megoldást választottam. Szlovákiában megkértem a vendéglátónkat, néhány órára engedje át nekem a kábelt.

 

Nem érdemes azon morfondíroznunk, hogy a hirdetésekre költött elképesztő összegek töredékéért lehetne rendesen felkészíteni az ügyfélszolgálatot, és/vagy a webhelyen elhelyezni egy olyan oldalt, amely részletesen elmagyarázza, pontosan mire van szükség ahhoz, hogy az adott mobiltelefon és előfizetés birtokában mobilinternetünk legyen (például gyári adatkábel), és egyáltalán, mely típusok alkalmasak erre. Esetleg hogy a gyakorlatban nagyjából mekkora sebességre számíthatunk az egyes szabványt (GPRS, EDGE, 3G, stb.) ismerő készülékekkel.

 

Jól tudom persze, csak elodáztam a megoldást. Előbb-utóbb tényleg szükségem lesz a mobilinternetre. Most abban bízom, a telefonárak lemorzsolódásával a gyári kábel és az új telefon ára lassan fedezni fogja egy olyan típus árát, amelyhez nem kell speciális kábel, mert van mini USB-csatlakozója. Ez azonban csak a dolog hardverrésze, lehet, hogy még a szoftver is tartogat meglepetéseket, amíg tényleg szabadon és mobilan kalandozhatok a weben.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.