Hirdetés
. Hirdetés

Tovább csökkentek az AOL reklámbevételei

|

Az AOL a szegmensben tapasztalható növekedés ellenére, a pénzügyi év harmadik negyedében sem tudta növelni részesedését az online marketingpiacon. A cég bevételei 26 százalékkal visszaestek - nyeresége mégis nőtt.

Hirdetés

Annak ellenére, hogy az online reklámpiac egyre erőteljesebb növekedést produkál, az AOL bevételei a harmadik negyedévben is jelentős mértékben csökkentek: a vállalat sem a képernyős, sem a keresőhirdetések piacán nem tudta megerősíteni a pozícióját.


A szerdán kiadott piaci jelentés szerint a cég bevételei a 2009-es év azonos időszakához képest 26 százalékkal, 563,5 millió dollárra csökkentek. A romló eredményhez nagymértékben hozzájárult az online hirdetési üzletág gyengélkedése, amelynek bevételei éves összehasonlításban 27 százalékkal 292,8 millióra csökkentek, illetve az előfizetései díjakból származó bevételek jelentős, 26 százalékos visszaesése.

Az AOL a kedvezőtlen hatások ellenére is növelni tudta nyereségét. Részben a költségcsökkentési intézkedéseknek, részben egyes üzleti érdekeltségei, illetve invesztíciói kiárusításának köszönhetően, nettó bevételei éves szinten 132 százalékkal 171,6 millió dollárra nőttek, miközben a részvényenként számolt eredmény 39 százalékkal 0,93 dollárra erősödött.

Érdemes megjegyezni, hogy az AOL éppen az említett érdekeltségek és leányvállalatok értékesítésével magyarázta a bevételcsökkenést - illetve azzal, hogy a takarékossági intézkedések részeként, jelentős mértékben leépítették az értékesítési divíziójukat.

A vállalat feltűnően ?trendkerülő magatartást" folytat. Ezt támasztja alá az is, hogy az Interactive Advertising Bureau (IAB) és a PricewaterhouseCoopers (PwC) közös felmérése szerint az Egyesült Államok online reklámpiaca az év első felében 11,3 százalékkal 12,1 milliárd dollárra nőtt; és hogy az AOL legnagyobb riválisai - így a Google és a Yahoo - korábban egyaránt növekvő negyedéves bevételekről számoltak be.

Az AOL évek óta hiába igyekszik megvetni a lábát az online marketingpiacon. Annak ellenére sem, hogy miután a cég decemberben kivált a Time Warner csoportból, és független tőzsdei vállalkozássá avanzsált, Tim Armstrong vezérigazgató kijelentette: mindent megtesznek azért, hogy - elsősorban a saját tartalmak gyártásával - nagyobb szeletet hasítsanak ki az internetes hirdetési tortából.


Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.