Hirdetés
. Hirdetés

Ez a gép több ezer italt tud nyomtatni

|

A felhasználók testre szabhatják az italok édességét és erősségét is.

Hirdetés

A San Farncisco környékén működő Cana startup januárban 30 millió dollárt gyűjtött össze, hogy életre keltse "molekuláris italnyomtatóját", a Cana One-t. Ez egy pultra szerelhető készülék, amely több ezer italt, köztük kávét és koktélokat képes készíteni egy összetevő-kazetta segítségével.

A Cana One alapleve egyszerű. Minden ital, legyen szó szódavízről vagy a legfinomabb borról, nagyrészt vízből áll. És mindössze nagyjából 1 százaléka tartalmazza azokat a vegyületeket, amelyek egyedi ízt, aromát és szájérzetet adnak az adott italnak - mondta a Cana vezérigazgatója, Matt Mahar a The Hustle-nek. A borkősav például kulcsfontosságú a borkészítésben, míg a kininsav a kávé savasságát adja.

Hirdetés

De míg egy pohár bor akár 400-nál is több egyedi vegyületet tartalmazhat, mi emberek csak nagyjából 30-50-et tudunk felismerni.

A Cana azonosított mintegy 150 összetevőt, amelyek ezeket az összetevőket alkotják, és egy patronba koncentrálta őket. Amikor a felhasználók kiválasztják az italt, a patron nagyjából fél perc alatt adagolja az összetevőket, és összekeveri őket vízzel.

A Cana One belsejében van egy szén-dioxidos palack a szénsavas italokhoz, és 2 további patron, amelyek közül az egyik folyékony cukrot és egy másik, amely semleges gabonaszeszt adagolhat a keverékze. A felhasználók testre szabhatják az italok édességét és erősségét.

Csak az üdítőital-ipar becslések szerint évente 20-34 milliárd műanyag palackot gyárt és ad el. A Cana patronjai körülbelül egy hónapig (vagy durván 200 italig) tartanak. Az újakat automatikusan szállítják, amikor a vásárlók kifogynak, míg a régieket újrahasznosítják.

A fogyasztás költségei azonban első ránézésre meglehetősen magasak. A gépek ára 799 dollár (vagy 499 dollár az első 10 ezer megrendelés esetén). A patronok ingyenesek, de egy alkalmazás nyomon követi az elkészített italokat, és ezek után számláz: kábé 0,29 dollárt egy szódavízért és 2,99 dollárt egy koktélért. Mégis a költségek jellemzően 25-50 százalékkal alacsonyabbak, mint a boltokban, nem is beszélve a bárokról, kávézókról és éttermekről.

Persze az íz, a fogyaszthatóság, az élvezeti érték dönt el mindent. A CNET kóstolójának véleménye szerint a minták "egészen jók, még ha másképpen is", mint amit megszoktunk. A TechCrunch értékelése szerint pedig a minták merész ízűek voltak, sima befejezéssel.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.