Hirdetés
. Hirdetés

Sokat lehet bukni a felhőn, ha így állunk át rá

|

Azok a vállalatok, amelyek elsősorban költségmegtakarítás miatt állnak át a felhőre, lemaradhatnak a versenyelőnyökről.

Hirdetés

Az Acceture új jelentése rámutat a vállalatok egy olyan csoportjára, amely a megújítás új működési modelljeként tekint a felhőre. Ezek a cégek az innovatív, többfelhős (nyilvános, privát és edge) megoldások használatával nemcsak az egyszerű költségmegtakarítást tartják fontosnak, hanem képesek ezzel nagyobb üzleti értéket is generálni.
 
Az "Ever-ready for Every Opportunity: How to Unleash Competitiveness on the Cloud Continuum" című - az állami és a magánszektor közel 4 000 felsővezetőjének bevonásával készített - kutatásból kiderül, miért korlátozza a lehetőségeket, ha a felhőre való átállást egy statikus végállapotra (alapvetően egy olcsóbb, hatékonyabb adatközpontra) való, egyszeri váltásként kezeljük. A kizárólag költségmegtakarításra összpontosító vállalatok akár versenyhátrányba is kerülhetnek azokhoz a cégekhez képest, amelyek stratégiai szemlélettel dinamikus formában (nyilvános, privát és edge) hasznosítják a felhőt.
 
"A vállalatok többsége napjainkban a nyilvános, privát és edge felhők valamilyen kombinációját alkalmazza, de jellemzően ezeket kevésbé integrálja egymással" - mutatott rá Karthik Narain, az Accenture Cloud First globális vezetője. "Így a szervezet egyik részében elért innováció, bevett gyakorlatok és adatok nem jelentenek előnyt a többi szervezeti egység számára - tehát nem tud kiteljesedni az értékteremtés. A szervezetek kis százalékának azonban sikerül a maximumot kihoznia a felhőből úgy, hogy több helyszínt és működési formát lefedő technológiai folytonosságként tekintenek a felhőre, amely a cloud-first 5G és szoftveralapú hálózatok dinamikus támogatásával szolgálja ki a vállalat állandóan változó igényeit."

Hirdetés

 
A jelentésből kiderül, hogy miközben a szervezetek a következő 3-5 évben átlagosan technológiájuk és a szolgáltatások több mint kétharmadát szeretnék áthelyezni a felhőbe, csak 50%-uk használja ki a felhő különböző formáiban rejlő lehetőségeket napi működése átalakítására, a munkavégzésére és az alkalmazások üzleti igényekhez igazodó modernizálására.
 
Az Accenture "folytonosságra törekvő versenytársaknak" (Continuum Competitor) nevezi a felhő bevezetésében élenjáró vállalatokat - régiótól függően a válaszadók 12-15%-a -, akik azzal tűnnek ki, hogy egyesítik a nyilvános felhővel, privát adatközpontokkal és peremterületeken (edge) szerzett tapasztalataikat a napi üzletmenetük transzformációjához. Így jelentős előnyre tesznek szert a felhő folyamatos használatából, és jobban teljesítenek versenytársaiknál. A kutatás szerint a folytonosságra törekvő versenytársak a jövő sokkhatásaira is sokkal eredményesebben tudnak reagálni.
 
Ilyen szervezet például a Carlsberg. A dániai multinacionális sörgyártó vállalat a működési költség csökkenésén túl az innováció és a kísérletezés szabadságát említi a felhő fő előnyei között. A felhő segítségével hónapok helyett órákon belül indíthat el új kezdeményezéseket és kampányokat.
 
"Egy vállalat versenyképességét meghatározza, hogy sikerül-e kiválasztania a megfelelő felhő-architektúrát a megfelelő alkalmazások és szolgáltatások támogatására - például a mesterséges intelligencia, az intelligens ügyfélszolgálatok, az edge computing, a robotalapú feldolgozás, a kiterjesztett valóság stb. -, és hogyan képes irányítani a technológiák hasznosításához szükséges folyamatokat" - mondta Karthik Narain. "Cloud-first stratégiák alkalmazásával a vállalatok jobb ügyfélélményt, intelligensebb üzleti folyamatokat és fenntarthatóbb termékeket hozhatnak létre." 

A folytonosságra törekvő vállalatokra az alábbiak jellemzők:

  • Kétszer-háromszor nagyobb valószínűséggel újítják meg, automatizálják és tervezik át a munkavégzést;
  • Észak-Amerikában 1,2-szer, Európában pedig 2,7-szer nagyobb költségmegtakarítást érnek el, mint az elsősorban adatmigrációra koncentráló szervezetek;
  • több működési és pénzügyi célt tűznek ki maguk elé, például 50%-kal több üzleti intézkedést hajtanak végre az ügyfélszám növelése és a versenytársaiknál gyorsabb piacra lépés érdekében;
  • akár háromszor nagyobb valószínűséggel használják a felhőt legalább két fenntarthatósági cél megvalósítására, például a megújuló energiaforrások bevezetésére, a kevesebb áramot fogyasztó termékek tervezésére, valamint az energiafogyasztás csökkentését szolgáló hatékonyabb szerverhasználatra.

A fentiek alapján az Accenture-nek négy, jól működő - bárhol alkalmazható - javaslata van:

  1. Annak meghatározása, hogy a folytonosság révén hova szeretne eljutni a szervezet. A vállalatoknak először ki kell dolgozniuk egy stratégiát olyan jövőképpel, amely világosan meghatározza az alapértékeket és a jövőbeni célokat, azonosítja a versenykörnyezetben jellemző akadályokat, és aszerint kategorizálja a képességeket, hogy hol tart a vállalat jelenleg és hova szeretne eljutni a jövőben. A stratégia kidolgozásakor figyelembe kell venni a felhőképességek folyamatos fejlődését is.
  2. Felhőspecifikus gyakorlatok kidolgozása a technológiák támogatására és kiegészítésére. A technológia bevezetése mellett a vállalatoknak olyan gyakorlatokat kell kialakítaniuk, amely fegyelmezettséget visz a működésbe és segít a technikai fejlődés üteméhez igazodva átalakítani a nem technológiai területeket. A folytonosságra törekvő vállalatok számára a gondolkodásmód legkritikusabb eleme az agilitás, amely áthatja többek között a cloud-first alkalmazásokat, a tehetséggondozás átalakítását, az informatikai kísérletezést és a számítástechnikai ismeretek területét.
  3. Az innováció gyorsítása a kivételes felhasználói élmény nyújtásához. A folytonosságra törekvő vállalkozások beruházásaikat egy kiemelt területre, a felhasználói élményre koncentrálják. Az emberközpontú tervezés és a felhőalapú technológiák (pl. edge computing) kombinációjára támaszkodva újragondolják az általuk nyújtott élményt, közelebb kerülve az ügyfelek, a partnerek és a munkatársak tényleges tevékenységeihez. Ennek érdekében a szervezet működésének minden területén (termékek, szolgáltatások, munkavállalói élmény és szolgáltatásnyújtási modellek) élményközpontú gondolkodásmódot valósítanak meg.
  4. Stratégiai elkötelezettség fenntartása. A vezetőségnek meg kell határoznia az üzleti célokat, a megfelelő kockázati szinteket, és ösztönöznie kell az agilitás és a növekedés kultúráját. A vállalatnak fel kell ismernie, hogy a kihívások legyőzéséhez mindenkire szükség van: az összes munkatársat tájékoztatni kell a felhőben rejlő egyre nagyobb lehetőségekről és az ehhez kapcsolódó jól működő gyakorlatról.

Az Accenture kutatása olyan időszakban zajlott, amikor a világjárvány rákényszerítette a szervezeteket, hogy egyedi élményt nyújtsanak ügyfeleiknek, és újszerű, virtuális módon szolgálják ki őket. Az Accenture korábbi kutatásából az is kiderült, hogy a technológiai innovációkat a Covid-19 alatt széles körben megvalósító szervezetek ötször gyorsabban növelték árbevételüket az innovációk alkalmazásában lemaradó társaikhoz képest.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.