Hirdetés
. Hirdetés

Virtuális tanulás 3D-ben

|

Kiválósági központot nyitna Magyarországon az interaktív 3D megoldásokat fejlesztő, kaliforniai EON Reality.

Hirdetés

Sztereoszkopikus 3D online tartalomszerkesztő, -megosztó és konferenciarendszert mutatott be a hazai oktatási szféra képviselőinek a kaliforniai székhelyű EON Reality. A virtuális valóság technológiára alapozott interaktív 3D megoldások a felsőoktatásban, a középiskolákban, de még az általános iskolákban is alkalmazhatóak. Dan Lejerskar,az EON Reality igazgatója rámutatott: manapság nem lehet csupán a régi, megszokott eszközökkel oktatni. Nem könnyű a videojátékokon felnőtt gyerekek figyelmét ébren tartani. Új, a korábbinál hatékonyabb módszereket kell találni, amelyeknél a vizuális élmény és az interaktivitás meghatározó szerepet kap. Ha például a diák a biológiakönyvben lát egy képet az agyról, azt rendkívül nehéz elképzelni. Ha viszont ugyanez a kép egy táblagép vagy egy okostelefon képernyőjén, 3D-ben jelenik meg, ráadásul forgatható, nagyítható stb., akkor egész más élményhez, illetve tudáshoz jut a diák. Természetesen a 3D technológia az oktatáson kívül is szerepet kap. Néhány alkalmazási terület: energiaipar, légiközlekedés, orvosi szektor, autóipar, múzeumok, könyvtárak.

Az EON Reality Svédországban és Szingapúrban működteti fejlesztőközpontjait. Ezenkívül 22 kiválósági központja van világszerte. Dan Lejerskar kilátásba helyezte, hogy cége Magyarországon is kiválósági központot nyit. Elképzelhető, hogy az európai képzésnek is Magyarország lesz a központja. A tervek szerint Dabason nyílik meg az európai szakképzési tartalomfejlesztő központ. Jelenleg világszerte 55 országban használják a rendszert. Az EON Reality maga nem nyújt szolgáltatást, szoftverét átadja helyi partnereknek. Az interaktív tananyagok szerkesztéséhez egy online könyvtárból lehet az egyes elemeket összeválogatni. A könyvtárban a már elkészült szemléltető tananyagok is hozzáférhetők.

A kaliforniai cég külső fejlesztőkkel, köztük magyarokkal is dolgozik. Hazai partnere a dabasi székhelyű Kognitiv Hungary.

A diákok körében olyan közös platform lehet népszerű, amelyen egyaránt lehet tanulni, szórakozni és kommunikálni a barátokkal. A sztereoszkopikus 3D interaktív média kiválóan megfelel a célnak – fogalmazott Takács Barnabás, a Műegyetem kutatója. Azt persze még senki nem tudja, hogy ezek a technológiák mikor terjednek el széles körben. Nem elég a technológiai innováció, az átlagfelhasználó számára teljes transzparenciára, sok tartalomra, továbbá megfelelő jogi és pénzügyi háttérre is szükség van.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.