Hirdetés
. Hirdetés

A Zoom továbbra is szénné keresi magát a járványon

|

A videókonferenciás cég harmadik negyedévi bevételei minden várakozást messze felülmúltak. A Zoom most azon dolgozik, hogy egyszerű kommunikációs megoldásból ökoszisztémává fejlessze termékét.

Hirdetés

A Zoom harmadik negyedéves bevételei 367 százalékkal nőttek tavalyhoz képest, ráadásul az ügyfélbázisa is szépen hízik - többek között már 433 700 olyan céges fogyasztója van, amelyik tíznél több főt foglalkoztat. A negyedéves nettó profit 198,4 millió dollár volt, a teljes bevétel 777,2 millió dollár, ami jelentősen meghaladja a Wall Street által korábban várt 694 milliót. A következő negyedévben a Zoom 806-811 millió dollár bevételt vár. Az elemzők korábban 730 millió dollárt modelleztek, a 2021-es pénzügyi évre pedig összesen 2,4 milliárd dollárt.

Hirdetés

Az év elején, amikor a koronavírus első hulláma terjedni kezdett, egy rakás olyan szolgáltatás népszerűsége ugrott meg hirtelen, amely segíteni tudott a karanténban, kijárási korlátozások közepette "beragadt" embereknek a kapcsolattartásban, illetve könnyített a távmunka és távoktatás nehézségein. A Zoommal is ez történt, viszont a gyors felívelés után egy sor kritika is érte őket a titkosítás egyes hiányosságaival és egyéb botlásokkal kapcsolatban. Az év végére viszont jól látható, hogy sikerült továbbra is emelkedő pályán tartani a céget, aminek persze az egyik motorja továbbra is a világszinten tomboló vírus.

De persze most, hogy megvannak az első vakcinák és körvonalazódik a koronavírus visszaszorítása is, a fejlődés ütemét egyéb módszerekkel kell fenntartani. A cég igazgatója, Eric Yuan szerint a Zoom tovább erősíti pozícióit, és a platform vagy ökoszisztéma irányába fejlődik. A Zoom-konferenciák résztvevőinek száma már most meghaladja  a napi 300 milliót, a videokonferenciázással töltött percek száma az évi 5 milliárdot: ennek köszönhetően a cég pénzeszközeinek és egyéb forrásainak mennyisége a negyedév végére elérte az 1,9 milliárd dollárt.

Hajszál a levesben, hogy a Zoom bruttó profitja a harmadik negyedévben csak 66,7 százalék volt, míg a járvány előtt 80 százalék. A bruttó árrést a felhőkiadások csökkentették, amelyeket a növekő igények követeltek ki. A cég legfontosabb felhőszolgáltatója az Amazon Web Services, de az Oracle Clouddal is üzleti kapcsolatban áll.

A nagy kérdés az, hogy a járvány lecsengését követően is megmarad-e a Zoom lendülete. Annyi azonban látszik a felmérésekből és egyéb jelekből, hogy hogy a távmunkát sokfelé a járványhelyzet vége után is megtartják, vagyis videokonferencia-megoldásokra hosszú távon is szükség lesz. A Zoom pedig olyan elánnal fejlődik, hogy nagyon kedvező pozícióból várhatja a jövőt.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.