Hirdetés
. Hirdetés

Egyre újabb autóakkumulátor-gyárak építését jelentik be

|

A legtöbb autógyártó azon dolgozik, hogy a belső égésű motorokról átálljon a zéró emissziós akkumulátoros járművekre.

Hirdetés

A Toyota egy új, 1,29 milliárd dollárért felépítendő gyárat tervez az Egyesült Államokba, ahol gáz-elektromos hibrid és teljesen elektromos járművekhez való akkumulátorokat gyártana. A bejelentés csak egy az elektromos járművek akkumulátorgyártásának fejlesztéséről szóló sorban érkező hírek között. A legtöbb autógyártó ugyanis komolyan azon dolgozik, hogy a belső égésű motorokról átálljon a zéró emissziós akkumulátoros járművekre.

A Toyota-üzem helyét nem jelentették be, de a vállalat közölte, hogy végül 1750 embert foglalkoztat majd, és 2025-ben kezdi meg az akkumulátorok gyártását, majd 2031-ig fokozatosan bővül a termelés.

Az üzem része annak a 3,4 milliárd dolláros projektnek, amellyel a Toyota a következő évtizedben az autóipari akkumulátorok gyártását fejleszti az USA-ban. A cég nem részletezte, hogy a fennmaradó 2,1 milliárd dollárt mire költi, de ennek egy részét valószínűleg egy másik akkumulátorgyárra fordítják.

A Stellantis, korábban Fiat Chrysler, és az LG Energy Solution ezzel egyidőben közölte, hogy egy akkumulátorgyártó üzem építését tervezik, hogy az autógyártó 2030-ra az amerikai eladásainak 40 százalékát legalább részben elektromos meghajtású járművekből állítsa elő. Szintén nem közölték, hogy hol lesz az üzem.

A tajvani Foxconn Technology, az Apple és mások számára okostelefonokat gyártó vállalat bejelentette, hogy elektromos autókat és buszokat gyártana kínai, észak-amerikai, európai és más piacokon működő autómárkák számára.

Hirdetés

A Volvo Cars pedig további részleteket közölt a tőzsdei bevezetésről, amelyből finanszírozni fogja azt az ambiciózus tervét, hogy 2030-ra teljesen elektromos járműveket gyártó vállalattá alakuljon át. A Geely kínai autógyártó tulajdonában lévő svéd autómárka közölte, hogy a tőzsdei bevezetés 163-200 milliárd koronára (18,8-23 milliárd dollár) értékelné a vállalatot, amikor a részvények október 28-án megkezdik a kereskedést.

A Ford Motor Co. pedig bejelentette, hogy egy északnyugat-angliai sebességváltó-gyárat olyan üzemmé alakít át, amely az egész Európában értékesített személygépkocsik és teherautók számára gyárt majd elektromos erőforrásokat. A Toyota tehát csatlakozik a Fordhoz és a General Motorshoz, amelyek a közelmúltban jelentettek be nagy beruházásokat amerikai akkumulátorgyárakba. A GM Ohioban és Tennessee-ben, míg a Ford Tennessee-ben és Kentuckyban tervez akkumulátorgyárakat építeni.

A Toyota egy új vállalatot hoz létre az új amerikai akkumulátorgyár üzemeltetésére a Toyota Tsusho leányvállalatával, amely jelenleg számos alkatrészt gyárt az autógyártó számára. A vállalat emellett segíteni fogja a Toyotát az amerikai ellátási lánc bővítésében, valamint a lítium-ionos autóakkumulátorokkal kapcsolatos ismereteinek bővítésében - közölte a cég.

A Toyota 2030-ra évi 2 millió darab zéró emissziós hidrogén- és akkumulátoros elektromos járművet tervez értékesíteni világszerte. Az Egyesült Államokban 2030-ig szeretnének 1,5-1,8 millió legalább részben elektromos meghajtású járművet értékesíteni. A Toyota szerint a legalább részben elektromos meghajtású járművek jelenleg az amerikai eladásainak körülbelül negyedét teszik ki, és tervei szerint ez az arány 2030-ra közel 70 százalékra emelkedik. A vállalat szerint 2025-re világszerte 15 millió akkumulátoros elektromos járművet fog értékesíteni.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.