Hirdetés
. Hirdetés

Zöld szórakoztatóelektronika

|

Már kaphatóak a Green Tick logóval ellátott Philips televíziók. A környezetbarát termékek száma év végéig duplájára nő.

Hirdetés

Ezzel párhuzamosan a Philips DVD-lejátszóinak és házimozi rendszereinek energiatakarékos változatai is megjelennek ezen a termékpalettán - amelynek jelentős része Székesfehérváron, az anyacég LCD tévéinek egyik legnagyobb gyártóközpontjában készül. "Szórakoztatóelektronikai termékeinek fejlesztésében a környezetre káros anyagok gyártásból történő kizárása és az energiafogyasztás csökkentése ugyanolyan fontos szempont, mint a változó felhasználói igényekhez illeszkedő funkciók kialakítása és a formatervezés" - mondta Benedikt Laux, a Philips magyarországi és regionális igazgatója a cég székesfehérvári üzemébe szervezett látogatás résztvevőinek.

"A kimondottan környezetvédelmi szempontok figyelembevételével tervezett és gyártott készülékeinek a Zöld zászlóshajó (Green Flagship) portfóliónkba kerülnek. Ezeknek az eszközök a versenytársakhoz képest 28 százalékkal kevesebb energiát fogyasztanak, készenléti üzemmódban pedig mindössze egy wattnyi energiát vesznek fel, de a jövő év végére ezt a rejtett energiafogyasztást a jelenlegi ötödére, 0,2 watt alá fogjuk csökkenteni" - tette hozzá Laux.

A zöld tévékészülékek kínálatát alkotó jelenlegi hét sík képernyős modell mellett az idén újabbak gyártása kezdődik Székesfehérváron. Ezek sorában elsőként a Philips Cineos termkcsaládjába tartozó 32-42 colos (81-106 cm-es) LCD, valamint 32-50 colos (81-127 cm-es) plazma tévéi kerülnek majd le a szalagról. A beépített digitális tunerrel rendelkező Cineos FlatTV-k kijelzője Full HD technológiával készül, amely 1920*1080 képpontos felbontást biztosít. A modellek a képkockák számát megduplázó Pixel Plus 3 HD technológiának köszönhetően nagy felbontás és képernyőméret mellett is rendkívül élesen jelenítik meg a mozgóképeket.

ph03.jpg

Kapósabb az LCD tévé

Pierre Bourgogne, a Philips európai műveleti igazgatója és székesfehérvári gyárának vezetője elmondta, a szórakoztatóelektronikai piacon egy gyártó számára fontos sikertényező, hogy a termékskálát milyen gyorsan képes megújítani. Tévékészülékek esetében erre évente kétszer kerül sor.

"Ezt a folyamatos megújulást a változó felhasználói elvárások, a piaci trendek kényszerítik ki" - mondta a műveleti igazgató. "Ezek közül jelenleg az egyik legmarkánsabb a síkképernyős készülékek térnyerése a hagyományos készülékek rovására." A sík képernyős televíziók forgalma a darabszámot tekintve 68, míg a forgalom alapján 22 százalékkal nőtt az elmúlt időszakban. LCD kijlezős modellek esetében ez a növekedés még nagyobb, 75, illetve 34 százalékos, míg plazma tévékből 28 százalékkal több kelt el, az ebből származó forgalom ugyanakkor 12 százalékkal csökkent. A 40-43 colos (101-109 cm-es) kategóriában az LCD tévék részesedése 52 százalék, szemben a plazmák 48 százalékával. A fogyasztók érdeklődése egyértelműen a nagyobb képátlójú modellek felé fordul. A 101 cm-es vagy ennél nagyobb kijelzővel rendelkező készülékek részesedése az eladásokból 19,7 százalék volt az elmúlt negyedévben.

ph01.jpg

Az új technológiák gyártásba történő gyors bevezetése mellett a Philips a minőségbiztosításra is nagy gondot fordít. Két hónappal ezelőtt a székesfehérvári telephely egy új, 500 négyzetméter alapterületű épülettel bővült, ahol a Cineos tévékészülékek tesztelése zajlik. Az ugyancsak Székesfehérváron gyártott hordozható DVD lejátszókra pedig a Philips pixelhiba-mentességet garantál. Ennek a termékcsaládnak a legújabb modelljei idén februártól kaphatók, gyártásukhoz új gyártószalagot helyeztek üzembe és egy szintén újdonságnak számító, kombinált tesztelési folyamatot vezettek be Székesfehérváron. Ugyancsak itt fejlesztették ki azt az anyag- és térkímélő, környezetbarát - ún. pizzásdoboz - csomagolástechnikát, amelyet a Philips több DVD-lejátszójánál alkalmaz.

Üvegház-hatás

A Philips székesfehérvári üzeme 2006-ban mintegy 6,5 millió darab szórakoztatóelektronikai terméket - tévékészüléket, asztali és hordozható DVD-lejátszót, valamint házimozi rendszert - gyártott. Ezek mintegy harmada, 1,7 millió darab tévékészülék volt. Figyelemre méltó, hogy ezek nyolc százaléka már az interneten keresztül talált gazdára. Az on-line tévévásárlás műfajában anagy-britanniai fogyasztók vezetnek, ott az eladások 13 százaléka tartozott ebbe a kategóriába. Őket a németek követik 9 százalékkal.

ph02.jpg

A gyárlátogatás alkalmával Pigniczky Lóránt termékmenedzsertől azt is megtudtuk, hogy a Philips szerint a sík képernyős tévékészülékek fejlesztése terén a következő évek trendjei között a HDMI, azaz nagy felbontású multimédia interfésszel, XXL méretű képátlóval, a hangminőség további javulásával, például mélynyomóval és a tisztán üvegburkolatú modellek megjelenésével találkozunk majd.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.