Hirdetés
. Hirdetés

Átláthatóbb lett a Microsoft céges felhője

|

Műszerfalat kapott a BPOS. Minnesota áttért a megoldására, itthon pedig kompetencia központ nyílt.

Hirdetés

A Microsoft BPOS (Business Productivity Online Suite) szolgáltatásként kínált programcsomagja az elmúlt hetekben többször került a kritikák kereszttűzébe a hirtelen leállásai miatt. Mint mi is korábban beszámoltunk róla, elsőként több észak-amerikai felhasználó számára augusztusban váltak elérhetetlenné a felhő informatikai megoldások - köztük a cégek levelezését kezelő Exchange Online is -, majd szeptember elején egy 40 órás, illetve később egy 3 órás leállás okozott nem várt munkakiesést a BPOS előfizetőinél.

 

 



Ez komoly presztízsveszteség volt a redmondi szoftvercég webes szolgáltatásai számára, mivel egyik vállalkozásnak sem kellemes az, ha külső körülmény (jelen esetben a redmondi szoftvercég szervereinek a kiesése) miatt órákig szüneteltetnie kell a munkáját. A Microsoft egyébként a szerződésében magas, 99,9 százalékos rendelkezésre állást garantál az Exchange Online, az SharePoint Online, a Communications Online és a Live Meeting szolgáltatásainál, ami némely esetben veszélybe került a kiesések miatt.

„A cégem Exchange fiókja és a BPOS már több mint 40 órája elérhetetlen. Ha ezt a kiesést összeszámolom a júliusi üzemszünettel, akkor az elmúlt 5 hónap alatt az email fiókom esetén a Microsoft hosztolt szolgáltatásai csak 98,07 százalékos rendelkezésre állást tudnak felmutatni" - írta például korábban Tim Huckaby, az InterKnowlogy alapító- vezérigazgatója, a redmondi szoftvercég egyik MVP szakembere.

A kínos leállásokra megérkezett az első reakció, a Microsoft ugyanis üzleti előfizetői számára létrehozott egy BPOS státusz műszerfalat (Dashboard), ahol nyomon lehet követni a szolgáltatások állapotát. Így egy üzemszünet könnyen felfedezhető lesz. Az állapotmérő ugyanis közvetlen kapcsolatban van a BPOS szolgáltatását biztosító három adatközponttal, így a hibákat valós időben képes kijelezni.

A lépéssel egyébként a Microsoft a Salesforce.com és a Google útját járja, amely szoftvercégek korábban már szintén létrehoztak egy az alkalmazásaik állapotát kijelző műszerfalat. A különbség csak annyi, hogy míg utóbbiakat bárki megtekintheti, addig a redmondi szoftvercég megoldását csak bejelentkezés után nézhetik meg a BPOS előfizetők.

 

 

 



Minnesota is nézheti

A héten egy újabb nagy előfizetőt szerzett a BPOS szolgáltatásának a Microsoft. Minnesota állam vezetése ugyanis bejelentette, hogy elavult GroupWise, Lotus Notes és Exchange rendszereit egységesen e felhőbe helyezi, és 33 ezer közalkalmazottjánál bevezeti az Exchange Online szolgáltatását a többi BPOS megoldással együtt. A bejelentés jól jött a redmondi szoftvercég felhő informatikai csomagjának, mivel korábban Los Angeles és Colorado is a Google Apps alkalmazásait vezette be közintézményeinél.

Itthon még sok a tévhit

A Microsoft szolgáltatása egyébként egyre népszerűbb hazánkban is, így az Atigris létrehozott egy BPOS kompetencia központot, mivel elmondásuk szerint cégük "számos tévhittel, félreértéssel és előítélettel találkozott az új technológia kapcsán". A központ munkatársai a következő díjmentes szolgáltatásokat kínálják:

- BPOS licencelési szaktanácsadás
- BPOS migrációs szaktanácsadás
- BPOS technológiai tanácsadás
- Ingyenes kipróbálási lehetőség

 

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A Project029 Magyarország Kft. közleménye
Bezár