A mobiltelefongyártók 2007 második negyedévében 272,7 millió mobiltelefont szállítottak le, ami 16,5 százalékos növekedést jelent a tavalyi második negyedévhez viszonyítva - áll az IDC jelentésében. A készülékek között szerepelnek az okostelefonok is, a PDA-k viszont nem részei a kimutatásnak. Az eladások növekedése lassult a nyugati világban, ahol elvétve találni első alkalommal telefont vásárló ügyfelet, az emberek többnyire már cserélik készülékeiket. Emiatt az eladások csak a már említett 16,5 százalékkal bővültek világszerte, míg egy évvel korábban a növekedés 22 százalékos volt.
A piaci viszonyok ellenére a Samsung és a Sony Ericsson az átlagnál nagyobb mértékben növelték eladásaikat, 48,4 és 58,6 százalékkal bővültek. A sikeres eladások világviszonylatban a második helyre röpítették a Samsungot. A Nokia 37 százalékkal piacvezető, a céget a Samsung 13,7 százalékkal, Motorola 13 százalékkal, Sony Ericsson 9,1 százalékkal, az LG 7 pedig százalékkal követi.
Egy másik elemző, a Stategy Analytics adatai szerint a piac csak 11 százalékkal bővül és 258 millió telefont szállítottak le a második negyedévben. Abban viszont egyetért az IDC-vel, hogy a Motorola a harmadik helyre csúszott vissza a Samsung mögé, illetve a Motorola az egyedüli gyártó, amelyik kevesebb telefont szállított le ebben a negyedévben: míg egy évvel ezelőtt 51,9 millió darab készüléke fogyott el, most csak 35,5 millió darabtól szabadultak meg. Az IDC szerint annak ellenére, hogy a cég nemrég szállította le a 100 milliomodik Razr telefonját, az eladások továbbra is csökkennek. A piacelemző szerint a cégnek időre van szüksége ahhoz, hogy a teljes átstrukturálás eredményt produkáljon.
Az IDC szerint a cég árcsökkentő stratégiája miatt szenved. Az árakat a piaci részesedés növelése érdekében szállították le, ez rövidtávon látványosan segített is a mobilgyártón, ám a túlzott raktárkészlet miatt a versenytársaknak sikerült megszorongatni és részesedést lopni az amerikai cégtől. Érdekes, hogy a Nokia hasonló stratégiával erős előnyt tudott kovácsolni magának, jó eredményeket regisztrált Ázsiában és Európában, főleg az N és E series telefonok növekvő kereslete miatt.
A Motorola változásai máris befolyásolták a mobilkészülékek piacát, ám hosszú távon a piacelemzők szerint az Apple sokkal nagyobb változást hoz majd a június 29-én útjára indított iPhone-nal. A telefon hatására a mobilgyártók máris elkezdték javítani a telefonok formatervét és felhasználói felületét.
Az elemző szerint a mobilkészülék gyártók az Apple hatására jobban tudják majd a mobilszolgáltatókat befolyásolni, miután az iPhone körüli felhajtás miatt a fogyasztók inkább divatcikként mintsem használati eszközként gondolnak a mobiltelefonra. Az Apple 0,3 milliós eladásával egyelőre 0,1 százalékos piaci részesedésnél tart.