Hirdetés
Hirdetés

A Cisco beszállt a stadion-infóbizniszbe

|

Az okostelefonok, táblagépek, a mobil video és a HD televíziózás terjedésével a sportesemények és egyéb nagyrendezvények látogatói újfajta élményeket igényelnek. A Cisco StadiumVision nevű rendszere nagyfelbontású videókat és az adott rendezvényhez szorosan kapcsolódó digitális tartalmakat kínál a szurkolóknak.

A szponzorok és a hirdetők számára is új kommunikációs csatornákat nyitó rendszer az UEFA Európa Liga 2013-as döntőjének helyszínéül nemrégiben kiválasztott Amsterdam ArenA az egyik első olyan európai futballstadion, ahol bevezetik a Cisco megoldását. A rendszert Cisco és egyik hivatalos partnere, a KPN közösen építi ki az Amsterdam ArenA 2.0 2012. augusztus 16-i megnyitójáig.

A StadiumVision technológia révén az Amsterdam ArenA stábja központilag felügyelheti és irányíthatja a stadionban lévő mintegy 600 nagyfelbontású kijelzőn megjelenő digitális videókat és más tartalmakat. A megoldás többek között lehetővé teszi, hogy a meccs vagy a rendezvény egyes szakaszaiban az adott nézőcsoportokat célzó, váltakozó információkat jelenítsenek meg a kijelzőkön. Ilyen lehet például az éppen folyó futballmérkőzésről közölt információ, beleértve az élő videoközvetítést. További lehetőségek közé tartozik egy adott szórakoztató rendezvényhez kapcsolódó tartalom, reklám vagy a stadion területén található árusítóhelyek promóciója.

A csúcstechnológiás multimédiás közönségélmény kialakítását célzó projekt első fázisa 2011 augusztusában zárult le, amelyek keretében az úgynevezett „skybox" szobában tartózkodók és a VIP vendégek exkluzív, prémium videotartalmakat láthatnak. A jövőben itt megforduló szurkolók a StadiumVision segítségével interaktív menürendszeren keresztül adhatják le rendeléseiket. Egy éven belül a stadion más részein helyet foglaló közönségnek is hasonló élményben lesz majd része.

Innováció egységes platformon
Az elmúlt években az Amsterdam ArenA minden rendszerét egyetlen központi IP-hálózattal kapcsolta össze. A beléptetőrendszer berendezései, a fizetőrendszerek, a biztonsági kamerák és minden video- és tartalomszolgáltatás, így az Ajax TV is központilag, egyetlen intelligens hálózaton keresztül felügyelhető. Ez a rendszer szolgál a jelenleg kialakítás alatt álló, új nézőélményt ígérő megoldás alapjául.

Az elkövetkező két éven belül az Amsterdam ArenA ezeket a funkciókat a stadion falain kívül is szeretné elérhetővé tenni a közönség számára. Az otthonukban tartózkodó vagy a stadionba tartó nézők okostelefonjaikon tájékozódhatnak a meccsről, koncertről vagy egyéb rendezvényről, így például a stadion aktuális megközelíthetőségéről, a futballcsapatokról vagy a fellépőkről, továbbá célzott hirdetéseket is kaphatnak.

Az Amsterdam ArenA
A multifunkcionális stadiont - amely szinte bármilyen esemény lebonyolítására alkalmas - 1996. augusztus 14-én adták át Amszterdamban, de az ArenA az AFC Ajax futballcsapat otthonaként is szolgál.

A stadion évente mintegy 80 nagyszabású rendezvénynek ad otthont, s összesen több mint 2 millió vendég fordul meg benne. A létesítmény falain belül évente legalább 20 Ajax mérkőzésre, és több mint 10 nagy koncertre és táncrendezvényre kerül sor. Ezenfelül az Amsterdam ArenA mintegy 100 ezer látogatót fogad a különböző üzleti rendezvények miatt is. A naponta ismétlődő idegenvezetéseken pedig évente körülbelül 80 ezer vendég vesz részt. Mindemellett az Amsterdam ArenA aktív szerepet játszik a világ számos pontján - így Kínában, Ukrajnában, Oroszországban és Brazíliában - megvalósuló sportlétesítmények tervezésében, kivitelezésében és üzemeltetésében is.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.