Hirdetés
. Hirdetés

A válság ellenére szárnyalt az Acer

|

A tajvani PC-gyártó minden eddiginél jobb harmadik negyedéves eladásokat jelentett, amelyben komoly szerepe van a PC-piac lassú átrendeződésének, a netbookok erősödésének.

Hirdetés

Az Acer pénteken bejelentette eddigi legerősebb harmadik negyedéves pénzügyi eredményét, és előrevetítette jövőbeli kilátásait, amelyek ennél is pozitívabbak. A cég korábbi sikerei láttán nem váratlan az eredmény. Ahogy a Computerworld megírta, az IDC és a Gartner felmérése szerint is a HP mögött az Acer lett a második legnagyobb PC-gyártó a Q3-ban, 2 millió eladott egységgel megelőzve a harmadik Dellt. A tajvani kormányzat a héten gazdasági "becsületrenddel" jutalmazta Gianfranco Lancit, az Acer olasz elnök-vezérigazgatóját azon törekvéséért, hogy a tajvani vállalatot világszerte elismert névvé tegye.

Átrendeződik a piac

Az Acer Q3-mas bevétele az előző év hasonló időszakához képest 5,3 százalékkal, 5,2 milliárd dollárra nőtt, miközben a nettó nyereség 14 százalékkal, 107,8 millió dollárra erősödött. A vállalat vezetői szerint még ennél is jobban teljesítettek volna, ha nem lett volna hiányos a kínálat bizonyos alkatrészekből. Bevétel szempontjából a Dell több mint kétszer erősebb az Acernél, 12,76 milliárd dolláros Q3-mas eredménnyel, ennek oka, hogy termékek és szolgáltatások terén is szélesebb portfólióval rendelkezik. Az eladott egységek számát tekintve azonban megfigyelhető a PC-piac lassú átrendeződése, amelynek keretében a végfelhasználók inkább az olcsóbb készülékeket választják, és lassan olyan nélkülözhetetlen háztartási kellékként tekintenek a számítógépre, mint a hűtő vagy a mosógép. Az Acer felismerte a trendet, és akvizíciókkal erősítette pozícióját az Egyesült Államokban és Európában (Gateway, Packard Bell), és ezeken a piacokon a már jól ismert márkák iránti fogyasztói bizalomból igyekszik profitálni.

A netbook a húzóerő

Az erősödés másik oka az olcsó netbookok és mini laptopok iránti kereslet növekedése, elsősorban az USA-ban és Európában. Az előrejelzések szerint a cég által értékesített eszközök száma jövőre elérheti a 40 milliót. A fogyasztói szegmensben az alacsony ár és az egyre hatékonyabb energiafelhasználás - és ezáltal a hosszabb üzemidő - szerepelnek a vásárlást befolyásoló legfontosabb tényezők között. A felhasználók többsége ugyanakkor nincs megelégedve a kisméretű, vékony laptopokkal (CULV-laptopok, a bennük lévő Intel CULV-chipek nyomán), mivel a hosszú üzemidőért és az apró méretért cserébe alacsony teljesítményt kapnak. Az Acer tanult a hibából, és 2010 elején új CULV-laptopokat dob piacra.

A mobil PC-piac az Acer erőssége, jól mutatja ezt, hogy a harmadik negyedéves bevétel 73 százaléka innen származik. Az üzlet 59 százaléka Európából, 21 százaléka az USA-ból, a többi pedig az ázsiai/csendes-óceáni régióból származik. A vállalat becslése szerint a Q4-ben 10-15 százalékkal erősödnek majd a laptop- és netbook-eladások a Q3-hoz képest. Az okostelefonok piaca újdonság az Acer számára, de eddig tartják a tervet, ami 2012-ig 10 millió egység eladásáról szól.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.