Hirdetés
. Hirdetés

Kevesebb a forgalmi dugó, amióta a németek bevezették a 9 eurós jegyet

|

A 9 eurós jegynek köszönhetően az ingázók láthatóan gyakrabban hagyják otthon autójukat, és tömegközlekedésre váltanak át.

Hirdetés

A 9 eurós jegy valószínűleg a csúcsforgalom idején is tehermentesíti az utcákat. A forgalmi adatokkal foglalkozó Tomtom a DPA hírügynökség számára készített elemzést, amely szerint a 26 vizsgált város közül 23-ban csökkent a torlódások mértéke a bevezetés előtti időhöz képest. "Az adatok arra utalnak, hogy ez a csökkenés a 9 eurós jegy bevezetésével függ össze. Az ingázók kevesebb időt veszítettek a munkába induláskor júniusban, mint májusban szinte minden vizsgált városban - mondta Ralf-Peter Schäfer, a Tomtom közlekedési szakértője.

Konkrétan a szakértők a 26 német városban a 20. és 25. naptári héten a hétköznapok csúcsforgalmi dugóit hasonlították össze. Az időszakokat úgy választottuk ki, hogy elkerüljék a szabadságok és a munkaszüneti napok hatását. Az eredmény egyértelmű lett. "A 9 eurós jegy bevezetését követő első napokban a Tomtom adatai még alig mutatták ki az intézkedés hatását a gépjárműforgalomra. Időközben azonban a forgalomáramlásra gyakorolt pozitív hatás szinte minden vizsgált németországi városban kimutatható" - mondta Schäfer.

Hirdetés

Az időveszteség csökkenése városonként eltérő - magyarázta a szakember. A torlódások különösen Hamburgban és Wiesbadenben javultak erőteljesen, ahol 14, illetve 13 ponttal csökkent a torlódási szint. Ez azt jelenti, hogy egy olyan útvonalon, amely forgalom nélkül 30 percet vesz igénybe, a sofőrök átlagosan 4,2 perccel kevesebbet veszítettek Hamburgban és 3,9 perccel kevesebbet Wiesbadenben. A Tomtom csak Kielben és Nürnbergben tapasztalt enyhe romlást. Karlsruhéban a torlódás mértéke nem változott.

A Deutsche Bahn a regionális vonatokon és az S-Bahn vonatokon is jelentősen megnövekedett utasszámról beszél a 9 eurós jegy bevezetése után. Ez a Tomtom adataival együtt azt jelentheti, hogy az ingázók a jegynek köszönhetően gyakrabban szállnak át autóról tömegközlekedésre. Annak érdekében, hogy ez hosszú távon is így maradjon, a szövetségi kormány jelenleg azt fontolgatja, hogy a helyi közlekedésben az ideiglenes kilenc eurós jegyet klímajegyként tartják fenn a jövőben. Azaz az ötlet azonnal a klímavédelmi program része lehet.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.