Hirdetés
. Hirdetés

A termékciklus-kezelés informatikai megoldásai

|

A vállalatok életében az egyik legnagyobb érték az információ, korszerű kezelése pedig egyértelműen stratégiai feladat.

Hirdetés

A gyártó és szolgáltató vállalatok esetében egyaránt fontos, hogy a megfelelő információ a megfelelő időben és a megfelelő helyen jelenjen meg. A kezelendő adatok mennyisége az információs és gyártási technológiák rohamos fejlődésével azonos ütemben növekszik, és a nemzetközi nagyvállalatok esetében az adatáramlás sokszor kontinenseken is átívelő. Az utóbbi évtized tapasztalatai azt mutatják, hogy a globális működéshez elengedhetetlen a megnövekedett adatmennyiség hatékony és biztonságos kezelése, ennek megvalósítása pedig a nagyvállalatok egyik kulcsfeladatává nőtte ki magát. Nem kérdés, hogy minderre elsősorban az informatika automatizálása lehet a megoldás, és az sem vitás, az automatizálási fejlesztésekhez felhőalapú IT-rendszerek és a virtualizációs megoldások alkalmazása szükséges.

A Forrester tanulmánya rámutat arra, hogy az automatizálási portfólió kizárólag tiszta üzleti célokkal és elképzelésekkel tervezhető, a fejlesztések mozgatórugója pedig egyértelműen a hatékonyság és a minőség javítása. A gyártó és szolgáltató vállalatok a költséghatékonyság és minőségbiztosítás érdekében már a 90-es évektől kezdve alkalmazzák a Product Lifecycle Management (PLM), azaz termékéletciklus-kezelés technológiai és informatikai megoldásait. Míg a PLM kezdetben alapvetően virtuális adatok teljes körű megosztását tette lehetővé, ma már ennél lényegesen többet jelent: leginkább vállalati információs, továbbá üzleti stratégiaként definiálható. A PLM alkalmazásával összefüggő adatstruktúrák kialakítása valósulhat meg különböző rendszerek támogatására, továbbá kifinomult informatikai megoldásai segítik a nagyvállalatokat, hogy egy csapatként dolgozzanak a termékélet-ciklus valamennyi folyamatán, legyen szó tervezésről, gyártásról, karbantartásról és utánkövetésről, minőségbiztosításról, vagy akár a termék újrahasznosításáról. A Teamcenter nevű megoldás például a termékéletciklus-kezelés minden résztvevőjét összekapcsolja egy olyan forráson, ahol minden termék- és folyamatinformáció elérhető.

A PLM informatikai megoldásai azonban a vállalati menedzsment számos további területén alkalmazhatóak és jelentőségük, valamint felhasználásuk messze túlmutat a szigorúan vett termékfejlesztés folyamatán. Az önállóan alkalmazható és felhőalapon is működő feladatmegoldó szoftverrendszerek az informatikai automatizálási folyamat szorgos és megbízható elemeivé léphetnek elő a közeljövőben. A piaci trendek azt jelzik, hogy egyre több nagyvállalat dönt PLM-beruházások mellett, így az elkövetkező években a PLM-szolgáltatások és -szoftverek használata beépülhet a mindennapi vállalati működésbe, ezzel az IT-automatizálási fejlesztések megkerülhetetlen részévé válhatnak.

Az Enterprise Group PLM üzletága által kínált megoldások a vállalat minden üzletágának működését és azok szolgáltatásait is támogatják: az összetett infokommunikációs és vállalati kommunikációs rendszerek, az integrált medikai szoftverfejlesztési megoldások, valamint az iparág-specifikus üzleti és informatikai tanácsadás során az ügyfél valós igényei és aktuális üzleti tervei szerint alkalmazhatóak a PLM-szolgáltatások. A folyamatos innovációnak és kutatás-fejlesztésnek, valamint az üzletágak egymásra épülő kompetenciájának köszönhetően a komplexitás nem ellenség, hanem lehetőség az Enterprise Group számára.

Hirdetés
Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.