Hirdetés
. Hirdetés

Nő a fogyasztói érdeklődés az új fizetési technológiák iránt Magyarországon

|

A magyarok 55 százaléka tudja, hogyan kell használni a mobiltárcás fizetést, és 58 százalékuk ismeri a QR-kódos fizetési módot.

Hirdetés

Nő a fogyasztói érdeklődés az új fizetési technológiák iránt, a magyar fogyasztók digitális fizetéssel kapcsolatos ismeretei jelentősen nőttek az előző évhez képest - derült ki a Mastercard legújabb felméréséből.

A 2020-ban bevezetett Digitális Fizetési Index (DFI) alapján 2022-ben tovább nőtt az index értéke, amely 61 pontot ért el a 100-ból, ez 3 pontos növekedés az előző évhez képest. Magyarország DFI-pontszáma 10 ponttal nőtt az index 2020-as bevezetése óta, és mindegyik alappillér esetében megfigyelhető fejlődés. Ezt elsődlegesen a kártyaelfogadó hálózat bővülése, valamint a digitális fizetési megoldások egyre szélesebb körű elterjedése és jelentősen megugró alkalmazása segítette elő.

A kutatás szerint 23 százalékra nőtt a jövedelmüket digitálisan elköltők aránya, ami arra utal, hogy a lakosság közel negyede nem feltétlenül a készpénzes fizetést részesíti előnyben. A magyar fogyasztók számára a kényelem és a biztonság az elsődleges prioritás: 35 százalékuk tapasztalt már valamilyen csalással kapcsolatos tevékenységet, például adathalászatot, kártékony szoftvereket, vagy a személyes adatokkal való visszaélést.

Hirdetés

A magyarok 55 százaléka tudja, hogyan kell használni a mobiltárcás fizetést, és 58 százalékuk ismeri a QR-kódos fizetési módot. Az összesített eredményt idén is az index három alappillérének pontjaiból számították ki: 76 pontot ért el az infrastruktúra, 55-öt a tudás, és 52-t a használat kategóriája.

Az infrastruktúra 76-os pontszáma - amely az előző évhez képest 3 ponttal magasabb - azt jelzi, hogy Magyarországon megalapozott igény mutatkozik a digitális fizetésekre. Elsősorban a digitális fizetési megoldások elterjedésének jelentős növekedése tette lehetővé az infrastruktúra alappillérének 2022. évi fejlődését.

A tudás alappillérének 55-ös pontszáma 4 ponttal magasabb, mint 2021-ben volt. Ezt a növekedést a fogyasztók a digitális fizetési módokkal kapcsolatos nagyobb objektív tudása eredményezi. A használat alappillére 2022-re 3 ponttal 52-pontra nőtt egy év alatt, viszont továbbra is elmarad a fogyasztók digitális fizetési módokkal kapcsolatos tudása mögött.

A Mastercard globális technológiai vállalat a fizetési iparágban. Több mint 210 országban van jelen, a vállalatnál másodpercenként 4500 fizetési tranzakció történik 150 devizában.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.