Hirdetés
. Hirdetés

A Google és a Renault egy 'szoftveresen definiált járművön' dolgozik

|

A vállalatok egy szoftverplatformon létrehozásán működnek együtt, amely többek között egy digitális iker létrehozását is magában foglalja, hogy lehetőségük legyen a fejlett mesterséges intelligencia funkciók virtuális tesztelésére.

Hirdetés

A Google és a Renault-csoport négyéves partnerségüket egy, a jövő járművei számára kifejlesztendő fejlett szoftverplatform kifejlesztésével bővítik. Ez a "szoftveresen definiált jármű" a Google Android Automotive operációs rendszerére épül majd, és az adatokat a vállalat felhőszerverére küldi feldolgozásra - jelentették be a vállalatok.

A Renault 2018-ban kötött megállapodást a Google-lal a technológiai óriás és a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség - amely együttesen a világ egyik legnagyobb autóipari csoportja - közötti szélesebb körű partnerség részeként. Ekkor bejelentették. hogy a szövetség átveszi a Google natív autós operációs rendszerét, amely beépített asszisztenst, térképeket és Play Store-t kínál.

A mai bejelentés azonban csak a Google-t és a Renault-t érinti. A francia autógyártó négy márkájára, a Renault-ra, a Dacia-ra, az Alpine-ra és a Mobilize-ra vonatkozik. A Renault azt mondja, hogy a Google-t nevezi ki "preferált felhőszolgáltatójának". (Más autógyártók az Amazon Web Services-t választották).

Ez az első megállapodás csak arról szólt, hogy az Androidot új járművek millióiban alkalmazzák. A mai bejelentés egy kicsit összetettebb. A Google és a Renault azt állítja, hogy együtt fognak dolgozni egy "digitális iker", azaz egy jármű virtuális másolatának létrehozásán, amely fejlett mesterséges intelligencia képességeket kap "az új szolgáltatások könnyebb és folyamatos integrálása érdekében a járműbe, valamint új fedélzeti és fedélzeten kívüli alkalmazások létrehozása érdekében" - jelentették be a vállalatok.

Hirdetés

A Google és a Renault azt állítja, hogy a szoftverek területén való együttműködés és az új MI-képességek virtuális szimulációban történő tesztelése a jobb, valós idejű diagnosztika révén segít a jármű működésének javításában. Az autó jelezni fogja a vezetőnek, ha karbantartásra szorul, vagy akár maga is orvosolhatja a problémát. Emellett a járműtulajdonosok személyre szabott élményt hozhatnak létre, amely magában foglalja a vezetési szokásokat, a gyakran látogatott úti célokat és az EV töltőhelyeket. A biztosítási modellek pedig magának az autónak a valós adataiból építhetők fel.

Más autógyártók is fejlesztenek szoftveresen definiált járműveket, mivel igyekeznek felvenni a versenyt a Teslával, amely meghatározta, hogy a vásárlók mit várnak el a jármű szoftverétől. Az elképzelés lényege, hogy a járművet egy alapszintű hardverrel adják el, és funkcióit nagyrészt a szoftver határozza meg, amelyet frissítésekkel és bővítményekkel lehet fejleszteni.

A Google már több mint egy évtizede próbál belépni az autós piacra, de a verseny miatt aggódó autógyártók eddig némileg megakasztották erőfeszítéseit. A vállalat azonban egyre sikeresebbnek bizonyul abban, hogy a nagy autógyártók, köztük a Ford, a GM, a Volvo, a Honda és a BMW, engedelmeskedjenek akaratának - írja a The Verge.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.