Hirdetés
. Hirdetés

Rendszermegújulás a MÁV-nál

|

Megújult és hatékonyabban működik a MÁV Csoport - és egyúttal a vasúti közlekedés - informatikai működését támogató IT helpdesk.

Hirdetés

A korábbi hat helyett egy helyen, immáron non stop fogadják az informatikai szakemberek a hívásokat, e-maileket, azonnali megoldásokat szolgáltatva, ami által a vasúttársaság működési folyamatai is hatékonyabbá válnak.

Hirdetés

Jelentősen megújult a MÁV – több tízezer számítógépet, perifériát használó – informatikai rendszerének háttérszolgáltatásokat nyújtó MÁV Szolgáltató Központ Zrt. (MÁV SZK) IT ügyfélszolgálata. Mindez a forgalomirányítástól, üzembiztonságon keresztül a jegyértékesítésen át a netes menetrendi kereső működéséig, a vasúti közlekedés szinte minden területét támogatja.
A ma ünnepélyes keretek közt átadott új IT helpdesk magasan képzett informatikusai non stop fogadják és kezelik a vasúti közlekedést, üzemet és háttérszolgáltatásokat biztosító vasutas munkavállalók megkereséseit, felkészülten az azonnali informatikai problémamegoldásra.

A helpdesk avatásán Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója így fogalmazott: „Belső folyamataink javarészt a MÁV SZK által üzemeltetett, fejlesztett számítógépes rendszerek segítségével zajlanak. Ha bárhol meghibásodás, zavar keletkezik, az záros határidőn belül fennakadást okoz a munkafolyamatokban, ezért nagy a jelentősége a professzionális szintre emelt IT helpdesknek.” Hozzátette: „Január elején Szolnokon megkezdte működését a megújult MÁVDIREKT utastájékoztatási call center is, melyet vállalatcsoportunk újra maga üzemeltet, kollégáink szakmai tudására alapozva, utasainknak szakszerű, közvetlen tájékoztatást adva.”

 

A most létrehozott, heti 7x24 órás szolgáltatást nyújtó központi ügyfélszolgálat Budapesten, a Krisztina körút 37/a-ban kapott helyet. Itt fogadják a MÁV Csoport valamint a Rail Cargo Hungaria Zrt. több tízezer felhasználójától érkező IT hibabejelentéseket, megkereséseket, amelyek alkalmazásokhoz, hálózathoz való felhasználói hozzáférés kéréseket, valamint a vasútvállalatoknál üzemelő több mint 20 ezer PC illetve notebook, 38 ezer periféria működésével kapcsolatosak. Továbbá a MÁV SZK monitoring rendszeren keresztül 24 órás rendszerfelügyeletet biztosít a MÁV-START internetes menetrendje, az ELVIRA elérhetőségében, valamint a MÁV pályavasúti szolgáltatások (SZIR, PASS2) rendszerének üzemeltetésében. A szerverek, jegykiadó kioszkok üzemkészségét szintén monitoring rendszer figyeli, ezzel biztosítva a proaktív beavatkozás lehetőségét, mielőtt még a felhasználók hibát észlelnének. Mindemellett ide érkeznek majd a MÁV SZK által fejlesztett/üzemeltetett mintegy 110 alkalmazással kapcsolatos megkeresések is.

Összekapcsolva indult el Svájcból két új, a MÁV-START Zrt. megrendelésére készült FLIRT motorvonat.

A Stadler Rail Csoport bussnangi üzemében készül, légkondicionált, wifivel, hálózati csatlakozókkal is felszerelt motorvonatok Budapest környéki vonalakon közlekednek majd.

A svájci gyárban készre szerelt, majd összekapcsolt járműveket mozdony vontatja Ausztrián keresztül Budapestre, és várhatóan pénteken meg is érkeznek a fővárosba. Az új vonatok annak a 42 darabos flottának az első járművei, amelyről a MÁV-START és a Stadler még 2013 márciusában írt alá szerződést. Magyarországra érkezését és a szokásos üzembe helyezési munkálatokat követően az új járművek szigorú hatósági próbafutásokon vesznek részt, amelyek sikeres teljesítése után utasforgalomba is állnak.
A MÁV-START Zrt. és a GYSEV Zrt. közös ajánlatkérőként tavaly novemberben indított nyílt közbeszerzési eljárást korszerű alacsonypadlós villamos motorvonatok beszerzésére. A közbeszerzést a Stadler Bussnang AG nyerte meg, amelynek keretében a svájci járműgyártó 42 darab egyáramnemű alacsonypadlós elővárosi illetve regionális villamos motorvonatot gyárt a MÁV-START részére. A szerződés értelmében az első két motorvonatot 2014 októberéig kell átadni a Stadlernek, de a gyártó mindent megtesz annak érdekében, hogy az új járművek minél korábban forgalomba állhassanak. Az utolsó járműveket legkésőbb 2015. szeptember 30-áig adja át utasforgalomra kész állapotban a Stadler. Az új elővárosi vonatok a 2005-ben beszerzett FLIRT flottától eltérően kék-fehér-sárga fényezést kapnak, amely illeszkedik a MÁV csoport járműállományánál általánosan alkalmazott színvilágba. A leszállított 42 új járművel együtt a MÁV-START kötelékében már 102 korszerű FLIRT motorvonat közlekedik majd.

Az új járművek a jelenlegi tervek szerint a Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs, Budapest-Esztergom, Budapest-Szob, Budapest-Veresegyház-Vác és Budapest-Cegléd-Szolnok vonalakon közlekednek majd. A FLIRT motorvonat egyébként a Stadler legsikeresebb terméke, az elmúlt években a cégcsoport több mint 940 ilyen típusú motorvonat gyártására kapott megbízást 14 országból.

Az akadálymentesített járművek összesen 211 ülőhellyel rendelkeznek, végsebességük pedig 160 km/óra. A motorvonatok a kor követelményeinek megfelelően korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, tágas, kerekes székek és kerékpárok fogadására is alkalmas utasterekkel, mozgáskorlátozottak által is könnyedén használható mosdóval, WIFI-vel, illetve mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal rendelkeznek. A járműveket a gyártó ETCS2 vonatbefolyásoló rendszerrel is ellátja, amely lehetővé teszi, hogy az európai uniós forrásokból felújított vasútvonalakon is 160 km/h sebességgel közlekedhessenek.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.