Hirdetés
. Hirdetés

Az orosz Ozon 2026-ra 34 milliárd dolláros tranzakciós volument célzott meg

|

Már a hatodik egymást követő negyedévben számolt be három számjegyű bruttó árbevétel-növekedésről a vállalat.

Hirdetés

Az Ozon öt éven belül 34 milliárd dollár körüli online tranzakciós volument szeretne elérni, és Oroszország gyorsan bővülő e-kereskedelmi piacának egyharmadát akarja magának - mondta a Reutersnek Daniil Fedorov, az Ozon operatív igazgatója.

Oroszország egyik legnagyobb e-kereskedelmi szereplője, az Ozon a múlt héten már a hatodik egymást követő negyedévben számolt be három számjegyű bruttó árbevétel-növekedésről, és a 2021-re kitűzött növekedési célját 90-ről 100 százalékra emelte.

A tavalyi 1 milliárd dolláros Nasdaq-bevezetés lehetővé tette az Ozon számára, hogy némileg agresszívebbé váljon egyes szegmensekben, például az IT-fejlesztés és a logisztikai infrastruktúra területén, ahol nem túlzott a befektetés kockázat. Úgy gondoljuk, hogy a következő öt évben képesek leszünk az e-kereskedelmi piac legalább egyharmadát megszerezni, és a bruttó árbevétel évi 2,5 billió rubelre (34,03 milliárd dollárra) nőhet. Készen állunk arra, hogy veszteségesek legyünk, készek vagyunk befektetni, de az nem történhet meg, hogy ne legyünk hatékonyak" - mondta Fedorov.

Bár az Ozon a piaci részesedést tekintve lemarad a Wildberries mögött, valamivel gyorsabban növekszik. Kisebb, de gyorsan növekvő hazai versenytársai közé tartozik az AliExpress Russia, a kínai Alibaba és orosz partnerek közös vállalkozása, valamint a hitelező Sberbank és a Yandex internetes óriás e-kereskedelmi részlege.

Hirdetés

Az Ozon a minap befejezte a Oney Bank felvásárlását, ezzel bővítette pénzügyi szolgáltatási tevékenységét, és már több mint 800 ezer Ozon-kártyát bocsátott ki. Ezek olyan betéti kártyák, amelyekkel a felhasználók készpénz-visszatérítést és egyéb ajánlatokat kapnak. A vállalat bővíti a hirdetési üzletágát, valamint video streaming, illetve a fejleszti a termék- és szolgáltatás értékelési szolgáltatásait is.

Az Ozon idén tervezi a fehéroroszországi bevezetést, amely a szovjet utódállamokban való terjeszkedés része, és Fedorov szerint nem lenne bölcs dolog figyelmen kívül hagyni ezt a régiót. "Egyelőre nincsenek konkrét tervek más országokra vonatkozóan, de ötéves távlatban a FÁK országainak többségébe be kell lépnünk" - mondta. Az orosz e-kereskedelmi piac alacsony penetrációja miatt Fedorov szerint az Ozon egyelőre elsősorban a hazai piacra összpontosít, és jelenlétét olyan távoli régiókban kívánja bővíteni, mint Szibéria és Habarovszk.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.