Hirdetés
. Hirdetés

Rendkívül gyorsan nő a mobil adatforgalom

|

Nagyon felpörgött a mobil adatforgalom terjedése a világban: 2011 második negyedévére megduplázódott az előző év hasonló időszakához képest.

Hirdetés

Ezt a nagyon dinamikus fejlődést elsősorban az okozza, hogy az okostelefonok felhasználói egyre nagyobb arányban használják készülékeiket az internet elérésére - derül ki az Akamai „The State of the Internet" (Az internet állapota) című jelentésének részét képező, az Ericsson által 2011 második negyedévében Európa, Ázsia és Észak-Amerika érett piacain működő négy különböző mobiloperátornál végzett mobil széles sávú mérés eredményeiből.

2011 második negyedéve 8 százalékos növekedést mutatott, ami a normális szezonális fluktuációt tükrözi.

Részletesebben megvizsgálva a mobil adatátvitel növekedésének mintázata felfedi, hogy az okostelefonok minősége hatással van arra, mely alkalmazásokat használják az emberek, valamint arra is, hogy mennyi ideig szörfölnek a világhálón. Az Ericsson meghatározása szerint egy aktív okostelefon-felhasználó naponta több mint 1 megabájt forgalmat generál. Az olyan tényezők mint például a kijelzőméret, az okostelefon kora és ára erőteljesebb korrelációban vannak a medián forgalommal, mint az, hogy milyen operációs rendszer van a telefonon (iPhone iOS, Android, Symbian stb.).

Vannak persze földrajzi eltérések is, Észak-Amerikában például a csúcskategóriás okostelefonok kétszer akkora forgalmat generálnak, mint a hasonló okostelefonok az elemzésben szereplő ázsiai és európai mobilszolgáltatóknál.

A felmérés arra is rávilágított, hogy a nagy arányú használatot produkáló felhasználók körében a videomegtekintés által generált teljes adatmennyiség jelentősen nagyobb mint az egyéb tevékenységek esetében. Az okostelefonok felhasználóinak felső 5-10 százalékos szegmensébe tartozók akár naponta 40 percet is eltöltenek online videomegtekintéssel. Az átlagos felhasználó azonban naponta 30 másodpercet tölt online videomegtekintéssel. Ebből az következik, hogy a felső szegmensbe tartozó felhasználók teszik ki a forgalom, illetve a prioritást élvező szolgáltatások iránti kereslet nagy részét. Johan Wibergh, az Ericsson Hálózatok üzletágának vezetője szerint „ez az oka annak, hogy úgy véljük, a lépcsőzetes árképzési modellek a forgalommenedzsmenttel kombinálva kulcsfontosságúak a mobilszolgáltatók és a fogyasztók számára egyaránt."

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.