Hirdetés
. Hirdetés

Vállalati mobilalkalmazások ma és holnap

|

A nagyvállalatoknak általában komplex, vezetékes és mobilmegoldásokat is tartalmazó kommunikációs stratégiájuk van. A súlypontokat gazdasági szempontok határozzák meg, a technológia már nem akadály - mutatott rá Budafoki Róbert, a T-Systems Magyarország vezérigazgatója, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese.

Hirdetés

Budafoki Róbert, a T-Systems Magyarország vezérigazgatója, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese
Jóllehet az okostelefonok és a táblagépek a hazai piacon is rohamosan terjednek, a vállalatok számos üzleti célú mobilalkalmazást még nem használnak ki kellően. Mi lehet ennek az oka? – kérdeztük a vezérigazgatótól.
Budafoki Róbert: Az egyik ok, hogy a vállalatok igyekeznek takarékoskodni, és költségeiket a lehető legnagyobb mértékben kontrollálni. A másik ok a biztonság kérdése. Azon cégek körében is van még egyfajta félelem, ahol konkrét üzleti lehetőségeket látnak a vállalati mobilalkalmazásokban. Minden szervezet számára rendkívül fontos ugyanis, hogy munkatársai biztonságosan tudjanak hozzáférni leveleikhez, biztonságosan tudjanak szinkronizálni, biztonságosan érjék el a vállalati alkalmazásokat.

Computerworld: Mit tud tenni a szolgáltató a folyamat felgyorsítása érdekében?
B.R.: A T-Systemsnél úgynevezett mobile device managementet vezettünk be. A szolgáltatás segítségével a teljes vállalati flotta adatai követhetők, ráadásul különféle beavatkozásokra is mód van. A rendszerben pontosan szerepelnek az eszközök típusai, gyári számai, a SIM-kártyák adatai, továbbá be lehet állítani, hogy adott mobileszközön milyen alkalmazások futhatnak. Megoldható az eszközök távoli konfigurálása, az alkalmazások távoli telepítése, frissítése. A biztonságot szolgálja az a funkció is, hogy az eszközök ellopása, elvesztése esetén a rajtuk tárolt adatok letörlődnek vagy blokkolódnak.

CW: Az egyik legkényesebb kérdés a kritikus adatokat is tartalmazó vállalati informatikai rendszerekhez való mobilhozzáférés. Ez az, amit jellemzően nagyon korlátozottan engedélyeznek a cégek munkatársaiknak.
B.R.: Valóban, ez egy forró pont. A problémára az egyetlen megoldás, hogy a szóban forgó mobileszközöket is be kell kapcsolni a vállalati privát hálózatba. Érthető, hogy a cégek nagyon rigid biztonságpolitikát folytatnak, de előbb-utóbb be kell látniuk, hogy a mobileszközökön futó VPN egyenértékű azzal a VPN-nel, amelyen keresztül egy notebookkal vagy az otthoni számítógéppel lépnek be a kollégák a céges hálózatba. De van itt még egy fontos kritérium: a mobileszközöknek megfelelő formátumban kell megjeleníteniük a vállalati rendszerekből származó adatokat. Úgy kell tehát kialakítani az alkalmazásokat, hogy azok használhatók legyenek a különböző operációs rendszereken, illetve a különböző méretű képernyőkön. Ha azonban ezt a feladatot sikerrel megoldják, az nagy előrelépés a felhasználók számára. Az egységes mobilfelületen ugyanis sokkal egyszerűbb az eligazodás, mint a bonyolult Excel táblák vagy ppt állományok világában.

CW: A mobilhálózatok sávszélességének növekedése új szolgáltatásokat tesz lehetővé. Milyen jövője van az üzleti életben például a mobil videokonferenciának?
B.R.: A magam részéről optimista vagyok. Van úgy, hogy sokkal hatékonyabban lehet valamit elintézni, ha látom is a partnert. És ha erre bárhol, bármikor lehetőség van, az sokat lendíthet egy-egy ügy elintézésén. Szerintem van tehát jövője a mobil videokonferenciának, noha vállalati kultúra és aktivitás kérdése, hogy mennyire alkalmazzák.

CW: Látható más mobilszolgáltatás is, ami szélessávú hálózatot igényel, és az üzleti életben fontos szerepet játszhat?
B.R.: Sok vállalatnál vannak olyan hatalmas adatbázisok, amelyek mozgatásához nagy sávszélességű kapcsolat szükséges. Adott esetben hasznos lehet, ha ezeket az adatbázisokat mobileszközökről is el lehet érni. Vagy az is előfordulhat, hogy valaki egy prezentációt akar letölteni a mobileszközére, például egy hosszabb vonatút során. A mobil széles sávval egy vonat is tökéletes munkahellyé alakulhat.

CW: Érzékelhető olyan tendencia, hogy a cégeknél a mobilalkalmazások nemcsak kiegészítik, hanem helyettesítik is a vezetékeseket?
B.R.: Ez szokás kérdése. A nagyon elfoglalt vezetőknél akár az is előfordulhat, hogy a mobileszközök 90 százalékban helyettesítik a vezetékeseket. A menedzserek táblagépüket jellemzően mindig magukkal hordozzák, így bárhol használhatják.

CW: Igénylik az üzleti ügyfelek a szolgáltatótól, hogy közösen kezelje a vezetékes és a mobilportfóliót?
B.R.: A T-Systems ügyfélkörét képező mintegy 4000 nagyvállalatnak komplex kommunikációs stratégiája van. E stratégiának a vezetékes és a mobilkommunikáció is a része. A súlypontokat mindig a költségoptimalizálás és a hatékonyságnövelés szem előtt tartásával határozzák meg. A szolgáltatónak ehhez a megközelítéshez kell igazodnia.

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.